Hearthstone drar in 174 miljoner kronor varje månad

Robot
Avstängd
Hearthstone drar in 174 miljoner kronor varje månad

Det är ju ändå ett gratisspel...

Medlem

Om folk tycker det är roligt och vill lägga pengar på det så får dom ju göra det. Grattis Blizzard.

Medlem

På ett sätt är det bra att stora utgivare har gratisspel. Kan tänka mig att de gör det enklare att finansiera AAA-titlar.

NuZ
Testpilot

Pay 2 play more spel nästan till gränsen till p2w men ett riktigt underhållande spel att spela och att titta på twitch. Grattis blizzard!

Aldrig rört något mmo eller liknande så den 1000 lappen jag lagt på spelet och har alla kort utom några legendariska är det lätt värt om man räknar tiden jag spelat. Har även köpt förbeställningen på den nya expansionen.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Hade mycket dötid under sommaren och provade spela Hearthstone på surfplattan. Nu har jag nog lagt 600-700 kr på det totalt. Och jag som undviker i det längsta att lägga ens 15 spänn på nåt i mobilen annars... :/

Medlem

Har inte spenderat en krona, men är mer än nöjd med det jag kan prestera i spelet samt resultat.
Mobilversionen är kanon, underbart att kunna spela på jobbet.

Medlem

Köpte ett 40€ pack tidigare när jag var uttråkad och visste att jag skulle spela mycket.
Med tanke på hur mycket jag har spelat känns pengarna tillbakatjänade flera gånger om.

Medlem

Har alla kort som är bra och då har jag endast spenderat 20$. Har sparat 7000 guld till TGT så tror inte att jag kommer spendera mer pengar just nu.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Inte konstigt när folk spenderar tusentals dollar på skiten.

Medlem
Skrivet av Calez:

Det är ju ändå ett gratisspel...

Ja! Med en bra modell dessutom. Tänk om majoriteten av f2p följde efter samma f2p modell som detta eller typ dota 2

Medlem

Grymt lir och Blizzard förtjänar varje krona.

Medlem

är en väldig skillnad på nödvändighet att spendera pengar mellan dota2 och hearthstone. Du kan säga att man inte behöver spendera pengar för att vinna gå vidare i hearthstone men i dota2 har du allt redan ifrån början, enda skillnaden är om du vill ha en annan hatt på din figur eller inte.


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem
Skrivet av 92_slayer:

är en väldig skillnad på nödvändighet att spendera pengar mellan dota2 och hearthstone. Du kan säga att man inte behöver spendera pengar för att vinna gå vidare i hearthstone men i dota2 har du allt redan ifrån början, enda skillnaden är om du vill ha en annan hatt på din figur eller inte.

Ja? Men du kan låsa upp allt gratis. Du vet utan pengar. Ett spel som detta är bara bra om dom inte ger allt på en gång

Medlem

Den här nyheten gör mig glad HS har precis som DotA2 en fantastisk betalningsmodell, något som tusentals andra spel borde ta efter. Det viktigaste med ett s.k f2p är att det inte finns någon tidsbegränsning i spelandet och att du samtidigt ges tillgång till hela spelet utan att betala pengar.
Visst skulle det gå långsammare att som ny spelare komma in idag, när det numera finns så mycket kort i omlopp, men är man dedikerad och spelar 10 gånger så mycket som mig så har man snabbt både guld, skills och kort.

Well done Blizzard.

1
Skriv svar