Divinity: Original Sin II avtäckt

Robot
Divinity: Original Sin II avtäckt

Om två veckor får du börja kasta dina pengar på utvecklarna.

#divinity-original-sin, #larian-studios, #divinity-original-sin-ii-2


Medlem
Divinity: Original Sin II avtäckt

Så underbart!

Inaktiv

om dom nu sålde så jäkla mycket kan dom väl betala för det själva. sjukt greedy

Medlem

Vad hände med Enhanced Edition eller vad de nu kallade den? Är den ens ute ännu? o_O

Releasehästryttare

YEEES! Divinity origial sin va lätt bästa spelet som släpptes förra året #hype!

Medlem
Skrivet av anon_165499:

om dom nu sålde så jäkla mycket kan dom väl betala för det själva. sjukt greedy

Jag håller med, någon gång får det faktiskt vara nog.

phi
Medlem
Skrivet av anon_165499:

om dom nu sålde så jäkla mycket kan dom väl betala för det själva. sjukt greedy

Du menar som alla AAA-utvecklare med sina feta publishers i ryggen som finansierar alla deras framtida spel?

Absolut, sjukt greedy av dem.

Medlem
Skrivet av anon_165499:

om dom nu sålde så jäkla mycket kan dom väl betala för det själva. sjukt greedy

Det första spelet finansierade utvecklaren ungefär 75% av själva. De 25% från Kickstarter användes för att göra slutprodukten bättre. Troligtvis har de någon liknande plan för uppföljaren.

Medlem
Skrivet av anon_165499:

om dom nu sålde så jäkla mycket kan dom väl betala för det själva. sjukt greedy

Det var ju ändå ett tag sedan. Försäljningen saktar ner med tiden med kostnaden att hålla igång förblir. De har har redan börjat utveckla 2an och kickstartern är med all säkerhet till för att göra spelet större än de kunnat utan det extra stödet.

De gör det förmodligen även för att kickstarters brukar föra med sig en hel del billig marknadsföring och supertidiga förhandsbokningar.

Medlem
Skrivet av anon_165499:

om dom nu sålde så jäkla mycket kan dom väl betala för det själva. sjukt greedy

Sitt ner och håll käften snälla, utan Kickstarter så hade inte spel som Original Sin, Wastelands 2 eller Pillars of Eternity ej varit en möjlighet med dagens spelklimat. Låt dom för helvete hållas om det behövs pengar till att skapa dessa produkter, även om det endast innebär bättre vinst marginaler.

MEG
Medlem

De två bästa Rpg på senare tid är detta och Wastland2, med dessa båda klarar man sig igenom vintern


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Försäljningen av ettan kan nog få sig ett litet ryck när det kommer på konsoll så det hjälper en del det med.

Medlem
Skrivet av anon_178365:

Dags att ta fram småslantarna från portmonnän igen då!
Synd att personen som gjorde musiken dog nyligen (Kirill Pokrovsky) för detta spelet har verkligen det bästa soundtracket på väldigt väldigt länge i ett spel...

https://www.youtube.com/embed/jiR4g0A-83s

Nooo på riktigt? Fan... Divinity serien i överlag har jättebra musik, särskilt dragon commander...

Kollade på belöningarna man kan rösta fram.

Och överraskning, på första plats.

"Adult mode

Extra gore, extra nudity, and extra profanity (with an option to turn it off for the young'ns)"

Medlem

Vilken är bäst av detta och Pillars of Eternity?

Medlem
Skrivet av SaraLivblad:

Vilken är bäst av detta och Pillars of Eternity?

Jag gillar Pillars mer, men enbart p.g.a. de turbaserade striderna i Divinity. Annars är det nog jämnt skägg.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av SaraLivblad:

Vilken är bäst av detta och Pillars of Eternity?

Tveklöst Pillars of Eternity. Divinity Original Sin är ett fantastiskt spel, men Pillars är helt makalöst bra.

Medlem

Deras plan med Kickstartern är att göra ett mer ambitiöst DOS2 från början. Swen berättar om det på sin sajt här:
http://www.lar.net/2015/08/12/returning-to-kickstarter/

Medlem
Skrivet av anon_165499:

om dom nu sålde så jäkla mycket kan dom väl betala för det själva. sjukt greedy

Kickstarterpriser är mycket lägre än Steam (e.g $25 vs. 40€ för ettan). Detta är motsatsen till girigt då de ger fansen en chans att både få spelet billigare och stötta utvecklingen.

Sen hade Larian Studios inte direkt bra ekonomi innan Divnity: Original Sin: How Divinity: Original Sin almost bankrupted Larian Studios. Tveksamt att D:OS helt plötsligt gjort dem ekonomiskt oberoende, lite extra pengar under utvecklingen av tvåan kommer antagligen låta dem lägga till lite saker som annars hade behövts skippas. Vi får se vad Kickstartern visar.

Medlem
Skrivet av Priapsi:
Skrivet av SaraLivblad:

Vilken är bäst av detta och Pillars of Eternity?

Jag gillar Pillars mer, men enbart p.g.a. de turbaserade striderna i Divinity. Annars är det nog jämnt skägg.

Jag skulle säga tvärtom. Striderna är det enda momentet där Divinity är lika bra som Pillars. På alla andra punkter är Pillars klart bättre.

k3m
Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Priapsi:
Skrivet av SaraLivblad:

Vilken är bäst av detta och Pillars of Eternity?

Jag gillar Pillars mer, men enbart p.g.a. de turbaserade striderna i Divinity. Annars är det nog jämnt skägg.

Jag skulle säga tvärtom. Striderna är det enda momentet där Divinity är lika bra som Pillars. På alla andra punkter är Pillars klart bättre.

Jag tycker DOS är klart bättre än PoE!

k3m
Medlem
Skrivet av Luciphear:

Vad hände med Enhanced Edition eller vad de nu kallade den? Är den ens ute ännu? o_O

Bra fråga? I och med att den versionen skulle släppas på konsol, så tror jag knappast de har gett upp den!?

Gnällkuk

Jahapp, bara att börja förbereda sig att kasta pengar mot skärmen då. Divinty var överraskande bra och med en riktigt behaglig svårighetsnivå. Det här ser vi fram emot, blir att stötta!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Snälla ge oss en möjlighet att dämpa hardcore-nivån lite. Spelet är fantastiskt i striderna, men jag - som många andra - vill eller orkar inte läsa varje rad med text från 100 invånare i varje stad. Inte ens Baldurs Gate var så här totalt utan guidning. Jag förstår charmen att sätta sig in i all dialog och leta upp målet för uppdraget själv, men det är inget jag har tid eller ork med längre. Vill hemskt gärna njuta av resten av spelet dock.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av SaraLivblad:

Vilken är bäst av detta och Pillars of Eternity?

Gameplaymässigt är det en fråga om smak. Båda spelens stridssystem är eminenta på sitt sätt. Snackar vi story är PoE hästlängder vassare än Divinity Sin (och också de allra flesta RPG-spelen sedan BG 2).

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Priapsi:
Skrivet av SaraLivblad:

Vilken är bäst av detta och Pillars of Eternity?

Jag gillar Pillars mer, men enbart p.g.a. de turbaserade striderna i Divinity. Annars är det nog jämnt skägg.

Jag skulle säga tvärtom. Striderna är det enda momentet där Divinity är lika bra som Pillars. På alla andra punkter är Pillars klart bättre.

Båda är ju galet bra, men jag tycker storyn är lite bättre i Divinity.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Woooh, blir att plocka fram plånboken! Gillade D:OS skarpt!


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Priapsi:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Priapsi:
Skrivet av SaraLivblad:

Vilken är bäst av detta och Pillars of Eternity?

Jag gillar Pillars mer, men enbart p.g.a. de turbaserade striderna i Divinity. Annars är det nog jämnt skägg.

Jag skulle säga tvärtom. Striderna är det enda momentet där Divinity är lika bra som Pillars. På alla andra punkter är Pillars klart bättre.

Båda är ju galet bra, men jag tycker storyn är lite bättre i Divinity.

På riktigt? Och jag som tycker att Divinitys manus i bästa fall (och då är jag generös) är medioker i jämförelse med vad PoE har att erbjuda.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Priapsi:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Priapsi:
Skrivet av SaraLivblad:

Vilken är bäst av detta och Pillars of Eternity?

Jag gillar Pillars mer, men enbart p.g.a. de turbaserade striderna i Divinity. Annars är det nog jämnt skägg.

Jag skulle säga tvärtom. Striderna är det enda momentet där Divinity är lika bra som Pillars. På alla andra punkter är Pillars klart bättre.

Båda är ju galet bra, men jag tycker storyn är lite bättre i Divinity.

På riktigt? Och jag som tycker att Divinitys manus i bästa fall (och då är jag generös) är medioker i jämförelse med vad PoE har att erbjuda.

Bättre var lite slarvigt beskrivet. Jag tycker den är mer intressant i Divinity, även om den litterära kvaliteten är högre i Pillars.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av wwraver:

Snälla ge oss en möjlighet att dämpa hardcore-nivån lite. Spelet är fantastiskt i striderna, men jag - som många andra - vill eller orkar inte läsa varje rad med text från 100 invånare i varje stad. Inte ens Baldurs Gate var så här totalt utan guidning. Jag förstår charmen att sätta sig in i all dialog och leta upp målet för uppdraget själv, men det är inget jag har tid eller ork med längre. Vill hemskt gärna njuta av resten av spelet dock.

Håller absolut med om det här. Grymt spel riktigt bra RPG och för en gång skull ett RPG. Men blir lätt för mycket. Tog mig säkert 4-5h innan jag ens tog mig ut ur första staden och var nära att ge upp flera gånger.

Samt Snälla någon vi är inte 12 år, kan man snälla få spela en "manlig" karaktär som inte ser ut som HULKEN utan den gröna färgen. Just den här generic tråkiga värdelösa avatar designen förstör hela min känsla i spelet och min nr1 problem med det.

Tack så mycket.

12
Skriv svar