The Beast Within

Robot
The Beast Within

FMV, kitch och killerwölfe. Gabriel Knight 2 har allt och är ännu en thriller av rang. Speciellt om du har lite udda smak.


Medlem
The Beast Within

grymt bra spel älskade verkligen detta

Medlem

Vad nostalgisk jag blir. Kommer ihåg att jag spelade det här sommaren 98(?) i mitt pojkrum.

Medlem

Otroligt välgjort spel, speciellt om man tänker på mängden verklig historia som flätats in i storyn. Lärde mig massor om Bayern, Kung Ludwig II och Wagner medan jag spelade, kunskap som kom väl till pass när jag senare i livet besökte München och faktiskt kände mig lite påläst

Kände t.om igen flera platser från spelet IRL, dock aningen färre varulvar vilket var något av en besvikelse.

Medlem

Trots det lätt dassiga såpopera/porrfilmsintrycket man får av inredningen i de flesta scener så är detta ett riktigt välskrivet och spännande spel.

Minns när jag spelade det som liten att jag blev tvungen att klicka förbi en sekvens när jag tyckte det blev för spännande och intensivt mot slutet

Älskar både Gabriel Knight-serien och King's Quest 6 som Jensen var med och skapade. Gray Matter var lite av en besvikelse och Moebius var helt enkelt pinsamt dåligt designat. Hoppas inte hon tappat känslan för genren helt...

Medlem

Minns det här spelet ganska mycket på grund av att jag körde så ända in i h*lvete fast i det. I ren desperation ringde jag dr Roffe på sega klubben.

Han skrev ut en guide på säkert 30-40 sidor som han posta
helt gratis till mig det här var då 95 och internet var det inte många som hade.....suck saknar sega force =P

Medlem

FMV-tekniken är lite spännande.

Varför slog den aldrig? Hade den kunnat slå om någon vågat ta in bra skådisar och satsat på riktigt?

Minns att jag tyckte att både The Beast Within och Phantasmagoria var spännande men väldigt begränsade.

Medlem

Fastnade aldrig för 2an och 3an... gillar 1an starkt dock!


signatur

I drank what?

Medlem

Tycker det är lite lustigt i The Beast Within att de lagt ner tid på så många sekvenser där en karaktär bara står och glor eller ser besvärad ut i de olika samtalen. Särskilt med tanke på hur dyr tekniken var och hur ont om lagringsplats det fanns

Medlem

Finns ändå inget som kommer i närheten av Phantasmagoria!

Medlem

Såg ut som Mercury från The Show Must Go On på bilden till artikeln.

EDIT: I want to break free ska det naturligtvis vara

1
Skriv svar