Dark Souls III – se 16 minuter gameplay och brutal bossfight

Robot
Dark Souls III – se 16 minuter gameplay och brutal bossfight
Gen
Medlem
Dark Souls III – se 16 minuter gameplay och brutal bossfight

Äntligen ett snyggt DS. Men de behöver jobba lite på blodanimationerna.

Medlem

Oh, känns som spelet jag hoppades på att 2an skulle vara

Medlem
Medlem

Nja. Får väl se när man får det det färdiga spelet. Tycker inte serien har utvecklats så mycket. Demons Souls hade en så jäkla skön stämning och leveldesign som Dark Souls serien saknar.

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

Nja. Får väl se när man får det det färdiga spelet. Tycker inte serien har utvecklats så mycket. Demons Souls hade en så jäkla skön stämning och leveldesign som Dark Souls serien saknar.

Vad är det för fel på bandesignen på DaS1? Bara nyfiken då jag tyckte DaS1 hade en helt klart godkänd bandesign (även stämningen var helt okey i min bok). 2an däremot...

Medlem

Ser jävligt bra ut! Jag tvekar inte på att jag kommer att älska spelet - men det enda jag är skeptisk över är hur Multiplayer fungerar denna gången. Dark Souls 2 hade inte ett bra Multiplayer system. :\

Hoppas på mer information angående det eventuellt.

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av NeoWeo:

Nja. Får väl se när man får det det färdiga spelet. Tycker inte serien har utvecklats så mycket. Demons Souls hade en så jäkla skön stämning och leveldesign som Dark Souls serien saknar.

Vad är det för fel på bandesignen på DaS1? Bara nyfiken då jag tyckte DaS1 hade en helt klart godkänd bandesign (även stämningen var helt okey i min bok). 2an däremot...

I DaS1 så gillade jag inte open worlden. Det fanns många stora tomma områden som fungerade som transportsträcka mellan riktiga "banorna". Misstänker att det handlar om PS3:ans bristande prestanda. I DS1 så fanns inte detta problem tack vara Nexus(hubben).

Stämningen var bara skönare. Bossar som berör, smutsig design, fantastisk musik. Har svårt att förklara så jag länkar till en youtube video i stället. https://www.youtube.com/watch?v=CI33I5rGAuE

Förutom leveldesignen och stämningen så är Dark Souls spelen bättre ja.

Medlem

He knull te öga!

Medlem
Skrivet av NeoWeo:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av NeoWeo:

Nja. Får väl se när man får det det färdiga spelet. Tycker inte serien har utvecklats så mycket. Demons Souls hade en så jäkla skön stämning och leveldesign som Dark Souls serien saknar.

Vad är det för fel på bandesignen på DaS1? Bara nyfiken då jag tyckte DaS1 hade en helt klart godkänd bandesign (även stämningen var helt okey i min bok). 2an däremot...

I DaS1 så gillade jag inte open worlden. Det fanns många stora tomma områden som fungerade som transportsträcka mellan riktiga "banorna". Misstänker att det handlar om PS3:ans bristande prestanda. I DS1 så fanns inte detta problem tack vara Nexus(hubben).

Stämningen var bara skönare. Bossar som berör, smutsig design, fantastisk musik. Har svårt att förklara så jag länkar till en youtube video i stället. https://www.youtube.com/watch?v=CI33I5rGAuE

Förutom leveldesignen och stämningen så är Dark Souls spelen bättre ja.

Håller med dig om DS, det var vidrigt, speciellt i asylum - där var iaf jag "rädd"


signatur
Medlem

Några iakttagelser från 16-minutersgameplayet (mest av kritisk karaktär, för att påpeka det positiva med ett DS-spel är lika urvattnat som att nämna det positiva med att inte behöva bli torterad):

- Ser lite för mycket ut som Bloodborne. Inte för att Bloodbornes största problem var hur det såg ut, men jag vill liksom ha en mer ridderlig fantasykänsla.

- Hoppas det inte till 70 % är bara firebombs och throwing knives man hittar. Att de typ är DS3s motsvarighet till blood vials och bullets. I Bloodborne kändes det som att man typ *aldrig* hittade nåt spännande.

- Jag gissar att karaktären inte är så höglevlad, med tanke på hur få själar fienderna ger, men han kan ändå rulla snabbt med tung utrustning. Har tillräckligt med stats för alla vapen han plockar upp. Det vore tråkigt om det inte var så att man måste planera noggrannare än så.

- Ser inte jättesvårt ut. Spelaren ser inte ut att vara superbra, men ligger sällan i farozonen för att dö. Blir inte så hårt bestraffad av fienderna för misstag.

- Vapnen verkar automatiskt equippas när de plockas upp, hoppas det inte tvunget är så i slutprodukten. Är det på det viset måste det ju nästan innebära att equipment weight inte är en faktor.

- Blodkaskaderna ser sjaskiga ut och jag tycker inte de passar i ett Dark Souls-spel som ska ha tunga, realistiska strider.

Medlem

En som spelat demon: http://www.gamespot.com/articles/dark-souls-iii-is-faster-smo...

Han skriver bl.a. "From what I played, Dark Souls III does feel more accessible than earlier franchise installments. And that's not necessarily a bad thing. It's intuitive and smooth, with tight controls and more abilities than ever before." Det låter som att han menar ökad tillgänglighet i själva kontrollen och striderna. Det tycker jag inte låter som en bra grej, för kontrollen och striderna har alltid varit rätt så perfekta, i synnerhet i DS2. Jag tycker inte man ska fatta snabbt hur man ska slåss. Det får inte bli någon sorts buttonmashing av det här.

"Dark Souls III is Faster, Smoother, and More Fluid Than its Predecessors". Det låter farligt, vill inte att det ska bli nån sorts shaolinmunk som svischar fram i följsamma rörelser. Dark Souls för mig är en kantig bruksriddare som gör sitt bästa.

Min allra största skräck är att det ska bli ett spel som vänder sig till folket som gillar coola grafiska specialeffekter när slag far genom luften och träffar fiender, och som gillar när karaktären ropar "O!" "A!" "Waaaa!" osv när den slår, och som står och gungar coolt i nån stance med vapnet när man är idle.

Medlem

Ser tyvärr väldigt mycket Bloodborne ut.
Med det menar jag att jag hade hoppats på en större skillnad i universumen mellan de 2.

Skillnaden verkar ligga i att det är mer riddarliknande fiender i detta, vilket även är det som följts genom Dark Souls-serien.
Lite besviken faktiskt.

Medlem
Skrivet av NeoWeo:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av NeoWeo:

Nja. Får väl se när man får det det färdiga spelet. Tycker inte serien har utvecklats så mycket. Demons Souls hade en så jäkla skön stämning och leveldesign som Dark Souls serien saknar.

Vad är det för fel på bandesignen på DaS1? Bara nyfiken då jag tyckte DaS1 hade en helt klart godkänd bandesign (även stämningen var helt okey i min bok). 2an däremot...

I DaS1 så gillade jag inte open worlden. Det fanns många stora tomma områden som fungerade som transportsträcka mellan riktiga "banorna". Misstänker att det handlar om PS3:ans bristande prestanda. I DS1 så fanns inte detta problem tack vara Nexus(hubben).

Stämningen var bara skönare. Bossar som berör, smutsig design, fantastisk musik. Har svårt att förklara så jag länkar till en youtube video i stället. https://www.youtube.com/watch?v=CI33I5rGAuE

Förutom leveldesignen och stämningen så är Dark Souls spelen bättre ja.

Stämningen håller jag helt klart med dig om, den var så jäkla bra i DeS. Minns än idag första gången jag besökte tower of Lathria (eler vad världen nu heter igen xD). Pulsen på max :-P. Själv gillade jag den mer öppna världen, men smaken är ju som baken, delad. Med det sagt så är DeS min favorit

Medlem

Kommer bli sjukt bra


signatur

Jag gör aldrig fel och skulle jag gjort ett fel så är det ett fel!

Medlem

Dom sa att dom skulle göra om Greatsword combat! DOM SA ATT DET SKULLE VARA INSPIRERAT FRÅN BERSERK! DOM LJÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖG :@

Medlem

Är detta något exklusivt för just xbox? Bara tänkte eftersom det visades på ms E3.
Kanske att det släpps tidigare för xbox.

Inaktiv
Skrivet av Gen:

Äntligen ett snyggt DS. Men de behöver jobba lite på blodanimationerna.

Jo...den där animationen var både ordentligt överdriven och passar inte alls in.

Ett skelett...och det sprutar en hel blodbank så fort skelettet träffas...

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av Gen:

Äntligen ett snyggt DS. Men de behöver jobba lite på blodanimationerna.

Jo...den där animationen var både ordentligt överdriven och passar inte alls in.

Ett skelett...och det sprutar en hel blodbank så fort skelettet träffas...

Wtf, det ser ut som att dom har tagit bloodborne animationerna och kastat på en riddare bara! I det tidigare DS spelen så är man inte alls sådär mobil av sig.

Inaktiv
Skrivet av metro swe:
Skrivet av Segas:
Skrivet av Gen:

Äntligen ett snyggt DS. Men de behöver jobba lite på blodanimationerna.

Jo...den där animationen var både ordentligt överdriven och passar inte alls in.

Ett skelett...och det sprutar en hel blodbank så fort skelettet träffas...

Wtf, det ser ut som att dom har tagit bloodborne animationerna och kastat på en riddare bara! I det tidigare DS spelen så är man inte alls sådär mobil av sig.

Håller med dig. Rörelserna är inte alls som Dark Souls, utan rakt av Bloodborne stil. Det var hemskt med tanke på att spelet haltar fram i knappt 30 fps...

Medlem

2015
30fps

nope

Medlem

Ser Grymt ut! Gillar open world mm man vet inte exakt vart man ska. För mig handlar det inte om att spelet måste utvecklas jätte mkt mm jag gillar miljöerna och hela grundtanken med spelet. Blir definitivt ett köp!

Medlem
Skrivet av PsyX:

2015
30fps

nope

Till PC (vet inte ens om det kommer till PC, men...) eller menar du PS4? Har inte hittat någon seriös källa på det, men jag kanske är dålig på källor.

Medlem
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av PsyX:

2015
30fps

nope

Till PC (vet inte ens om det kommer till PC, men...) eller menar du PS4? Har inte hittat någon seriös källa på det, men jag kanske är dålig på källor.

Samma motor som bloodborne. 1080p 30fps

PC räknas inte.

Medlem
Skrivet av PsyX:
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av PsyX:

2015
30fps

nope

Till PC (vet inte ens om det kommer till PC, men...) eller menar du PS4? Har inte hittat någon seriös källa på det, men jag kanske är dålig på källor.

Samma motor som bloodborne. 1080p 30fps

PC räknas inte.

Tack för svaret.

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

Nja. Får väl se när man får det det färdiga spelet. Tycker inte serien har utvecklats så mycket. Demons Souls hade en så jäkla skön stämning och leveldesign som Dark Souls serien saknar.

Känner precis likadant. Demon's var ett väldigt speciellt spel där det blir svårt att nå samma atmosfär som det spelet hade.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Ser jävligt bra ut! Jag tvekar inte på att jag kommer att älska spelet - men det enda jag är skeptisk över är hur Multiplayer fungerar denna gången. Dark Souls 2 hade inte ett bra Multiplayer system. :\

Hoppas på mer information angående det eventuellt.

Dom ska ha fixat det. Soulbrandtgänget var ju med på en exklusiv förhandsvisning under E3 och frågade Miyazaki om soulmemory skulle finnas, och han skrattade till svar.

Angående att vapnen equipas direkt är bara för att det är ett demo som är till för att visa lite gameplay utan att spoila något. Under gamescom kunde man inte kolla i några menyer eller se vapenstats över huvud taget.

Medlem
Skrivet av Revakkyh:
Skrivet av Luciphear:

Ser jävligt bra ut! Jag tvekar inte på att jag kommer att älska spelet - men det enda jag är skeptisk över är hur Multiplayer fungerar denna gången. Dark Souls 2 hade inte ett bra Multiplayer system. :\

Hoppas på mer information angående det eventuellt.

Dom ska ha fixat det. Soulbrandtgänget var ju med på en exklusiv förhandsvisning under E3 och frågade Miyazaki om soulmemory skulle finnas, och han skrattade till svar.

Angående att vapnen equipas direkt är bara för att det är ett demo som är till för att visa lite gameplay utan att spoila något. Under gamescom kunde man inte kolla i några menyer eller se vapenstats över huvud taget.

Spännande! Tja, vi får väl se om det är 'fixat', men sålänge det inte är Soul Memory igen så är det väl bättre (förhoppningsvis, om de inte kommit på en ännu värre "lösning", haha).

Medlem

Även om soul memory var lite jobbigt att förhålla sig till så förstår jag absolut tanken med det. I DS1 så spenderade jag typ 100 timmar med att bygga upp en level 12-gubbe till dess optimala maximum. Dock var jag så jäkla dålig på PvP att jag förlorade ändå, men det lär ju finnas massor av såna "twinkar" som därtill är bra PvP:are.

När de i DS2 införde ringen som man kunde stoppa soul memoryt med, så kunde de ju dock lika gärna ha slopat systemet helt och hållet.

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av metro swe:
Skrivet av Segas:
Skrivet av Gen:

Äntligen ett snyggt DS. Men de behöver jobba lite på blodanimationerna.

Jo...den där animationen var både ordentligt överdriven och passar inte alls in.

Ett skelett...och det sprutar en hel blodbank så fort skelettet träffas...

Wtf, det ser ut som att dom har tagit bloodborne animationerna och kastat på en riddare bara! I det tidigare DS spelen så är man inte alls sådär mobil av sig.

Håller med dig. Rörelserna är inte alls som Dark Souls, utan rakt av Bloodborne stil. Det var hemskt med tanke på att spelet haltar fram i knappt 30 fps...

Vad har du rökt egentligen? Hur karaktären rör sig är från första Dark Souls. Väldigt många av animationerna och rörelserna är identiska. De har medvetet gjort valet att gå tillbaka till Dark Souls 1 i just de grejerna, och saker som tex backstabs. De har, med andra ord, gjort ett medvetet val att styrningen i DS3 ska vara som första Dark Souls mer än Dark Souls 2, Demon's Souls, eller Bloodborne. Detta beslutet är supertydligt i gameplay vi sett so far.

Det var definitivt inte mer åt Bloodborne hållet. Det är ett absurt påstående, och de som ser det så bör friska upp sitt minne. Combat är saktare än både Bloodborne och DS2, och fienderna är tydligare telegraferande. Förrutom att ett par fiender i videon gör saker som vissa fiender gjort i Bloodborne så finns där inte den sortens likheter som ni verkar fått för er.

12
Skriv svar