Tabba till svarsknappen

Medlem
Tabba till svarsknappen

I snabbsvar på nyheter så skulle jag vilja att när man väl skrivit klart sin lilla kommentar och sen trycker på tab, så ska man markera svarsknappen och inte någon annan länk som man hoppar ner till. Känns liksom lite som standard att kunna trycka tab sen enter på nå vis.

Redaktör

Så är det ju? Jag tryckte just tab och enter, och detta postades.


signatur
Medlem

Fungerar för mig med

Antikvitet

Tabbordningen avgörs av respektive webbläsare. Det finns vissa halvstödda attribut man kan sätta ("tabindex") men de brukar i min erfarenhet bara göra det värre. Att kunna tabba länk till länk är viktigt för vissa med funktionshinder.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Okej, tack så mycket för svar. Om det fungerar för Tompa och Xphome så är det väl bara mitt gamla FireFox, får prova patcha upp det och se om det är någon skillnad.

edit: Lustigt, hittade problemet varför jag bara tabbades runt på inputrutor på macen. Om någon har samma problem så kan ni gå in på systeminställningar -> tangentbord & mus -> kortkommandon: och klicka i "Alla reglage" längst ner, då kommer den tabba genom allt som finns. Ingen aning varför dom skulle löst det på ett sånt här urkasst vis..

1
Skriv svar