Det går inte att undvika bossarna i Deus Ex: Mankind Divided

Robot
Medlem
Det går inte att undvika bossarna i Deus Ex: Mankind Divided

Även om man inte kan undvika de helt så är det en klar förbättring om man faktiskt kan klara situationerna på olika sätt.

Medlem

Mycket bra, var inte så där glad när man hamnade i strid med en och inte alls var utrustad för det >_>

Medlem

Har inte spelat föregångaren än, hur ska man förbereda sig för bossarna, även om kanske kör en annan approach än att bara skjuta?


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Hatar bossar i alla spel. Känns som om det är ett "måste" de bara klämmer in för att det ska vara så. Det behövs nytänk även på detta område.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Varför ha bossar i spelet öht?

phi
Medlem
Skrivet av Castor.T:

Har inte spelat föregångaren än, hur ska man förbereda sig för bossarna, även om kanske kör en annan approach än att bara skjuta?

Jag körde igenom spelet på svåraste utan att döda någon förutom bossarna och min typhoon spec funkade bra. Behövdes inte många typhoons för att få död på dem.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Även om man inte kan undvika de helt så är det en klar förbättring om man faktiskt kan klara situationerna på olika sätt.

Vill minnas att ändringarna i human revolution gjorde att det gick att lösa på olika sätt och så väldigt bra. Förhoppningsvis har de lärt sig av läxan där och designar bossarna bra från början denna gången.

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Har inte spelat föregångaren än, hur ska man förbereda sig för bossarna, även om kanske kör en annan approach än att bara skjuta?

Jag tog bara med mig ett par vapen som jag kände att jag skulle kunna hantera med minimal träning (eftersom jag inte sköt ett skott annars), men man kan också köra med typhoon-augment för att spränga dem i bitar.

Dock så finns det sätt att vara kreativ även i HR på de flesta bossar. Har inte spelat den nya versionen av spelet så kanske finns det fler sätt där.

Slutligen kan jag hålla med om att man inte behöver ha bossar i spel som de traditionellt designas. Jag skulle tycka det var mer episkt om man t.ex hade en mer tränad fiende som kunde hitta en, men om man var bra så kunde man undvika den bataljen helt. Nu tycker jag dock inte att bossarna i HR var speciellt irriterande utan det kändes rätt logiskt att försvara sig mot dem. Det enda jag personligen ville se var ett alternativ att knocka dem i slutet.

Medlem
Skrivet av Komured:

Varför ha bossar i spelet öht?

Allt är dnd:s fel, ett RPG från 1975. Det var första spelet med en boss i slutet, sedan hakade alla andra på.

Screenshot med bossen, en charmed dragon (enbart text):

Det skulle inte förvåna mig. Den där bilden säger väldigt mycket om spelbranschen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Nemo:
Skrivet av Komured:

Varför ha bossar i spelet öht?

Allt är dnd:s fel, ett RPG från 1975. Det var första spelet med en boss i slutet, sedan hakade alla andra på.

Screenshot med bossen, en charmed dragon (enbart text):

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fe/Dnd8won.p...

SPELET inte spel över lag. Har inget emot bossar i spel men i deus ex känns det en aning överflödigt.

1
Skriv svar