Robot
Dark Souls III

Aska är det genomgående temat i tredje delen i Dark Souls-serien. Har serien brunnit färdigt? Vi har kämpat mot arga fiendermobbar och en spöklik boss i ett första spelpass.

#from-software, #dark-souls-iii, #dark-souls


Medlem
Dark Souls III

Detta kommer bli sjukt bra. Gillar dom andra i serien plus Bloodborne som fan. Släpp det tidigt nästa år så är jag nöjd iallafall.


signatur

Jag gör aldrig fel och skulle jag gjort ett fel så är det ett fel!

Medlem

Ja nästa år låter lagom

Inaktiv

Hoppas det inte blir så linjärt som andra källor rapporterar, isåfall blir det ett meningslöst hack'n'slash och serien är stendöd.

Medlem

Haha glöm det, den här serien kan aldrig dö.

Kilman, tack för bra text!

Medlem

Är så djävla pepp!

Medlem

Fan vad taggad man blir på detta lir

Medlem
Skrivet av Segas:

Hoppas det inte blir så linjärt som andra källor rapporterar, isåfall blir det ett meningslöst hack'n'slash och serien är stendöd.

Uhm? Var väl inte så många som klaga på att DeS var linjärt, finns en del som vill ha tillbaka det, sen är vi nog bra många som inte skulle bry oss så pass mycket att vi skulle dissa spelet av en sådan orsak (ja gissa varför, vi älskade DeS så vi vet att spelet fortfarande kan vara tusen gånger bättre än DaS2)

Inaktiv
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Segas:

Hoppas det inte blir så linjärt som andra källor rapporterar, isåfall blir det ett meningslöst hack'n'slash och serien är stendöd.

Uhm? Var väl inte så många som klaga på att DeS var linjärt, finns en del som vill ha tillbaka det, sen är vi nog bra många som inte skulle bry oss så pass mycket att vi skulle dissa spelet av en sådan orsak (ja gissa varför, vi älskade DeS så vi vet att spelet fortfarande kan vara tusen gånger bättre än DaS2)

DaS? Antar att du menar Dark Souls? Ettan var nog så långt ifrån ett linjärt spel man bara kan komma. Tvåan hade inte samma frihet förrän en bit in i spelet. Vad jag är rädd för, är att spelet ska bli som ett halvdant hack'n'slash där man följer en stansad väg utan några större möjligheter att göra vad man vill, i vilken ordning man vill. I Bloodborne förstörde man problemen med att hälsan kunde ta slut - man fick mer potions än man kunde bära. Jag är samtidigt rädd att det hämtas för mycket från just Bloodborne. De allt för snabba striderna som inte alls är i linje med tidigare Dark Souls-spel, stör mig något fruktansvärt och spelet hamnade på hyllan efter bara några dagars spelande.

Vad folk har spelet av Dark Souls 3 är bara demo-versioner där ett visst område enbart finns tillgängligt, samt några ynka vapen. Vad jag hoppas på är arsenalen av vapen och rustningar så som i Dark Souls 1 & 2...inte det skräpet som erbjöds i Bloodborne.

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Segas:

Hoppas det inte blir så linjärt som andra källor rapporterar, isåfall blir det ett meningslöst hack'n'slash och serien är stendöd.

Uhm? Var väl inte så många som klaga på att DeS var linjärt, finns en del som vill ha tillbaka det, sen är vi nog bra många som inte skulle bry oss så pass mycket att vi skulle dissa spelet av en sådan orsak (ja gissa varför, vi älskade DeS så vi vet att spelet fortfarande kan vara tusen gånger bättre än DaS2)

DaS? Antar att du menar Dark Souls? Ettan var nog så långt ifrån ett linjärt spel man bara kan komma. Tvåan hade inte samma frihet förrän en bit in i spelet. Vad jag är rädd för, är att spelet ska bli som ett halvdant hack'n'slash där man följer en stansad väg utan några större möjligheter att göra vad man vill, i vilken ordning man vill. I Bloodborne förstörde man problemen med att hälsan kunde ta slut - man fick mer potions än man kunde bära. Jag är samtidigt rädd att det hämtas för mycket från just Bloodborne. De allt för snabba striderna som inte alls är i linje med tidigare Dark Souls-spel, stör mig något fruktansvärt och spelet hamnade på hyllan efter bara några dagars spelande.

Vad folk har spelet av Dark Souls 3 är bara demo-versioner där ett visst område enbart finns tillgängligt, samt några ynka vapen. Vad jag hoppas på är arsenalen av vapen och rustningar så som i Dark Souls 1 & 2...inte det skräpet som erbjöds i Bloodborne.

Nej jag skrev DeS, du vet, det kritiker rosade demons souls? Själv vill jag ha någon mixture av DeS och DaS, vilket vi nog lär få då Miyazaki (uhm, rätt namn?) är tillbaka bakom rodret av dark souls efter katastrofen DaS2 som gick efter kvantitets receptet. Nej, kvalité före kvantitet för mig. Sen kan du nog glömma att dark souls någonsin kommer bli som BB, Miyazaki gör dark souls spelen med defensiv spelmekanik, medans BB är gjort med offensiv spelmekanik i åtanke. Hur kan detta ens vara något folk är oroliga för när rätt man utför jobbet igen? Miyazaki är en visionär

Skribent

Hur linjärt spelet blir vet vi inget om i dagsläget. Faktum är att i princip alla frågor jag ställde besvarades med "tbd", så väldigt mycket kan komma att ändras innan release.

Exakt hur hälsosystemet ska se ut, specialattackerna, osv. Inget är satt i sten i nuläget.

Medlem

Jag tycks endast se att du antingen säger souls spelen eller kallar spelet för demon, har jag läst fel eller ska det kanske stå dark istället :)?

förstår vad du menar men lär väll finnas lite folk som inte har spelat något souls spel innan och för de kan det vara lite förvirrande

Medlem
Skrivet av uchibushi:

Jag tycks endast se att du antingen säger souls spelen eller kallar spelet för demon, har jag läst fel eller ska det kanske stå dark istället :)?

förstår vad du menar men lär väll finnas lite folk som inte har spelat något souls spel innan och för de kan det vara lite förvirrande

Demo- är en test version

Medlem

väldigt lätt att tro att de menar demonsouls med då demo används som förkortning där med

Medlem
Skrivet av uchibushi:

väldigt lätt att tro att de menar demonsouls med då demo används som förkortning där med

Mja, överlag så används det enbart i sammanhang där man diskuterar specifikt demons souls, inte när man talar om en testversion av ett dark souls spel. Man måste se vad som står i helhet, inte orden var för sig

1
Skriv svar