Bärbara Steam-maskinen Smach Zero släpps nästa år

Robot
Bärbara Steam-maskinen Smach Zero släpps nästa år
Medlem
Bärbara Steam-maskinen Smach Zero släpps nästa år

Smach Zero?

Ok, jag fattar att Smach kommer från Steam Machines och att Zero troligtvis syftar på storleken. Men namnet låter bara löjligt.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Smach Zero?

Ok, jag fattar att Smach kommer från Steam Machines och att Zero troligtvis syftar på storleken. Men namnet låter bara löjligt.

Det kanske växer på en och bjuder upp till reklamutskick som sitter som en "smäck" hehe.

Men håller med, fånigt namn. Smisk Nollan

Medlem

Är processorn X86-baserad eller ARM-baserad? Skulle vara kul att spela lite DotA på flyget eller tåget, även om det bara är mot bots!


signatur

i7-47700K@4.1GHz | GTX1070 STRIX | 16GB RAM | Win 10 / Ubuntu 17.10 |

N.J

Medlem

Sjukt intressant för en sån som mig som spenderar 50 min på bussen till och från jobbet!

Sjukt mycker mer intressant än PS vitan jag har nu då jag redan äger 100+ indiespel på steam som jag aldrig kommer att köra annars.

Medlem
Skrivet av Nojeb001:

Är processorn X86-baserad eller ARM-baserad? Skulle vara kul att spela lite DotA på flyget eller tåget, även om det bara är mot bots!

Jaguar är x86. Det är ett AMD-allt i ett chip med CPU+GPU. I grunden samma arkitektur som PS4 och XB1 använder. Så det här är alltså exakt som att ha en PS4, fast bärbar!! (Eller inte..)

Svårt att hitta information om exakt vad Smach använder, hur många kärnor, klockfrekvenser osv. Jaguar och GCN-baserad Radeon-grafik säger egentligen ganska lite om innehållet.

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Nojeb001:

Är processorn X86-baserad eller ARM-baserad? Skulle vara kul att spela lite DotA på flyget eller tåget, även om det bara är mot bots!

Jaguar är x86. Det är ett AMD-allt i ett chip med CPU+GPU. I grunden samma arkitektur som PS4 och XB1 använder. Så det här är alltså exakt som att ha en PS4, fast bärbar!! (Eller inte..)

Svårt att hitta information om exakt vad Smach använder, hur många kärnor, klockfrekvenser osv. Jaguar och GCN-baserad Radeon-grafik säger egentligen ganska lite om innehållet.

Gött. Tack för infon! Nu är det ju så att DotA inte är världens mest grafiskt krävande spel, så det kan nog fungera rätt bra ändå


signatur

i7-47700K@4.1GHz | GTX1070 STRIX | 16GB RAM | Win 10 / Ubuntu 17.10 |

N.J

phi
Medlem
Skrivet av rosroborb:

Sjukt intressant för en sån som mig som spenderar 50 min på bussen till och från jobbet!

Sjukt mycker mer intressant än PS vitan jag har nu då jag redan äger 100+ indiespel på steam som jag aldrig kommer att köra annars.

Helt sjukt bra. Som Grynet skulle ha sagt.

Medlem

batteri tid då den kan väl inte bli speciellt bra ?

k3m
Medlem
Skrivet av Bennii:

Smach Zero?

Ok, jag fattar att Smach kommer från Steam Machines och att Zero troligtvis syftar på storleken. Men namnet låter bara löjligt.

Så löjligt att det kan påverka försäljningen neråt. Annars är jag ruggigt intresserad av den

Medlem

Kör på vitan nu men det skulle vara skoj med en pc bärbar enhet. Använder inte dator längre eftersom internet finns överallt idag. Så jag missar vissa mindre pc spel som jag är intresserad av och det är bara några som kommer ut på vitan.

1
Skriv svar