Blizzard RTS-sugna – Warcraft IV kan bli verklighet

Robot
Blizzard RTS-sugna – Warcraft IV kan bli verklighet

Överväger fortsättningar på Warcraft eller Starcraft, eller något helt nytt. Vad vill du ha?

#warcraft-iii-reign-of-chaos, #warcraft-iv, #starcraft-ii-2, #starcraft-ii-legacy-of-the-void, #warcraft-iii-frozen-throne


Medlem
Blizzard RTS-sugna – Warcraft IV kan bli verklighet

Personligen inget blizzard fan då inte fastnat för några spel, förutom guldkornet wc3, så nyheter om fyran får det att röra till lite i byxan! BE HAPPY TOO

Medlem

Hoppas de gör ett Warcraft 4 utan expansioner. Satsa på ett färdigt core spel, kanske tom f2p och tillåt människor att köpa skins och skit i samma modell som folk gör i Dota2. Tror det skulle bli en succé inom RTS genren.

Medlem

Blizzard brukar gå starkt på ett Huvudspel och sedan en Expansion (Se WC1-3, SC1, D1-2).

Frågan är bara om dom skulle börja med Warcraft IV, så gäller det inte att "sabba" tidslinjen i WoW.

Skulle dock inte tacka nej till en reamp av Warcraft 1, det vill säga; det första kriget.

Medlem
Skrivet av 2infinity:

Hoppas de gör ett Warcraft 4 utan expansioner. Satsa på ett färdigt core spel, kanske tom f2p och tillåt människor att köpa skins och skit i samma modell som folk gör i Dota2. Tror det skulle bli en succé inom RTS genren.

Nej tack, köper hellre ett färdigt spel en taskig f2p modell.

Medlem

De får gärna ta och släppa Overwatch.


signatur

Xd

Medlem

Har gått under alla WoW-år och förbannat Blizzard för att de avhandlat fortsättningen på WC3 i ett MMO. Om de nu skulle göra ett Warcraft IV skulle storyn antagligen ändå mest få mig att känna mig förvirrad.

Medlem

Diablo 4 kommer inte fören expansion kommer ut först, finns bild på leak:ad product slate release sedan långt tillbaks. Och sedan hörde jag på twitch igår att ingen tror på ett RTS just nu då det inte är speciellt stor fokus på dem spelen just nu. Overwatch, WoW filmen, expansion till deras MMO och sedan expansion av D3 kommer nog innan ett RTS av Warcraft modellen.


signatur

"All that's left of proud Tristram, are ghosts and ashes."

warcraft 4, om kampanjen är lika genomarbetad som dom förra, och inte satsar dom mesta resurserna på multiplayer

Medlem

Skulle vara nice med ett Starcraft RPG i samma stil som typ Mass Effect :3

Medlem

Hade lätt spelat ett "World of Starcraft".

Har flera gånger testat EVE, men aldrig fastnat för att det verkar för bökigt. Har testat X-serien, Elite: dangerous och andra i genren, men ingen har riktigt lyckats få mig att känna mig ett med spelet. Jag har aldrig sugits in. Tror att Blizzard skulle kunna lyckas med det. Blizzard är bäst när de inte tar ut svängarna för mycket utan bara gör något som redan finns, men tusen gånger bättre och mer hanterbart för entry-gamers eller noobs.

Medlem
Skrivet av fixarjocke:

Diablo 4 kommer inte fören expansion kommer ut först, finns bild på leak:ad product slate release sedan långt tillbaks. Och sedan hörde jag på twitch igår att ingen tror på ett RTS just nu då det inte är speciellt stor fokus på dem spelen just nu. Overwatch, WoW filmen, expansion till deras MMO och sedan expansion av D3 kommer nog innan ett RTS av Warcraft modellen.
http://i.ytimg.com/vi/Cg-3UsbW1ws/maxresdefault.jpg

Om jag inte minns fel så är den bilden rätt gammal nu, men kan ju såklart fortfarande stämma. Jag ser gärna ett till expansion innan Diablo 4.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Om de gör Warcraft 4 så hoppas jag att de gör en ny fortsättning på loren där WC3 slutade.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem
Skrivet av joffjoff:

Om de gör Warcraft 4 så hoppas jag att de gör en ny fortsättning på loren där WC3 slutade.

Never gonna happen.

Medlem

Jag vill gärna tro att Blizzard har det i sig att göra ett riktigt bra MMORPG, och ett sådant i Starcraft universumet vore underbart.

Medlem

dom för köra så här:

* Remake of WarCraft 1,2,3
* Expantion telling the story line untill now in World of Warcraft.
* Warcraft 4
* World Of Warcraft 2.

där har dom jobb for några år framåt! XD

Medlem

Personligen skulle jag vilja att de gör ett nytt RTS. Jag har spelat alla Blizzards rts-spel (spelar fortfarande starcraft) och de har varit mina favoritspel genom åren.

Men jag skulle gärna se att de hittar på nåt nytt. Jag har gillat deras spelvärldar hittills (diablo, warcraft och starcraft), så jag tror att det finns gott om kreativa personer på Blizzard som sitter inne på många nya idéer.

Men jag ser gärna att de spinner vidare på RTS-genren, vilken värld de än väljer att göra.

Medlem

Ge ett Diablo mmo, så som blizzard north hade tänk med Diablo 3 från början. Jag är på det stora hela rätt missnöjd med Diablo 3,även efter alla förbättringar genom patcher. Men det känns lite som de kanske börjar lägga upp för ett mmo med tanke på hur storyn har utvecklats i Diablo 3.

Medlem

Hade varit kul med Warcraft 4 men då hade de behövt förnya genren lite som de faktiskt gjord med WC3 och hjältarna (som sedermera var grunden till DotA). Frågan är väl om de kan avla fram en RTS/DotA variant där de via multiplayerdelen kan tjäna lite stålars? För RTS i sig känns inte som någon lukrativ genre just nu och Blizzard är ju rätt kommersiella...

Medlem
Skrivet av 2infinity:

kanske tom f2p.

Alltså det är inte ofta jag hotas på nätet, men: F2P?! Ska du ha stryk ungjävel!

Medlem

Ett nytt och mörkare World of Warcraft utan deras dryga target combat tack. Gärna i en motor där man kan spränga berg och hacka mineraler och gräva upp skatter på riktigt

Medlem

Warcraft 4, har väntat nog länge nu.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Barkbiten:
Skrivet av 2infinity:

Hoppas de gör ett Warcraft 4 utan expansioner. Satsa på ett färdigt core spel, kanske tom f2p och tillåt människor att köpa skins och skit i samma modell som folk gör i Dota2. Tror det skulle bli en succé inom RTS genren.

Nej tack, köper hellre ett färdigt spel en taskig f2p modell.

Hur är det en taskig f2p modell att sälja cosmetics? Det är väl den bästa f2p modellen?

Medlem
Skrivet av krythorian:
Skrivet av Barkbiten:
Skrivet av 2infinity:

Hoppas de gör ett Warcraft 4 utan expansioner. Satsa på ett färdigt core spel, kanske tom f2p och tillåt människor att köpa skins och skit i samma modell som folk gör i Dota2. Tror det skulle bli en succé inom RTS genren.

Nej tack, köper hellre ett färdigt spel en taskig f2p modell.

Hur är det en taskig f2p modell att sälja cosmetics? Det är väl den bästa f2p modellen?

Ja fast att ha skiten i ett RTS? Nej tack, du kommer säkert behöva köpa units i lagen också och så kommer de ha unit rotation varje vecka....

Medlem
Skrivet av Morgurthion:

Har gått under alla WoW-år och förbannat Blizzard för att de avhandlat fortsättningen på WC3 i ett MMO. Om de nu skulle göra ett Warcraft IV skulle storyn antagligen ändå mest få mig att känna mig förvirrad.

Nä den skulle få dig att känna dig som en idiot för idag är wow's story extremt rörig och är på många sätt helt förstörd. Stryk hela wow och starta där frozen throne slutade.


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem

Ja snälla ge oss WC4!

Medlem

Tyck vad du vill om Blizzards spel men man får alltid en viss känsla av kvalité när man kör dem...

Medlem

JAG ÄR SÅ JÄVLA REDO FÖR WARCRAFT IV

Medlem

Bara jag som läser denna nyhet som negativ? Jag hade hoppas Blizzard hade jobbat ett par år med Warcraft 4a redan och var redo att pressentera detta på Blizzcon nu. Aja antar vi får vänta ännu mer :/

Men jag är riktigt taggad på Warcraft 4.

Medlem

World of Diablo? Nej men allvarligt, varför välja när man kan få allt? Hade gärna sett ett WC4 tillsammans med de andra titlarna, och jag tror att ett Diablo MMO kunde bli hur bra som helst, ifall det blev så mycket mörkare än WoW som D2 är. Och då menar jag både i ljus och atmosfär.
Har inga problem med D3 vad gäller atmosfären, men som MMO så skulle det behöva vara mörkare...typ "gå-runt-med-facklor-på-natten" -mörk

Skrivet av joffjoff:

Om de gör Warcraft 4 så hoppas jag att de gör en ny fortsättning på loren där WC3 slutade.

Ja! Ungefär som i Dallas, när Pam vaknar upp och Bobby står i duschen, och de senaste 10 årens avsnitt bara var en dröm! Coolt!
Näe.

Skrivet av 92_slayer:
Skrivet av Morgurthion:

Har gått under alla WoW-år och förbannat Blizzard för att de avhandlat fortsättningen på WC3 i ett MMO. Om de nu skulle göra ett Warcraft IV skulle storyn antagligen ändå mest få mig att känna mig förvirrad.

Nä den skulle få dig att känna dig som en idiot för idag är wow's story extremt rörig och är på många sätt helt förstörd. Stryk hela wow och starta där frozen throne slutade.

Ja, en tio-åring har säkert problem med att hänga med.
Vad är det som är svårt? WoW följer tidslinjen från WC ända fram till idag, och eftersom det är en stor, levande värld så händer det inte bara en sak samtidigt. Vi vet ju än idag inte hur det kommer att sluta med den Brinnande Legionen, men man kunde ju hoppas på en Grand Finale i WoW där WC4 kunde ta vid, någon tid senare kanske.

12
Skriv svar