Nytt Silent Hill

Medlem
Nytt Silent Hill

Jag spelar inte speciellt mycket skräckspel så när Silent Hills blev nedlagt reagerade jag ganska sansat och utan tårar och sorg.

Men ni som vill se ett nytt Silent Hill kan torka tårarna. För det är ett nytt spel i serien på väg. Men inte till XB1, PS4 och PC. Nej, det blir en så kallad slot machine, en spelautomat med pengar. Precis vad alla ville ha. Konami verkar fast beslutna att skita i näven på alla fans de har. Jag som inte är ett stort fan av Konami sitter här och fascineras av spektaklet.

Trailer till spelet:

Källa:
http://kotaku.com/the-new-silent-hill-will-break-your-heart-1...

#blogg

Medlem
Nytt Silent Hill

Fy fan! Nu blev jag fan arg :@

Konami är ett mer mångsidigt företag än de flesta tror. Att de rör sig bort från traditionella konsolspel är inte konstigt.

De ser hur den inhemska marknaden för dedikerade spelkonsoler krymper, samtidigt som tillväxten finns bland mobilspelen (där de haft stora framgångar). Så gott som ALLA Konami-varumärken finns som pachinko-spel i Japan och det är billigt att producera samtidigt som det drar in pengar.

Att lägga ut massor av pengar på ett nytt och påkostat Silent Hill är en betydligt, betydligt mer riskfylld affär.

Konami har också fokus på helt andra grejer än spel, till exempel en mycket framgångsrik gymverksamhet. Jag tror vi måste börja vänja oss vid att Konami inte längre kommer göra särskilt mycket konsolspel.

Visst känns det surt om man som jag minns deras makalösa output under 80- och 90-talet, men samtidigt är det bara att acceptera att saker och ting förändras. Och det är helt okej! Även om Silent Hill nog är dött som konsolserie så kommer det alltid komma andra spelhus som gör nya skräckspel som kan ta vid där Silent Hill slutade.

Ta nu ett djupt andetag, fyll på kaffekoppen och tänk på hur läskigt Silent Hill 1-introt var första gången man såg det. Fy fan!

Medlem

Såhär känner jag just nu.....

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Konami är ett mer mångsidigt företag än de flesta tror. Att de rör sig bort från traditionella konsolspel är inte konstigt.

De ser hur den inhemska marknaden för dedikerade spelkonsoler krymper, samtidigt som tillväxten finns bland mobilspelen (där de haft stora framgångar). Så gott som ALLA Konami-varumärken finns som pachinko-spel i Japan och det är billigt att producera samtidigt som det drar in pengar.

Att lägga ut massor av pengar på ett nytt och påkostat Silent Hill är en betydligt, betydligt mer riskfylld affär.

Konami har också fokus på helt andra grejer än spel, till exempel en mycket framgångsrik gymverksamhet. Jag tror vi måste börja vänja oss vid att Konami inte längre kommer göra särskilt mycket konsolspel.

Visst känns det surt om man som jag minns deras makalösa output under 80- och 90-talet, men samtidigt är det bara att acceptera att saker och ting förändras. Och det är helt okej! Även om Silent Hill nog är dött som konsolserie så kommer det alltid komma andra spelhus som gör nya skräckspel som kan ta vid där Silent Hill slutade.

Ta nu ett djupt andetag, fyll på kaffekoppen och tänk på hur läskigt Silent Hill 1-introt var första gången man såg det. Fy fan!

Jo, men det handlar ju inte bara om att Konami byter inriktning och slutar göra AAA-spel. De drar verkligen sin egen historia och sin insats för spelmediet i smutsen. Det mer än något annat gör mig lite ledsen. Hade jag varit Konami och dragit mig tillbaka från spelutveckling hade jag varit stolt över det jag åstadkommit. Ta mej fan öppnat ett museum för mina spel och mina anställda kreatörer och visat för hela världen vad vi skapat.

Har inget problem med att de gör pachinko av välkända spelserier, men visst håller jag med om att de har vanskött de flesta av sina legendariska IP:n på senare år. Om man tittar på hur galet många bra och välkända serier de har så är det ju trist som fan att de inte utnyttjas mycket längre i spelsammanhang, så det håller jag definitivt med dig om.

Serier som Contra och Castlevania borde åtminstone kunna få fortsätta med mindre titlar åtminstone, det borde det ju finnas tillräckligt med intresse för kan man tycka.

Medlem

Såg den här trailern innan och skojat med folk på samma sätt. Finns en liknande ny på Castlevania också och man blir fan lika sur över den också. Delade Silent Hill-trailern till en kompis först som jag tror inte fatta att jag var oseriös med att det var ett awesome nytt Silent Hill-spel på gång. Måste kolla med henne om hon inte gråter nu...

Skrivet av Sebastian Lind:

det bara att acceptera att saker och ting förändras. Och det är helt okej!

No it's not. Varit en grej om Castlevania bara blev Lords of Shadow-spel i fortsättningen eller något, en helt annan grej att stora spelserier nu bara försvinner. Kan dock leva utan nya Silent Hill-spel, tar hellre något nytt.

Jag har försökt att spela ett par Silent Hill-spel, men aldrig fullföljt dem. Det fattas något i dem, eller i varje fall, jag har inte hittat något som tilltalar mig.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag har försökt att spela ett par Silent Hill-spel, men aldrig fullföljt dem. Det fattas något i dem, eller i varje fall, jag har inte hittat något som tilltalar mig.

Samma här. Och inte Resident Evil heller. Jag spelade Resident Evil, tvåan och trean när det begav sig på Playstation och ett par av Silent Hill-spelen. Och jag fullföljde faktiskt spelen, men jag fick tvinga mig själv för jag tyckte inte de var speciellt bra. Not my cup of tea..

Skrivet av Bennii:
Skrivet av walter_iego:

Jag har försökt att spela ett par Silent Hill-spel, men aldrig fullföljt dem. Det fattas något i dem, eller i varje fall, jag har inte hittat något som tilltalar mig.

Samma här. Och inte Resident Evil heller. Jag spelade Resident Evil, tvåan och trean när det begav sig på Playstation och ett par av Silent Hill-spelen. Och jag fullföljde faktiskt spelen, men jag fick tvinga mig själv för jag tyckte inte de var speciellt bra. Not my cup of tea..

Har spelat ett par RE-spel, och de har alltid haft dåliga kontroller och värdelös kamerahantering. Det är förbluffande att de har höjts så till skyarna. Det handlar säkert om nostalgifaktorn.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar