En lätt åtgärd för högre kvalitet på trådar

Medlem
En lätt åtgärd för högre kvalitet på trådar

Jag skulle tycka det var bra med en lite striktare kontroll på inlägg vid nyheter/recensioner, för ibland så är det inlägg som inte tillför ngt och ibland även skit som bara är skrivet för att göra folk irriterade.

Exempel på inlägg som borde tas bort är inlägg där man bara skriver "spelet suger" men skriver inte varför man tycker så. "X är mkt bättre än Y" - Ok, men skriv varför då så att jag ser vad du menar.

Tycker det skulle bli mkt bättre stämning om detta genomförs, då man snart är så trött på skitinlägg så att man lämnar forumet och inte kommer läsa kommentarerna längre. Synd, då det ofta är värt en del att läsa varför andra inte tycker om ett spel, då man kan bilda en bättre uppfattning om spelet om man får höra fler åsikter. (Det blir lite som minrecesioner.)

(Detta gäller givetsvis även de som skriver "spelet är skitcoolt". Visst, positiva inlägg är bra, men skriv gärna varför då också.)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Ja det borde egentligen vara så att om man har en åsikt så skall man motivera den, särskilt om man har en sådan av väldigt provocerande karaktär.

Min fråga är - Är det ok att anmäla inlägg som "spelet suger" med orsaken "Inlägget har som enda syfte att få så många som möjligt att bli förbannade."?

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Min fråga är - Är det ok att anmäla inlägg som "spelet suger" med orsaken "Inlägget har som enda syfte att få så många som möjligt att bli förbannade."?

Nog en bedömningfråga. Klickar man på "Anmäl" så finns iaf alternativet "Inlägget har som enda syfte att få så många som möjligt att bli förbannade." - och enl. mig så borde en hel del inlägg tas bort just pga det.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Redaktör

Håller med fullt ut, det är rätt trist att läsa att något är si eller så utan att det förklaras varför. Men det känns lite overkill att gå in och modifiera/radera inlägg på grund av det. Kör den enkla varianten - ignorera dem.


signatur
Medlem

Tycker det är viktigare med flera mods istället då, ibland kan det ta uppemot 2-3 dar innan vissa trådar/inlägg blivit raderade.

Dessa mods kan även ta hand om sådant här.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Tompa:

Håller med fullt ut, det är rätt trist att läsa att något är si eller så utan att det förklaras varför. Men det känns lite overkill att gå in och modifiera/radera inlägg på grund av det. Kör den enkla varianten - ignorera dem.

Håller med, ignorera dem om det är så jobbigt.

1
Skriv svar