Utvecklare: "Vi piratade vårt eget spel!"

Robot
Utvecklare: "Vi piratade vårt eget spel!"

Trollar pirater, la ut fulversion på torrent-sajter.

#noodlecake-studios, #shooting-stars


Medlem
Utvecklare: "Vi piratade vårt eget spel!"

Såatte. Folk har råd med en 4000 - 8000 kr smartphone, men inte 8 - 25 kr app? Eller är det bara att folk är snåla j*vlar som inte vill betala för sig?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Folk är jävligt snåla Om jag ser en app/spel som ser nice ut, så betalar jag självklart för den!

Medlem

"But pirating indie games sucks much more."

AAA-titlar då?

Medlem

Jag har 200kr kvar att överleva resten av månaden. Vad vill ni, måste få fly verkligheten genom att spela


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Kan man verkligen kalla det piratkopiering om man som utvecklare själv lägger ut spelet på torrentsajter?

Herr rygg

Haha så sjukt bra:)


signatur

"When I grow up, I want to be a Blitzball!" -Kid in Kilika
http://alxeskapader.bloggplatsen.se/

Medlem
Skrivet av Zidious G:

"But pirating indie games sucks much more."

AAA-titlar då?

Fritt fram /s

Redaktör
Skrivet av dTexN:

Jag har 200kr kvar att överleva resten av månaden. Vad vill ni, måste få fly verkligheten genom att spela

Om du skapat dig ett behov av att spela nya spel, bör du utan större abstinens kunna bryta det behovet. Spela något gammalt, läs en bok, städa, umgås eller vad du vill - det går att göra saker gratis.


signatur
Medlem
Skrivet av dTexN:

Jag har 200kr kvar att överleva resten av månaden. Vad vill ni, måste få fly verkligheten genom att spela

då hade jag köpt mat.

Medlem
Skrivet av conthox:

Såatte. Folk har råd med en 4000 - 8000 kr smartphone, men inte 8 - 25 kr app? Eller är det bara att folk är snåla j*vlar som inte vill betala för sig?

Medlem

Det är oxå bra reklam, man kan tex hamna på FZ.se?

Medlem

Ingen vill betala för skit som man inte ens får testa innan! Simple as that!


signatur

AYY LMAO

Medlem

Gjorde inte Game dev tyc samma sak? Fast man fick problem med pirater i spelet så man kunde inte klara det?

Medlem
Skrivet av Haziza:

Ingen vill betala för skit som man inte ens får testa innan! Simple as that!

Så... stjäl du allt du vill ha som man inte kan testa på gratis innan du betalar för det?


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Folk har inte råd med smartphones. De binder upp sig på abonnemang.

Medlem

Man måste ju köra båda versionerna nu ju eftersom det inte är samma spel

Medlem

Sådant här skit som gör att bolagen kan fortsätta med sina antipiratgrejer.

KoP
Medlem

Lika fult att pirata stortitlar som indie. Men pirater skiter väl i vilket? :/ Bara det är gratis och bekvämt och man kan få spelet några ynkliga dagar innan release.

KoP
Medlem
Skrivet av dTexN:

Jag har 200kr kvar att överleva resten av månaden. Vad vill ni, måste få fly verkligheten genom att spela

Köp en helvetes massa nudlar och fly verkligheten genom tv's utbud. Eller matta ut dig genom att gå ut och springa.

Medlem
Skrivet av dTexN:

Jag har 200kr kvar att överleva resten av månaden. Vad vill ni, måste få fly verkligheten genom att spela

Köp Shooting Stars för 8kr så har du 192kr kvar att leva för.

ELF
Medlem
Skrivet av Stephan:

Kan man verkligen kalla det piratkopiering om man som utvecklare själv lägger ut spelet på torrentsajter?

Nope, då är det fritt att ladda ned.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Thane:

Gjorde inte Game dev tyc samma sak? Fast man fick problem med pirater i spelet så man kunde inte klara det?

Jo, en stund in i spelet konkade man pga piracy. Askul skämt mot piraterna!!


signatur

I drank what?

Medlem

De flesta har väl blivit blåsta så många gånger när det kommer till värdelösa mobilspel att de tankar skiten olagligt först för att se om det är något att ha, vilket det sällan är, och raderar det 5 minuter senare.

Medlem
Skrivet av dTexN:

Jag har 200kr kvar att överleva resten av månaden. Vad vill ni, måste få fly verkligheten genom att spela

FInns så sjukt mycket F2P spel idag samt t ex humblebundle, det är ingen ursäkt längre.

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Thane:

Gjorde inte Game dev tyc samma sak? Fast man fick problem med pirater i spelet så man kunde inte klara det?

Jo, en stund in i spelet konkade man pga piracy. Askul skämt mot piraterna!!

Värsta var väl att pirater klagade på forum kring spelet och såg inte ens ironin i det hela även om de beskrev problemet de hade in i minsta detalj.

Medlem
Skrivet av marsson90:
Skrivet av Haziza:

Ingen vill betala för skit som man inte ens får testa innan! Simple as that!

Så... stjäl du allt du vill ha som man inte kan testa på gratis innan du betalar för det?

Ifall det finns pålitliga och riskfria metoder för att testa så antagligen.

Medlem
Skrivet av dTexN:

Jag har 200kr kvar att överleva resten av månaden. Vad vill ni, måste få fly verkligheten genom att spela

Dags att börja beta sig genom sitt steambibliotek

Medlem

"Problemet" är stt pengar är en ändlig resurs för dom flesta.
Telefonen är som många säger på avbetalning.
Kan man då spara lite slantar genom att kopiera, så varför inte? Samma personer hade med största sannolikhet stulit även sin telefon om det hare varit lika enkelt och smidigt som att kopiera mjukvaran.

25 kronor må vara lite, men alla appar sammanlagt, plus lite Spotify och Netflix osv så stackar det nog till en helt okej summa och folk tar då vad dom kan...

Det enda jag faktiskt reagerade på var att appleanvöndare får betala 3ggr så mkt enbart med motivationen att piratkopiering på den plattformen inte är så utbrett... Det gjorde att jag avstod ett köp

Medlem

Varför skulle man köpa det spelet?

12
Skriv svar