Se strid mot illaluktande boss i Final Fantasy XV

Robot
Se strid mot illaluktande boss i Final Fantasy XV
Medlem
Se strid mot illaluktande boss i Final Fantasy XV

Jag vet att jag sagt det förr, men jag måste säga det igen. Karaktärerna i det här spelet ser verkligen ut som ett pojkband. Karaktärsdesignen känns extremt opassande.

Medlem

Har inte kikat på speciellt många FFXV-videos hittills men blev rätt taggad på spelet efter denna filmen. Marlboron ser riktigt härlig ut.

tycker det här spelet ser bra ut.. kanske får testa final fantasy för första gången )

Medlem

Det är snyggt, absolut. Men som spel ser det verkligen inte så intressant ut just nu. Mest ett grafikdemo i mina ögon utifrån det man hitills fått se.

Medlem

Nu undrar jag allt vart ni har hört talas om att releasedatumet är spikat till 2015? Känns oerhört tveksamt...


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

det ser faktist jävligt intressant ut tycker jag, trist dock att man kommer få sitta på 30 fps på en konsoll, men men

Medlem

Jag såg en intervjun med nån bigshot som jobbar med FF XV från Gamescom och där kunde han iaf lova att det kommer innan 2017, men han kunde inte ge ett bättre svar än så, 2015 är nog därför att glömma.

k3m
Medlem

Första Final fantasy spelet som ser bra ut sedan sjuan. Det blir till att följa spelet

Medlem

2015? Det var nåt nytt.

Ser riktigt bra ut. Ja måste verkligen vara en illaluktande boss :).

Medlem

"Publicerad 2015-02-20 19:55 av Joakim Bennet
Under fredagen hölls en livestream i Japan där en mängd ny information om Final Fantasy XV avslöjades.
Bland annat ska spelet vara klart "till 60 %", vilket ju känns tryggt då spelet varit under utveckling sedan åtminstone 2006, då det hette Final Fantasy Versus XII."

Hmm det tog 9år att göra 60% av spelet, då får vi nog vänta typ 7år till på resterande 40% så 2022 kanske.

Medlem

Anledningarna till att jag kommer skippa FF XV är två:

1. Pojkarna ser töntiga ut.
2. Ingen turbaserad fightingsystem.

k3m
Medlem
Skrivet av pazu:

Anledningarba till att jag kommer skippa FF XV är två:

1. Pojkarna ser töntiga ut.
2. Ingen turbaserad fightingsystem.

Håller med, det är två starka anledningar. Speciellt första. Fast sedan så tror jag att Squenix inte kan bättre. Det här ser ändå mycket bättre ut än de senaste spelen i serien. Sedan att det varit i utveckling såpass länge gör det också intressant. Något mer jag la märke till är den gamla grafiken. Haha, fu fan alltså. Tur jag förbiser den delen av grafiken i ett spel. Fast det borde ju vara dags för släpp snart (2015). För annars lär de väl åka på att göra om spelet med nyare grafik

Medlem
Skrivet av Natrium:

det ser faktist jävligt intressant ut tycker jag, trist dock att man kommer få sitta på 30 fps på en konsoll, men men

Inte ofta jag skulle hålla med, men pga alla snabba rörelser i detta spel så skulle det vara mycket bättre att ha 60+ fps visuellt

Medlem

Hatar den där bossen/fienden, om jag inte minns fel brukar de där ge alla dåliga status grejer i tidigare FF spel

Medlem

Heh, den här videon var inte mycket att hänga i granen. Är det ännu ett korridorspring spel med osynliga väggar eller ska det vara mer som en värld att utforska igen ?
Var inte mycket till fight heller, scenen triggades och den som nu spelade, såvida det inte var en film alltihopa, verkade ju inte ens försöka göra något.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Hatar den där bossen/fienden, om jag inte minns fel brukar de där ge alla dåliga status grejer i tidigare FF spel

Love it. Marlboro är i princip enda vanliga farliga fienden i FF. Iofs, i FF14 är dom bara farliga i gäng

Medlem
Skrivet av Gaara:

Hatar den där bossen/fienden, om jag inte minns fel brukar de där ge alla dåliga status grejer i tidigare FF spel

Den har snyggats till lite granna också, såhär såg den ju ut i FF7:


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Dave Lister:
Skrivet av Gaara:

Hatar den där bossen/fienden, om jag inte minns fel brukar de där ge alla dåliga status grejer i tidigare FF spel

Den har snyggats till lite granna också, såhär såg den ju ut i FF7:
http://img2.wikia.nocookie.net/__cb20140720193714/finalfantas...

Haha herre jisses vad tiden går, det där ser verkligen gammalt ut. Ska bli skoj att köra remaken av 7:an

1
Skriv svar