Metal Gear Solid V: The Phantom Pain – jämför högupplösta bilder mellan de olika formaten

Robot
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain – jämför högupplösta bilder mellan de olika formaten
Medlem
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain – jämför högupplösta bilder mellan de olika formaten

PC FTW helt enkelt!

Medlem

Galen skillnad mellan PC och PS4 ju. Trodde jag inte!

Medlem

Oj, det är typ ingen visuell skillnad mellan xbox one och xbox 360, jag är fortfarande helt chockad hur ett så stort företag misslyckas med sin nya konsol redan från dag ett. Kan inte vara så speciellt högt till tak på Microsoft för då hade väl förhoppningsvis någon vågat säga - "ursäkta men den här hårdvaran kommer inte räcka och det kommer bli bajs om vi inte sätter i bättre hårdvara".

Medlem
Skrivet av lolBEEF:

Galen skillnad mellan PC och PS4 ju. Trodde jag inte!

ja jag kan förstå det på ett sätt att du inte trodde det, för nu förtiden så får juh PC spelare nöjja sig med använda 30% av vad sin maskin klarar av, Men om allt står rätt till på bådas sidor så kommer alltid pc vara masterrace

Medlem
Skrivet av Garga:

Oj, det är typ ingen visuell skillnad mellan xbox one och xbox 360, jag är fortfarande helt chockad hur ett så stort företag misslyckas med sin nya konsol redan från dag ett. Kan inte vara så speciellt högt till tak på Microsoft för då hade väl förhoppningsvis någon vågat säga - "ursäkta men den här hårdvaran kommer inte räcka och det kommer bli bajs om vi inte sätter i bättre hårdvara".

Det är inte enbart hårdvaran som avgör hur ett spel ser ut. Jag tycker inte att Xone-spelen ser sämre ut än PS4 så jag förstår inte riktigt problemet. Man behöver ju inte köpa den om man inte vill, eller hur?

Men det ser ut som de valt att inte använda samma bilder på xbox som på ps. Antagligen för att man ska ha svårare att jämföra mellan dem. Lite konstigt.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

ska blir intressant o se vad Gtx980&i7 4790 orka med i upplösning med stabila 60fps


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Garga:

Oj, det är typ ingen visuell skillnad mellan xbox one och xbox 360, jag är fortfarande helt chockad hur ett så stort företag misslyckas med sin nya konsol redan från dag ett. Kan inte vara så speciellt högt till tak på Microsoft för då hade väl förhoppningsvis någon vågat säga - "ursäkta men den här hårdvaran kommer inte räcka och det kommer bli bajs om vi inte sätter i bättre hårdvara".

Det är svårt att se skillnaden i originalbilden eftersom de är så pass små. Både mellan PS3-PS4 och XB1-XB360 märks ganska liten skillnad där. I de mer inzoomade detaljbilderna ser man tydligt att texturupplösningen är högre, skärpan är betydligt bättre och det är mindre aliasing. Det är tre saker som definitivt kommer synas ännu mer när vi pratar rörliga bilder på en stor TV.

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Garga:

Oj, det är typ ingen visuell skillnad mellan xbox one och xbox 360, jag är fortfarande helt chockad hur ett så stort företag misslyckas med sin nya konsol redan från dag ett. Kan inte vara så speciellt högt till tak på Microsoft för då hade väl förhoppningsvis någon vågat säga - "ursäkta men den här hårdvaran kommer inte räcka och det kommer bli bajs om vi inte sätter i bättre hårdvara".

Det är svårt att se skillnaden i originalbilden eftersom de är så pass små. Både mellan PS3-PS4 och XB1-XB360 märks ganska liten skillnad där. I de mer inzoomade detaljbilderna ser man tydligt att texturupplösningen är högre, skärpan är betydligt bättre och det är mindre aliasing. Det är tre saker som definitivt kommer synas ännu mer när vi pratar rörliga bilder på en stor TV.

Jag tror snubben bara försöker vara ett dåligt troll.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Ser riktigt fint ut på PC i 4K upplösning.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

KoP
Medlem
Skrivet av Garga:

Oj, det är typ ingen visuell skillnad mellan xbox one och xbox 360, jag är fortfarande helt chockad hur ett så stort företag misslyckas med sin nya konsol redan från dag ett. Kan inte vara så speciellt högt till tak på Microsoft för då hade väl förhoppningsvis någon vågat säga - "ursäkta men den här hårdvaran kommer inte räcka och det kommer bli bajs om vi inte sätter i bättre hårdvara".

www.synsam.se

Medlem

Är imponerad med hur väloptimerad last-gen verkar vara, kudos till Kojima-teamet

Jag är däremot mindre mindre imponerad av upplösnings-huliganet mellan konsol och PC.

Edit:

Jag vill förresten ha en SNES-version, doable?


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Väldigt bra optimerad motor verkar det som, skulle säkert kunna klämma ut spelet på PS2 om dom bara ville.

Medlem

MGS ska spelas på Playstation och inget annat


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Seraium:

MGS ska spelas på Playstation och inget annat

Ja vad annars? MGS finns ju bara på Playstation, MGS5 finns ju på flera format... hihihihihi!

*Springer och gömmer mig under ett regn av tomater och hat*

Medlem
Skrivet av Luftman:
Skrivet av Seraium:

MGS ska spelas på Playstation och inget annat

Ja vad annars? MGS finns ju bara på Playstation, MGS5 finns ju på flera format... hihihihihi!

*Springer och gömmer mig under ett regn av tomater och hat*

MGS finns på PC också.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Luftman:
Skrivet av Seraium:

MGS ska spelas på Playstation och inget annat

Ja vad annars? MGS finns ju bara på Playstation, MGS5 finns ju på flera format... hihihihihi!

*Springer och gömmer mig under ett regn av tomater och hat*

MGS finns på PC också.

Awgh, min enda svaghet... Ironisk sanning! Nooo.....

Medlem

Max 60fps på PC? Glorious Master PC race?

Medlem

Jag är mer intresserad utav vad Nvidia har att erbjuda, Nvidia hairworks kanske, lite HBAO+ kanske? det skulle sätta lite fart i det här spelet

Inaktiv

Orelaterat till MGS men jag blev väldigt positivt överraskad då jag fick veta att Wolfenstein körs i 60 fps på Last-Gen trotts att det ser sjukt snyggt ut. Riktigt bra jobbat till de som optimerat det.

1
Skriv svar