Lite nytt NES-godis

Flakmonkey
Lite nytt NES-godis

Fick några riktigt bra titlar som jag inte hade sedan tidigare för ett bra
pris. Särskilt nöjd med Mega man 2 och Castlevania

#blogg

Lite nytt NES-godis

Haha, kommer ihåg att jag satte igång Top Gun bara för att lyssna på introt.
Anledningen till att jag inte fortsatte spela kan ha haft att göra med att så fort det skulle landas gick det åt helvete, innan man lärde sig var det flygtur och ner i vattnet varje gång.

Medlem

Åh Castlevania, najs!

Medlem

Är fortfarande arg på mina föräldrar för att dom var för snåla så jag inte kan få nostalgiska trippar när jag ser NES/SNES/N64-spel... Har aldrig spelat dem och nu känns det som att det är för sent ^^


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Bilden på Megaman 2 är bara för ful på alla sätt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Flakmonkey
Skrivet av Kleptomaniac:

Är fortfarande arg på mina föräldrar för att dom var för snåla så jag inte kan få nostalgiska trippar när jag ser NES/SNES/N64-spel... Har aldrig spelat dem och nu känns det som att det är för sent ^^

De bra spelen är fortfarande bra. Inte lika banbrytande eller imponerande som de en gång var förstås men fortfarande underhållande. Just Castlevania och Mega Man är ju bevis på det imo. Dock ska det ju sägas att många spel från 8/16-bitarseran samt de tidiga 3D-spelen åldrats rätt dåligt också

Skrivet av marcus8958:

https://satoshimatrix.files.wordpress.com/2010/08/nes_megaman...

Bilden på Megaman 2 är bara för ful på alla sätt.

Japansk boxare är oftast snyggast imo. De tidiga megaman är ju de mest klassiska exemplen på hur kasst det kunde bli när spelens boxar skulle anpassas till "oss"

Medlem

[ia=396738]

Mega Man 1 är, och kommer alltid vara, fulast

Flakmonkey
Skrivet av DrDoom:

[ia=396738]

Mega Man 1 är, och kommer alltid vara, fulast

Verkligen. Jag undrar vad "artisten" bakom den där härligheten känner för den nu

Medlem

Tänkte sälja en hög gamla spel och konsoler nu i höst hade jag tänkt, då får du gärna handla lite av mig ;D

Flakmonkey
Skrivet av Lepr:

Tänkte sälja en hög gamla spel och konsoler nu i höst hade jag tänkt, då får du gärna handla lite av mig ;D

Oh trevligt, bara att höra av dig när det är dags

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Är fortfarande arg på mina föräldrar för att dom var för snåla så jag inte kan få nostalgiska trippar när jag ser NES/SNES/N64-spel... Har aldrig spelat dem och nu känns det som att det är för sent ^^

Du kan ju fortfarande spela dom, fast upplevelsen skulle jag säga inte kommer vara i närheten.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar