Minns du futuristiska racingspelet Rollcage? Nu finns andlig uppföljare på Kickstarter

Robot
Minns du futuristiska racingspelet Rollcage? Nu finns andlig uppföljare på Kickstarter
Avstängd
Minns du futuristiska racingspelet Rollcage? Nu finns andlig uppföljare på Kickstarter

Rollcage är i sin tur baserat på Megarace till DOS från 1993.

Medlem

Älskade och hatade rollcage när det kom. Underbara spel men oerhört frustrerande ibland. Lite Mario kart över det när man tänker efter fast med coolare exteriör. Detta ser faktiskt lovande ut som andlig uppföljare.

Tror nästan att alla mina gamla favoriter som jag hoppats ska få nytt liv iom med detta har fått det, om det nu går bra med kickstarter.

Medlem

Det här ser jag fram emot. Minns fortfarande hur häftigt det kändes att spela Rollcage första gången, det hade sådan sjuk fartkänsla, långt bortom något jag tidigare upplevt.

Gnällkuk

Ser intressant ut, blir nog att backa


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Minns när vi satt och spelade Rollcage 4 pers split screen på en 15" skärm. På den tiden var man nöjd med det lilla.


signatur

Burn in the light.

Inaktiv

Oh. My. Shit. LORD!!!

Jag TOKÄLSKADE Rollcage när jag var yngre! Jag spelade det kanske 8 timmar i sträck - nästan dagligen! GRIP (inte Grip) kommer verkligen bli ett av alla mina inköp av spel i år.

Medlem

Sweet, minns att jag spelade nån demo på det på nån disk man fick med typ PSM eller nått.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av nhagyavi:

Oh. My. Shit. LORD!!!

Jag TOKÄLSKADE Rollcage när jag var yngre! Jag spelade det kanske 8 timmar i sträck - nästan dagligen! GRIP (inte Grip) kommer verkligen bli ett av alla mina inköp av spel i år.

Haha. Verkar tyvärr inte finnas så många av oss.

Medlem

Wohoo! Jag lirade 1:an som tusan, kommer ihåg att jag hade dubbelkopplade voodoo2 kort (8MB ) och satt och lirade detta på lan med polarna.... vilka minnen

GRIP ser faktiskt jädra nice ut!

Medlem

Jag spelade Rollcage ganska mycket.


signatur

autograph

Medlem

...som påminner mycket om P.O.D.
https://youtu.be/hYRPB2ssjkA

Spelade även Megarace 2 väldigt mycket.


signatur

autograph

1
Skriv svar