Utforska en ny värld i Anno 2205 – här är den senaste trailern!

Robot
Utforska en ny värld i Anno 2205 – här är den senaste trailern!
Medlem
Utforska en ny värld i Anno 2205 – här är den senaste trailern!

Detta blir dag ett. Anno 2070 är bland favoritspelen. Köpte det på impuls utan att riktigt veta vad det var och blev så mäktigt imponerad och överraskad. Absolut älskar det! (Särskilt musiken!)

Ser fram emot 2205 så in i!

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Detta blir dag ett. Anno 2070 är bland favoritspelen. Köpte det på impuls utan att riktigt veta vad det var och blev så mäktigt imponerad och överraskad. Absolut älskar det! (Särskilt musiken!)

Ser fram emot 2205 så in i!

Speciellt när ens städer börjar växa och man får en riktig Blade Runner känsla om man växlar till nattetid.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Detta blir dag ett. Anno 2070 är bland favoritspelen. Köpte det på impuls utan att riktigt veta vad det var och blev så mäktigt imponerad och överraskad. Absolut älskar det! (Särskilt musiken!)

Ser fram emot 2205 så in i!

Testa 1701 också! Bästa i serien


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Har bara spelat 1503 och 1404 en hel del, är stort fan av stadsbyggare men fastnar aldrig riktigt för just anno. Jag tror det har med resource management att göra och att det lätt blir enformigt men det här blir nog nästa spel i anno-serien för mig. Ser riktigt coolt ut och gillar grejen med att kolonisera i rymden. Annospelen har altid haft bra atmosfär.

Medlem

Anno serien är ett knasigt mirakel, för det är bland dem få spelserier där varje spel är riktigt, riktigt bra. Finns egentligen ingen skamfläck i den.

FM-guru
F.d. Sisyr

Har mycket svårt för byggandet i Anno. Klarar inte av det här med att bara vissa byggnadet behöver kopplas ihop. En gruva och dess förråd kan ligga helt fristående utan någon som helst koppling till resten av samhället, och ändå finns resurserna magiskt tillgängliga för resten av befolkningen. Sådant förstör tyvärr Anno-spelen för mig. Jag vill ha en "realistiskt" simulerad stad!

Medlem

Uff kan de bara göra ett medeltida / renässans igen istället :<

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Har mycket svårt för byggandet i Anno. Klarar inte av det här med att bara vissa byggnadet behöver kopplas ihop. En gruva och dess förråd kan ligga helt fristående utan någon som helst koppling till resten av samhället, och ändå finns resurserna magiskt tillgängliga för resten av befolkningen. Sådant förstör tyvärr Anno-spelen för mig. Jag vill ha en "realistiskt" simulerad stad!

Nu har jag inte spelat senaste anno, men i de tidigare anno spelen var resurser bara sammanfogade på varje ö, sen var du tvungen att skicka med båtar.

Medlem

Inget multiplayer = no buy. :/

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av wastaah:
Skrivet av Sisyr:

Har mycket svårt för byggandet i Anno. Klarar inte av det här med att bara vissa byggnadet behöver kopplas ihop. En gruva och dess förråd kan ligga helt fristående utan någon som helst koppling till resten av samhället, och ändå finns resurserna magiskt tillgängliga för resten av befolkningen. Sådant förstör tyvärr Anno-spelen för mig. Jag vill ha en "realistiskt" simulerad stad!

Nu har jag inte spelat senaste anno, men i de tidigare anno spelen var resurser bara sammanfogade på varje ö, sen var du tvungen att skicka med båtar.

Stämmer, men det är inte nog för mig.

eld
Medlem

Dagens trivia: alla anno titlar summerar alltid siffrorna i sina årtal till 9

Medlem

Älskar Anno-serien. Otroligt härlig mys-pys-känsla. Kanske ska snurra igång Anno 1404 till helgen igen

Medlem
Skrivet av Adex:

Inget multiplayer = no buy. :/

Har dom sagt det själv? För då suger det riktigt rejält.
Hade Anno 1404 lan i helgen med 8 pers och det var otroligt skoj, så ser fram emot att göra samma på nya så hoppas verkligen lan stöd finns.

Medlem

Ser väldigt coolt ut! Har precis börjat spela Anno 2070 igen fast denna gång coop med flickvännen undrar om de kommer fortsätta i den här andan att det går längre och längre fram i tiden? Till slut släpper de Anno: Interstellar hehe.


signatur

cags

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Har mycket svårt för byggandet i Anno. Klarar inte av det här med att bara vissa byggnadet behöver kopplas ihop. En gruva och dess förråd kan ligga helt fristående utan någon som helst koppling till resten av samhället, och ändå finns resurserna magiskt tillgängliga för resten av befolkningen. Sådant förstör tyvärr Anno-spelen för mig. Jag vill ha en "realistiskt" simulerad stad!

De är inte fristående. De behöver någon att hämta upp deras färdiga produkter men det sker automatiskt. De samlas sedan i dina lager.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av cags91:

Ser väldigt coolt ut! Har precis börjat spela Anno 2070 igen fast denna gång coop med flickvännen undrar om de kommer fortsätta i den här andan att det går längre och längre fram i tiden? Till slut släpper de Anno: Interstellar hehe.

De har faktiskt hoppat en del fram och tillbaks i serien. Man började med 1602, därefter 1503 och sedan 1701 t.ex: https://en.wikipedia.org/wiki/Anno_(series)

CJ
Medlem

Ser kul och snyggt ut. Snyggare för varje spel i serien. Har spelat alla, från tiden då 1602 var svårt att få tag i här i Sverige. Utvecklat av lilla Österrikiska studion Max Design. Fantastisk serie. Som en kombination av Settlers, Civilization och Sim City.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Sisyr:

Har mycket svårt för byggandet i Anno. Klarar inte av det här med att bara vissa byggnadet behöver kopplas ihop. En gruva och dess förråd kan ligga helt fristående utan någon som helst koppling till resten av samhället, och ändå finns resurserna magiskt tillgängliga för resten av befolkningen. Sådant förstör tyvärr Anno-spelen för mig. Jag vill ha en "realistiskt" simulerad stad!

De är inte fristående. De behöver någon att hämta upp deras färdiga produkter men det sker automatiskt. De samlas sedan i dina lager.

Öh, jo. Jag har spelat serien tillräckligt många timmar för att veta. Misstänker att du missuppfattade något jag skrev. ". En gruva och dess förråd kan ligga helt fristående utan någon som helst koppling till resten av samhället, och ändå finns resurserna magiskt tillgängliga för resten av befolkningen."
Det gäller alltså inte produktens transport från gruvan till förrådet, utan från förrådet till... wherever. Den enda transporten som sker är mellan gruvan och förrådet, allt därefter är ren magi då ingen annan vägkoppling behövs utöver gruva -> förråd för att allt ska fungera felfritt.

Medlem
Skrivet av Salsius:
Skrivet av Adex:

Inget multiplayer = no buy. :/

Har dom sagt det själv? För då suger det riktigt rejält.
Hade Anno 1404 lan i helgen med 8 pers och det var otroligt skoj, så ser fram emot att göra samma på nya så hoppas verkligen lan stöd finns.

Hej Salsius,

Jag älskar Anno 1404 Venice, har köttat det på LAN med 2 andra vänner det senaste 7!? åren, hur spelar ni 8 spelare?

Jag tyckte Anno 2070 var ok, men charmen med Anno 1404 går inte att hitta i andra spel tycker jag, tråkigt om det inte går att spela multiplayer i ny 2205.

Tips på LAN spel, vi körde American Qonquest tills Anno tog över. Nu ska det släppa ett nytt Cossacks, det kan bli fantastiskt.

http://www.cossacks3.com/

Medlem
Skrivet av Sulukai:
Skrivet av Salsius:
Skrivet av Adex:

Inget multiplayer = no buy. :/

Har dom sagt det själv? För då suger det riktigt rejält.
Hade Anno 1404 lan i helgen med 8 pers och det var otroligt skoj, så ser fram emot att göra samma på nya så hoppas verkligen lan stöd finns.

Hej Salsius,

Jag älskar Anno 1404 Venice, har köttat det på LAN med 2 andra vänner det senaste 7!? åren, hur spelar ni 8 spelare?

Jag tyckte Anno 2070 var ok, men charmen med Anno 1404 går inte att hitta i andra spel tycker jag, tråkigt om det inte går att spela multiplayer i ny 2205.

Tips på LAN spel, vi körde American Qonquest tills Anno tog över. Nu ska det släppa ett nytt Cossacks, det kan bli fantastiskt.

http://www.cossacks3.com/

I lobbyn så finns det endast 4 lag, men i varje lag kan man ha fyra spelare. Man styr alltså exakt samma saker i varje lag.
Väldigt trevligt senare i spelet när man har flera öar och båtar att ha koll på samtidigt.

Medlem
Skrivet av Salsius:
Skrivet av Adex:

Inget multiplayer = no buy. :/

Har dom sagt det själv? För då suger det riktigt rejält.
Hade Anno 1404 lan i helgen med 8 pers och det var otroligt skoj, så ser fram emot att göra samma på nya så hoppas verkligen lan stöd finns.

Här är en drös dåliga ursäkter från utvecklaren:

https://www.youtube.com/watch?v=PzB6NOhxCvw&feature=youtu.be&...

Anno 1404 hade inte heller multiplayer från början. Lades till i Venice-expansionen.

Medlem
Skrivet av musse1:
Skrivet av cags91:

Ser väldigt coolt ut! Har precis börjat spela Anno 2070 igen fast denna gång coop med flickvännen undrar om de kommer fortsätta i den här andan att det går längre och längre fram i tiden? Till slut släpper de Anno: Interstellar hehe.

De har faktiskt hoppat en del fram och tillbaks i serien. Man började med 1602, därefter 1503 och sedan 1701 t.ex: https://en.wikipedia.org/wiki/Anno_(series)

Jo fasen, har tyvärr bara lirat 1404 och 2070. Vilken är bäst av dem enligt dig?


signatur

cags

1
Skriv svar