Richard Garriott är 200 miljoner kronor rikare

Robot
Medlem
Richard Garriott är 200 miljoner kronor rikare

Texas...

Medlem

På tal om Richard Garriott, här är en ljudintervju med Lord British han själv
http://www.ultimaaiera.com/blog/richard-garriott-ultima-6-int...

Gjord i samband med releasen av Ultima 6 1990, riktigt roligt för både de som är gamla nog som levde och spelade Ultima-serien då, men även roligt och intressant för den som bara vill höra lite hur speldesign var för 20-30 år sedan.

Kul, nu kan han köpa den där tupén han alltid velat ha!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Kul, nu kan han köpa den där tupén han alltid velat ha!

Hehe


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

För 200 mille kan han ju åka ut i rymden igen. Han befinner sig förvisso i det blå till vardags så skillnaden för hans del är ganska hårfin.

Medlem

Han har gjort enligt mig bästa spelet någonsin ultima 9 skiter i att alla hatade det va helt underbart!. Kul side note såg en documentär för ett par år sedan om "speciella hus" å hans bostad då va SKIT grymt!. fullt med massa lönndörrar över allt som han hade massa sätt att aktivera på tex flytta blomvasen i fönstret som mönstret av en stjärna så öppnades väggen bakom etc skit coolt


signatur

Varje dag suger på ett helt nytt sätt!

QRT
Medlem
Medlem

Var det nå fler än Neverwinter Nights på AOL och Meridian 59 som kom innan Ultima Online? Dom blev inte lika populära, dock.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Gortie:

Var det nå fler än Neverwinter Nights på AOL och Meridian 59 som kom innan Ultima Online? Dom blev inte lika populära, dock.

The Realm släpptes också innan UO.

Meridian 59 var grejer det!

Medlem
Skrivet av Sinnes:
Skrivet av Gortie:

Var det nå fler än Neverwinter Nights på AOL och Meridian 59 som kom innan Ultima Online? Dom blev inte lika populära, dock.

The Realm släpptes också innan UO.

Meridian 59 var grejer det!

:heart:

Kommer ihåg hur man satt och lira det när man gick i skolan, då man inte hade den bästa uppkopplingen hemma.. Det var tider det

On topic! Vorre kul om LB kunde göra ett nytt UO spel! Nu när han har fått 200miljoner!

Medlem

Just ja, The Realm hade vi också. Sierra eller hur?

Jag testade allesammans men det var inte förrän EQ släpptes i mars 99 som jag fastnade på allvar hehe. Jag slutade inte spela EQ förrän nio år senare. =D


signatur
Medlem

Snacka om totalt skilda världar... Skulle någon på mitt jobb få sparken så skulle de inte få ett öre, men i USA får man visst fantasisummor om man bara har ett känt namn.
Trist att Garriot är en föredetting.. Just nu tycker jag det bara är fel att han ska få så mycket pengar.

Medlem

Tabula Rasa... Världens bästa MMO, Åhhh vad jag saknar min Spy.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Snacka om totalt skilda världar... Skulle någon på mitt jobb få sparken så skulle de inte få ett öre, men i USA får man visst fantasisummor om man bara har ett känt namn.
Trist att Garriot är en föredetting.. Just nu tycker jag det bara är fel att han ska få så mycket pengar.

Hade du läst nyheten så skulle du sett att de förfalskade ett brev där det stog han avgick frivilligt. Det var därför han stämde dom. Skulle gjort samma sak.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Medlem
Skrivet av Bohica:

Han har gjort enligt mig bästa spelet någonsin ultima 9 skiter i att alla hatade det va helt underbart!. Kul side note såg en documentär för ett par år sedan om "speciella hus" å hans bostad då va SKIT grymt!. fullt med massa lönndörrar över allt som han hade massa sätt att aktivera på tex flytta blomvasen i fönstret som mönstret av en stjärna så öppnades väggen bakom etc skit coolt

Antar att du menar detta? Mysigt ställe

Medlem

Jag tyckte faktiskt Tabula Rasa var riktigt bra för att vara ett MMOTPS, det var iaf. annorlunda och underhållande till skillnad från vissa andra mer kända MMO.

Medlem

Tänker anta att NCSoft hade rätt, bara för att det var i Texas. Dåligt av Garriot.


signatur

Jaha.

Medlem

Congratz! Han lär säkert behöva dom..


signatur
Medlem

Ingen som fick dödsstraff i en rättegång i Texas? Låter lite suspekt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av peter_lovgren:
Skrivet av Bohica:

Han har gjort enligt mig bästa spelet någonsin ultima 9 skiter i att alla hatade det va helt underbart!. Kul side note såg en documentär för ett par år sedan om "speciella hus" å hans bostad då va SKIT grymt!. fullt med massa lönndörrar över allt som han hade massa sätt att aktivera på tex flytta blomvasen i fönstret som mönstret av en stjärna så öppnades väggen bakom etc skit coolt

Antar att du menar detta? Mysigt ställe

Exakt! fan va coolt att det fanns på youtube tackar


signatur

Varje dag suger på ett helt nytt sätt!

Medlem

Låter inte helt fel.

Medlem

Det som egentligen hända va att dom kom på Gary med att ha sex med en manlig anställd! Därför sa dom upp honom! men det framgår ju inte av stämningsansökan

1
Skriv svar