Svenska Skygoblin tar till Kickstarter med charmiga peka och klicka-äventyret The Journey Down

Robot
Svenska Skygoblin tar till Kickstarter med charmiga peka och klicka-äventyret The Journey Down
Medlem
Svenska Skygoblin tar till Kickstarter med charmiga peka och klicka-äventyret The Journey Down

Har inte kört del 2 ännu, men har kört del 1 och tyckte det var riktigt fint. Pusslen var svåra bitvis, men inte alls så svårt som Monkey Island 3 var när jag körde om det för ett par år sedan. För mig var The Journey Down på en mer lagom nivå gällande klurigheterna.

Ska bli kul att köra del 2 och, förhoppningsvis, del 3 :)!

Medlem

Kul att du gillade spelet ClockWise! - Henrik

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Har inte kört del 2 ännu, men har kört del 1 och tyckte det var riktigt fint. Pusslen var svåra bitvis, men inte alls så svårt som Monkey Island 3 var när jag körde om det för ett par år sedan. För mig var The Journey Down på en mer lagom nivå gällande klurigheterna.

Ska bli kul att köra del 2 och, förhoppningsvis, del 3 :)!

Exakt samma läge här!

Lirade första delen på iPad, men totalmissade tyvärr när del 2 släpptes. Numera är det så mycket skräp som fyller topplistorna i AppStore. De faktiskt intressanta titlarna syns inte ens där längre, utan det är bara genom rekommendationer eller spontansökningar som man hittar dem.

Skrivet av SkyGoblin:

Kul att du gillade spelet ClockWise! - Henrik

Keep it up! Första delen av The Journey Down var bland det mysigaste jag lirat i adventureväg på mycket länge.

(...och ja, jag tillhör skaran som började med Leisure Suit Larry in the Land of the Lounge Lizards på en 8086:a och sen fortsatte genom Zak McKraken, Simon the Sorcerer, Beneath a Steel Sky o s v genom genren.)


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

1
Skriv svar