Därför slåss vi i Assassin's Creed: Syndicate

Robot
Därför slåss vi i Assassin's Creed: Syndicate
Medlem
Därför slåss vi i Assassin's Creed: Syndicate

Känns som jag redan klarat ut det. Har ni känt så? Rätt vanligt med filmer då man liksom redan sett filmen fast man inte gjort det. Så är Ubisoft för mig.

Medlem

Kommer dom inte berätta varför man slåss, inne i spelet?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Störta kapitalismen!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

FM-guru
F.d. Sisyr

Jag blir djupt förvånad om spelet upplevs som något annorlunda än tidigare AssCreed-spel i ny omgivning.

Medlem

Trist. Vad har detta med seriens ursprung att göra? Slåss mot kapitalismen? Köp inte spelet.

Medlem

Trodde det var Templars man slogs mot.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

ge oss black flag 2 istället >_>


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Ännu en trailer som förstörs av dålig musik.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det är skrämmande till vilken grad människor inte förstår att arbetarna under industriella revolutionen levde under förhållanden som var betydligt bättre än det för bönderna under tidigare århundraden

Att alkoholisten och uppdiktaren Dickens fått genomslag som en 'stor' författare, istället för det kräk han var hjälper inte rätt historieskrivning heller..

Medlem
Skrivet av Eravathar:

Trist. Vad har detta med seriens ursprung att göra? Slåss mot kapitalismen? Köp inte spelet.

Nej men låt bli att köpa spelet då, svårare än så är det inte. Så kan du gå tillbaka till CoD och låta oss andra köpa spelet, vi som faktiskt gillar Assassin's Creed.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Ännu en trailer som förstörs av dålig musik.

Och vad gillar du för musik som borde vara i trailers istället då, Kartellen? Kolla inte på trailern om allt du tänker göra är att klaga.

Bra trailer och grym låt för övrigt!

Medlem

Jag känner inte längre för den episka striden mellan templars och assassins och framför allt striden mot Juno och räddningen av världen eller jo. Jag känner för den men jag har inte sett skymten av den sen Black Flag och det va inte heller så himla bra gjort. Fruktansvärt opeppad och jag har ändå köpt alla spel i serien fram tills nu.

Jag tror dom har tappat fokus just pga att dom är flera studios. Ge oss karaktärer att bry oss om och se dom utvecklas, gud vad jag saknar Ezio...

Tills dom lyckas göra serien intressant igen..Lycka till bröder å systrar där ute.

Medlem

Assassin's Creed: Even more Creed, så är fienden Ubisoft själva för dom har fått slut på skurkar.

Inaktiv
Inaktiv

Är detta ens Assassin's Creed nu? Är det inte ett annat spel?

Medlem
Skrivet av secuda:

pst 30 fps.

ok, sura inte för det, du kanske hinner spara ihop till en ny dator tills det släpps!


signatur

7900XTX
7800X3D

Inaktiv
Skrivet av alias:
Skrivet av secuda:

pst 30 fps.

ok, sura inte för det, du kanske hinner spara ihop till en ny dator tills det släpps!

spelar väll ingen roll om utveklarna vill ha det så, så kommer de ju ha det locked på 30 fps även om man har en bra maskin. förövrigt så var det ett skämt eftersom Fz skrev "filmisk trailer".

Medlem
Skrivet av Eravathar:

Trist. Vad har detta med seriens ursprung att göra? Slåss mot kapitalismen? Köp inte spelet.

Skrivet av Seraium:

Trodde det var Templars man slogs mot.

Har ni satt er in i Assasins story eller bara stryckt på skipp? Vad trodde ni Tempelriddarna var för nissar, kommunister?
Citerar assasins wikia:

"The Templar Order, also known as the Order of the Knights Templar, is a monastic military order-turned-corporate giant"

"In 1937, the Templars founded Abstergo Industries, a secret company aiming to control capitalists and workers and neutralize communism. The Templars, who had previously created the capitalistic economic system as a facade for their activities, hoped to control the people through owning corporations, as opposed to having people own the companies."

NuZ
Testpilot
Skrivet av Xeogt:
Skrivet av resoLehT:

"In 1937, the Templars founded Abstergo Industries, a secret company aiming to control capitalists and workers and neutralize communism. The Templars, who had previously created the capitalistic economic system as a facade for their activities, hoped to control the people through owning corporations, as opposed to having people own the companies."

Slåss tempelriddarna mot kommunismen är de goda. Att slåss för lönnmördarna är som att spela chaos i warhammer med andra ord.

Templars är den värld vi har nu synonymt. Och ja. Att spela som assassins är som att spela som chaos. Revolutions vänster med åka tillbaka i tiden saker. Gillar story berättandet i spelen men shit vad det mjölkas!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

minst lika buggigt och glitchigt som paris.. dom lyckades inte fixa föregående spel. Fastnar fortfarande i geometrin.

Medlem

Jag håller med många. Det här är en serie som börjar bli rejält uttjatad. Inte för att jag har ser något negativt i att slåss emot Kapitalismen.
Hela Ubisofts resa med dessa spel har varit att slåss mot den rådande ordningen genom tiderna. Så att slåss mot kapitalismen och den maktstruktur det följer, känns i sig som en väldigt naturlig utveckling i denna spelserie.
Meeen, det börjar bli rätt tradigt i sig självt. Själva spelen. Det händer inte mycket i form av vad man gör i dem.

Jag gillade också spin-offen de tog med black flag. Det var kul att 'pirata' sig. Hade önskat mer tyngd hade lagts på skeppsdelen. Mer strider. Mer saker knutet till att behöva färdas i skepp. Mer moment som hade lagts på att ta sig an att slåss emot diverse fort och gärna lite mer olika saker man behövde gör för att ta dem.

I ärlighetens namn önskar jag UbiSoft kunde göra ett helt nytt spel där man är pirat och där exempelvis det kan gå ut på att man ska fara runt och skapa sig ett namn i historien medans man håller sig undan England och Spanien och diverse andra länders rättssystem som gärna hade sett en bli hängd.
Inta borgar, plundra städer och utföra en massa olika roliga spelmoment. Lägg därtill att man kan uppgradera skeppet, köpa fler skepp till sin flotta osv.
Kanske möjlighet att spela online och skapa flottor med andra spelare och skapa sig pirat grupperingar och utmana andra pirat grupperingar i att plundra en viss stad eller helt sonika ha skeppsdueller till sjöss 8a mot 8a eller nått sånt.
Kanske erbjuda en slags "beskyddarverksamhet" där man, med sin flotta, erbjuder sig att hjälpa försvara en stad eller plats från angrepp från andra pirater eller dylikt och som tack för detta så får man månadsvis en betalning från den staden osv.

Mest fantasin som hade satt gränserna på vad man kunde ha fyllt spelet med.

Det hade kunnat bli hur roligt som helst tror jag


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Tycker fasen det är bedrövligt att alla nya AC:s huvudkaraktärer är hunkiga män med uppknäppta skjortor och stora käftar. Något som gjorde AC 1 så grymt var ju att karaktären var tystlåten och inte låg runt med halva stan, precis som att en riktig lönnmördare troligtvis är en ganska obehaglig enstöring.

1
Skriv svar