Helgdiskussion: Det kriminella spellivet

Robot
Medlem
Helgdiskussion: Det kriminella spellivet

Det finns många, alltid uppfriskande att vara bad guy. GTA-serien är en given bland mina favoriter. Men även en gammal klassiker som TIE Fighter, där kände jag mig verkligen ond när jag spelade som ung tonåring. Finns många som inte är helt svarta och vita också, som tex Thief eller Warcraft 3. Sen finns det ju de där det beror på vilka val man gör, som Skyrim eller kanske det bästa exemplet EVE där de som drabbas om man väljer en ond väg är andra spelare.

Medlem

Payday 2 har fått väldigt många timmar på sig, riktigt bra skurk spel


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem

Jag skulle ranka mina bästa kriminella spel som Payday 1 och 2, Gangsters (det gamla goda spelet från en tid som nästan är bortglömt) och Mafia serien. GTA serien kan få bli nämn med men den hamnar inte lika högt som de tre första.

Medlem

Vet inte om den platsar in helt, men hade riktigt trevligt med Riddick:Butcher Bay

Medlem

Sleeping Dogs är kul. Hoppas på en 2a där.

Medlem

Godfather.


signatur

I drank what?

Medlem

Payday-serien var kul ett tag. Tyvärr så har det blivit en DLC-pump som bara spottar ut samma uppdrag gång efter gång. De är uppe i 24 stycken nu och ingenting har egentligen förändrats. Jag har hela tiden hoppats på att de skulle stoppa in nya spellägen som fräshade upp det hela lite.. men.. nej. Moar kassako!

Min lista:

1. GTA V. Det är ett mästerverk. Get over it.

2. Mafia. En strålande berättelse som varierar uppdragen med allt från racing till ren stealth.

3. GTA Vice city. Köra längs Ocean Drive och Crockets Theme kommer på radion. Obetalbart.

4. Hitman: Bloodmoney. Jo, det är ju inte helt lagligt det Agent 47 håller på med så han får finnas med på min lista. 10/10 Would kill with a toaster again.

5. GTA San Andreas. Alltså, bara storleken fick ju en att bli lite yrslig, som flickan sa. Visst, omkörd med hästlängder numera men det fanns ingenting som kunde tävla med SA när det begav sig. Dock gillade jag alltid Vice City stilen mer än gängmentaliteten i Los Angeles. Trots det en berättelse som givit mig hundratals timmar av underhållning.

Edit: En liten dark horse för mig är Sleeping Dogs. Väldigt underskattat tycker jag. "You need a pork bun!". Vem kan argumentera emot det?


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Kan inte förstå att ingen har nämnt detta hittils.

Evil Genius.

Medlem

Payday, Grand Theft Auto, Mafia.

Listan är lång.

Absoluta favoriten måste nog vara Hitman: Blood Money dock. Att ta sig igenom en nivå oupptäckt och sen få ranken Silent Assassin är några av de mest minnesvärda stunderna i min spelkarriär.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Medlem
Skrivet av Saltanötter:

Sleeping Dogs är kul. Hoppas på en 2a där.

Samma här

Medlem

Thief: The dark project

Medlem
Skrivet av Ahris:

Thief: The dark project

TACK! Nog för att Garret kanske inte är en regelrätt skurk men så stjäl han ändå saker. Ett av mina absoluta favoritspel av i form av både gameplay och sen en häftig dos av nostalgi.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Spelar aldrig kriminell, jag kan inte av principiella och moraliska skäl.

*edit* Jag spelade dock Mugsy's Revenge på C64:an

FML
Medlem

Man är väl massmördar i stortsett alla spel, så kriminell är svårt att undgå. Ofta är man även wrongly convicted, så man är enligt folkets ögon kriminell, så man bli kriminell för att uppnå rättvisa.

Prototype-spelen är några glimtar också.

Men ser mig aldrig som ond.

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:
Skrivet av Ahris:

Thief: The dark project

TACK! Nog för att Garret kanske inte är en regelrätt skurk men så stjäl han ändå saker. Ett av mina absoluta favoritspel av i form av både gameplay och sen en häftig dos av nostalgi.

Då är vi på samma linje. Spelet uppdateras fortfarande med patchar sedan en fransk kille tydligen fick tag på källkoden och det är numera problemfritt att spela på modern hårdvara.
Spelet har fortfarande en aktiv community, kolla in www.ttlg.com

Medlem

Minns Mafia, originalet på Wii verkade kul, men det blev inte så mycket tid till det ändå. GTAV är ju mästerligt i storlek, innehåll, story, gulliga pointers till film/kultur mm. Finns inget att jämföra med.
Tyckte GTA4 var lite mer obehagligt, gritty. Humorm var mer nertonad vilket gjorde det - på ren skånska - räääligare. Att spela elak i City of Villains var det roligaste jag gjort, men endgame handlade så mycket om att rädda världen att man blev förbannad. Samma med sith i SWTOR. Big mistake i MMO-världen, men det blir ju billigare på det viset.
Håller med om EVE Online, elakare än så blir det inte eftersom det verkligen *drabbar* riktiga människor när du är en bad guy.
Sedan har vi ju den lite glömda pärlan BULLY och dungeon keeper (ettan) & alla kopior. Tjatigt, men Kotor 1 & 2 som darkside... Hade gärna sett en remake av Tie Fighter, och Force unleashed får man ju i alla fall delvis vara riktigt nasty i också.
Men all time favourite är ju monsterliren: Att krypa runt some facehugger i Alien vs Predator, originalet, hoppa på en sovande kille och sedan äta sig ut ur bröstkorgen. Epic moment.

Och fan, höll på att glömma Vampires: The masquerade som ju också uppdaterats av communityn enormt. Synd CCP la ner MMOt baserat på den världen.

Medlem

Hatred är det som gäller

Medlem

Förutom det andra har nämnt måste jag tillägga Dungeon Keeper!!!

Medlem

Jag älskade Payday 2 men G.T.A serien och Payday 2 hamnar på delad plats plats.

Medlem

Utöver att GTA V är bäst så måste jag berömma Godfather II då det hade en oerhhört bra tolkning av gängkrig


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Att leva rövare i DayZ.. ;P

inK
Medlem

Gangland är ett spel jag ägnade mycket tid åt och minns som väldigt bra.


signatur

Every trophy counts...

Medlem
Medlem

GTA och Mafia serien


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Watch Bjorne And The Snail

Bjorne And The Snail Censored Trailer
https://youtu.be/TO_zwPl60Cw

Bjorne And The Snail Episode 00x00
https://www.youtube.com/watch?v=Upaq4ImeC0g

Medlem

Theif, gta San Andreas och vice city^^

Medlem

Mafia 1, Theif 2, Red Dead Redemption & payday 2.

1
Skriv svar