Inaktiv
Gamla nyheter?

Jag skriver inte detta inlägg för att klaga utan mer som ett förslag. Oftast så är era nyheter minst 1-2 vecka/veckor gammal/gammla.
Har ni ingen nyhetsansvarig som håller reda på nyheter och sånt eller vad gör han/hon annars?

Jag är ganska säker på att det finns fz folk som gärna vill leta reda på nyheter och så åt er så varför inte ''anställa'' en till nyhetsansvarig person?

Jag använder inte fz som ''nyhetsportal'' utan mer som forums sida .

Medlem

Dock så är FZ:a beroende av att folk skickar in nyhetstips också om jag minns rätt.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Dock så är FZ:a beroende av att folk skickar in nyhetstips också om jag minns rätt.

Underligt då att mina fem nyhetstips bara resulterade i en enda nyhet. Sedan kommer nyheterna som jag tipsade om upp 2-4 dagar senare. Man börjar undra vad de pysslar med.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Kan säga att det hänt mig med, men still.


signatur

Videomupp

Inaktiv
Skrivet av WildThing:

Kan säga att det hänt mig med, men still.

Har hänt mig flera gånger. Det vore bra om FZz hade fler folk som kunde ''skaffa nyheter eller åtminstonde tillbringa mer tid till medlemmar som har skickat in nyhetstips osv.

Medlem

Jag bara ÄLSKAR din avatar david_dellblom!!!

Redaktör

Problemet är inte att vi inte hittar saker att skriva om - det finns i överflöd. Det handlar om att få tag på skrivkunnigt folk med koll på branschen och viljan att lägga en del tid. Vi gör så gott vi hinner med det manskap vi har tillhands. Ibland räcker det, ibland inte. Till saken hör att vi har begränsat med pengar, vi kan inte anställa någon som sitter och skriver nyheter dagarna i ända.


signatur
Medlem

Tja, om det fanns en person som arbetar "på halvtid" (Tänk "När man har lite tid över) för att underlätta arbetet för er, är detta då intressant? Ingen riktig anställning, utan mer en som underlättar. Gratis då.

Lovar att vi har en massa FZ medlemmar som har tid över att kolla lite då och då mellan forumbesöken, lord knows i have


signatur

Videomupp

Redaktör

Jobba hos oss-sidan har funnits bra länge, det är bara att skicka in en ansökan med lite vettiga arbetsprover.


signatur
Medlem

Alltså förlåt om jag också verkar gnällig. FZ är gratis, det är jag fullt medveten om och tacksam för, men...
Vad jag inte kan förstå är att FZ expanderar både till konsol sidan och även andra länder och sedan får vi reda på att det inte finns folk som kan skriva nyheterna.
Hur var det nu med kvantitet och kvalitet? Jag tycker att det är synd att man tar sig vatten över huvud för sidan framstår som oseriös när nyheterna är sena, man inte tar tillvara på nyhetstipsen eller att wtf, sarg & serge inte uppdaterades lika ofta eller alls under en mer eller mindre lång peroid. Man undrar vad som händer.
Har FZ blivit för stort för sitt eget bästa?

Wow, så bra man är på att entusiasmera

Men jag hoppas att ni förstår mig.

Antikvitet
Skrivet av ostmjuk hamster:

Alltså förlåt om jag också verkar gnällig. FZ är gratis, det är jag fullt medveten om och tacksam för, men...
Vad jag inte kan förstå är att FZ expanderar både till konsol sidan och även andra länder och sedan får vi reda på att det inte finns folk som kan skriva nyheterna.
Hur var det nu med kvantitet och kvalitet? Jag tycker att det är synd att man tar sig vatten över huvud för sidan framstår som oseriös när nyheterna är sena, man inte tar tillvara på nyhetstipsen eller att wtf, sarg & serge inte uppdaterades lika ofta eller alls under en mer eller mindre lång peroid. Man undrar vad som händer.
Har FZ blivit för stort för sitt eget bästa?

Wow, så bra man är på att entusiasmera

Men jag hoppas att ni förstår mig.

Väljer man att titta bort är det inte konstigt att man känner sig blind.

FZ publicerar fler recensioner än någonsin tidigare. Vi är på fler evenemang än vi har varit tidigare. Vi lägger upp fler filmer i filmarkivet, lägger upp fler spel i speldatabasen och utvecklar ständigt nya funktioner på sajten. FZ.tv är ett av våra koncept som vi lanserat som inte hade varit möjligt om vi inte hade växt.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av John:
Skrivet av ostmjuk hamster:

Alltså förlåt om jag också verkar gnällig. FZ är gratis, det är jag fullt medveten om och tacksam för, men...
Vad jag inte kan förstå är att FZ expanderar både till konsol sidan och även andra länder och sedan får vi reda på att det inte finns folk som kan skriva nyheterna.
Hur var det nu med kvantitet och kvalitet? Jag tycker att det är synd att man tar sig vatten över huvud för sidan framstår som oseriös när nyheterna är sena, man inte tar tillvara på nyhetstipsen eller att wtf, sarg & serge inte uppdaterades lika ofta eller alls under en mer eller mindre lång peroid. Man undrar vad som händer.
Har FZ blivit för stort för sitt eget bästa?

Wow, så bra man är på att entusiasmera

Men jag hoppas att ni förstår mig.

Väljer man att titta bort är det inte konstigt att man känner sig blind.

FZ publicerar fler recensioner än någonsin tidigare. Vi är på fler evenemang än vi har varit tidigare. Vi lägger upp fler filmer i filmarkivet, lägger upp fler spel i speldatabasen och utvecklar ständigt nya funktioner på sajten. FZ.tv är ett av våra koncept som vi lanserat som inte hade varit möjligt om vi inte hade växt.

Nu svarade jag i.o.f. sig på det som Tompa sa om att det var svårt att hitta skribenter. Inga påståenden tagna ur luften alltså. Om jag nu inte missförstått något.

Och att ni skriver mer än någonsin och besöker fler platser behöver inte betyda att det blir tillräckligt med nyheter. Numera skall ni täcka XBOX Playstation, Nintendo, PC m.m. Så spridningen kan vara så stor att det ändå blir lite magert med nyheter på områdena. Vad kan det röra sig om... 8 nyheter per dag i snitt som skall täcka alla konsoler och PC o.s.v?. PC'n har nog förlorat på det. Hur många PC nyheter hade ni dagligen för ett par år sedan och idag (eller kanske inte just idag för just den här veckan har det varit gott om generella nyheter där PC är inräknat)?

1
Skriv svar