Xbox Live Arcade drar in 333 miljoner kronor

Robot
Xbox Live Arcade drar in 333 miljoner kronor
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Lite intressant faktiskt, skulle dock aldrig röra något som kostar pengar på mitt Xbox 360.

Throw teh games away!

Xbox Live är en väl fungerande tjänst, helt klart värd att betala för om man har Xbox 360 som sin primära spelenhet.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

jag har köpt väldigt många spel vid xBox live, grym tjänst som är kul att stödja

Inaktiv
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av Shrudder:
Skrivet av zhrooms:

Lite intressant faktiskt, skulle dock aldrig röra något som kostar pengar på mitt Xbox 360.

Throw teh games away!

Xbox Live är en väl fungerande tjänst, helt klart värd att betala för om man har Xbox 360 som sin primära spelenhet.

Jag har silver på min skrothög, kan inte göra ett jävla piss, måste vänta på tanka nya demos x antal veckor för jag ej har guld, inte spela på skit internet heller.

DÅÅÅÅÅLigt, jag kommer aldrig köpa Guld eller ett Xbox spel för den delen, låna spel = win, köpa spel = fail

PC > Konsol

För övrigt, Xbox 360 ser totalt avföring ut på en EJ 1080 TV som kostar 10000kr+, ojdå.. nu blev Xbox lite mer intressant när det kostar mer än en ny dator, eller?

Finns Full HD LCD 42tums för 5000kr faktiskt men men.

Medlem

Att betala 300-400kr för en tjänst som funkar otroligt bra är ingenting. Sen är det simpelt att köpa Arcade-spel direkt från boxen så det händer om jag ser något intressant nog. Är inte intresserad av PC vs. konsol diskussioner, så länge man är nöjd med sitt så.

Och nej, jag köper inte guldmedlemskap av Microsoft eller deras återförsäljare.

Medlem
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av Shrudder:
Skrivet av zhrooms:

Lite intressant faktiskt, skulle dock aldrig röra något som kostar pengar på mitt Xbox 360.

Throw teh games away!

Xbox Live är en väl fungerande tjänst, helt klart värd att betala för om man har Xbox 360 som sin primära spelenhet.

Jag har silver på min skrothög, kan inte göra ett jävla piss, måste vänta på tanka nya demos x antal veckor för jag ej har guld, inte spela på skit internet heller.

DÅÅÅÅÅLigt, jag kommer aldrig köpa Guld eller ett Xbox spel för den delen, låna spel = win, köpa spel = fail

PC > Konsol

För övrigt, Xbox 360 ser totalt avföring ut på en EJ 1080 TV som kostar 10000kr+, ojdå.. nu blev Xbox lite mer intressant när det kostar mer än en ny dator, eller?

Ok, för spel till en PC ser inte alls ut som avföring när man spelar på en vanlig tft skärm, inte alls..

Du måste köpa en bra skärm för 2000 iaf, och du kan få en 50 tummare 1080p för ungefär 7000 om du kollar upp lite grejer.
Dessutom är ett xbox tusen gånger billigare än en bra dator och du slipper tänka på ifall din dator kommer klara spelet etc. om du köper spelet till xbox. Dessutom är inte 400kr så jädrans mycket för ett års onlinespelande om du har ett jobb.
Tänk såna som slösar 200kr på wow varje månad.

Så, du får en jätte stor tv att spela på och en konsol som klarar alla spel som släpps utan problem för priset av en rätt bra dator utan skärm.

Så sluta snacka skit om något du inte har nån aning om som det verkar på ditt prat.

PC är bra för vissa grejer, men gillar mer att spela online på xboxet, skönare att bara läga sig i soffan och dra fram kontrollen och slappa framför stortvn med ett gott spel.

KoP
Medlem

Några tusingar bidrar man nog med per år.

Medlem
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av Shrudder:
Skrivet av zhrooms:

Lite intressant faktiskt, skulle dock aldrig röra något som kostar pengar på mitt Xbox 360.

Throw teh games away!

Xbox Live är en väl fungerande tjänst, helt klart värd att betala för om man har Xbox 360 som sin primära spelenhet.

Jag har silver på min skrothög, kan inte göra ett jävla piss, måste vänta på tanka nya demos x antal veckor för jag ej har guld, inte spela på skit internet heller.

DÅÅÅÅÅLigt, jag kommer aldrig köpa Guld eller ett Xbox spel för den delen, låna spel = win, köpa spel = fail

PC > Konsol

För övrigt, Xbox 360 ser totalt avföring ut på en EJ 1080 TV som kostar 10000kr+, ojdå.. nu blev Xbox lite mer intressant när det kostar mer än en ny dator, eller?

Har du en monitor med HDMI så kan du bara koppla in den där, och vips så har du samma bild som du har när du spelar på dator. Det krävs verkligen ingen tv för över 10000kr för att njuta av 360s grafik. Du kan få tag på en schyst HDTV för runt 5000kr, och den totala kostnaden blir då runt 7-8000kr, och ska du ha en modern speldator idag så får du ut med minst 10000kr, och de är bara för själva datorn. Mus, tangentbord, skärm och andra kringliggande tillbehör tillkommer.

Medlem

Tro det med tanken på alla trevliga arcade-titlar som har kommit hittills i år.

Inaktiv

Grattis MS! Xbox live är en grymt bra tjänst med otroligt få problem!
Många av årets arkadspel har verkligen varit superba dessutom!

Helt klart värt att betala för guld om man spelar på sin kryssbox och gillar multiplayer.

Kul för dem...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Helt förståeligt, känns som i år har det kommit ett flertal spel dit som jag bara vill lägga pengar på... Så mycket spel men så lite pengar

Medlem

Låter som att det är omsättning, inte vinst. Dock borde det väl vara mestadels vinst eftersom jag gissar att servrarna mestadels betalas av alla guldprenumeranter. Själv har jag guld och är nöjd. Arkadspelen är det jag skaffade xboxen för mer än retail-spelen, även om jag kör sånna också. Just nu blir det mest PC dock, och lär väl fortsätta så ett tag till nu när SC2 släppts

Wiz
Medlem

För en gammal hardcore gamer, som lirat PC spel sedan tidigt 90tal, var bland pionjärerna med nätverkslirande med koaxialnät, så är 360:n grym, nu när man sitter med villa vovve, volvo, fru och två barn. Den lilla tid som finns över för att gamea så erbjuder 360:n en klockren upplevelse. Inga konfig problem, inga drivrutiner som ska uppdateras osv. Bara i med disken och kriga på 46" HD-LCD:n
Att sen de gamla gamerpolarna dyker upp på live titt som tätt är ju ett plus. Att kunna ladda ner demon, eller arcade spel till ungarna är ju toppen. LIVE är för MIG en grymt bra tjänst som jag gärna pröjsar för.
Jag hyr till och med film där.

Medlem
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av Shrudder:
Skrivet av zhrooms:

Lite intressant faktiskt, skulle dock aldrig röra något som kostar pengar på mitt Xbox 360.

Throw teh games away!

Xbox Live är en väl fungerande tjänst, helt klart värd att betala för om man har Xbox 360 som sin primära spelenhet.

Jag har silver på min skrothög, kan inte göra ett jävla piss, måste vänta på tanka nya demos x antal veckor för jag ej har guld, inte spela på skit internet heller.

DÅÅÅÅÅLigt, jag kommer aldrig köpa Guld eller ett Xbox spel för den delen, låna spel = win, köpa spel = fail

PC > Konsol

För övrigt, Xbox 360 ser totalt avföring ut på en EJ 1080 TV som kostar 10000kr+, ojdå.. nu blev Xbox lite mer intressant när det kostar mer än en ny dator, eller?

Bara jag som håller med zhrooms för på samma HD skärm är det fruktansvärd skillnad på pc vs konsoll och på vissa större spel är det, som zhrooms menar, just spyvarning? Finns nog fler som blivit besvikna på att det kostar att spela Live och att de får vänta på vissa Demos samt att bilden på en HD TV genom HDMI inte är så bra som man innan läst. Ex: Vissa förklarar valet av full HD, 1080p, med innehav av 360 vilket inte stämmer, var finns 1080p spelen?.

Men har svängt i debatten om Online gratisspelande. Tycker Microsoft gör rätt och önskade att PC och Playstation följde efter eftersom just pröjset verkar ge en bättre upplevelse enligt guldmedlemmarna här.


signatur

Det var detta...

Inaktiv

Plus månadsavgiften på 69 kr för guld-medlemskapet som ligger på autogiro så fort man har lagt in kreditkortsinformationen. Enda settet att ta bort kreditkortet är att ringa in till kundtjänst för Xbox 360 om man inte kan ta bort det genom att starta sin Xbox och gå in i inställningarna nånstans. Jag har inte spelat på min 360 sen slutet på förra året men först nu så märkte jag att Microsoft har dragit 69 kr varje månad utan att jag har tänkt på det.

1
Skriv svar