Så ska Carbine rädda Wildstar

Robot
Medlem
Så ska Carbine rädda Wildstar

Får ta och plocka upp det i höst. Vid släpp var spelet även dåligt optimerat. Fan fps drops jämt och ständigt. Grindigt etc.
Hoppas dom snyggar till det som med Final Fantasy, då har spelet STOR potential!

Medlem

Har raidat sen lanseringen, som faktiskt inte var speciellt bra. Massor av buggar och dumma system. Har dragit ner på tempot lite så jag raidar bara 3-4 kvällar i veckan men spelet är helt klart bättre än någonsin.
Även om inte Carbine själva vill erkänna det så har all content gjorts lite enklare på grund av bättre itemization, klassbalans och buggfixar.

Här är ett smakprov på en raid-boss, när det går lite sådär.

Medlem

Den tecknade stilen hatar jag, så jag kommer nog inte prova spelet igen


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Jag lämnade precis som de flesta andra spelet bara några veckor efter lansering. Fick 10-dagars gratis speltid för någon månad sen och tänkte "varför inte.." i bris på annat.

Kortfattat är jag glad att jag gav det en andra chans, hade spelet släppts i det stadiet det är i nu hade de nog gått mycket bättre även om det inte hade blivit en "WoW-dödare", de fixar de ju så bra själva.

Hoppas det inte är för skadat av lanseringen för det förtjänar faktiskt en andra chans..

Medlem

tror problemet med spelet är för oseriöst, det är ju roligt med humor men den bygger inte upp saker lore mässigt, nu behöver man ju inte bara ha allvar och så likt wow.

men det bygger ju upp handlingen bättre.

Hade dom tonat ner humorn och placerat den lite bättre tror jag fler skulle tyckt om det, men hey thats just me

dmn
Medlem
Skrivet av xorpen:

Har raidat sen lanseringen, som faktiskt inte var speciellt bra. Massor av buggar och dumma system. Har dragit ner på tempot lite så jag raidar bara 3-4 kvällar i veckan men spelet är helt klart bättre än någonsin.
Även om inte Carbine själva vill erkänna det så har all content gjorts lite enklare på grund av bättre itemization, klassbalans och buggfixar.

BARA 3-4 kvällar i veckan? Det var klent.

Medlem

För mig är det här det bästa MMOt. Folk söker ju olika saker i ett MMO, men saker jag vill ha, och som ingen levererar bättre än W* är:

* Fokus på PVE och raiding
* Klasser med olika spelstil, tank/healer/dps trinity
* Svåra dungeons och raider
* Fokus på spelskicklighet, rörlighet, samarbete
* Det ska krävas engagemang och slit för belöningarna
* Humoristisk stämmning istället för t ex "high fantasy"

Medlem

Jag gillade det men när min 3månaders period tog slut så hade jag inga vänner som lirade det längre.

Gillade hur man kunde ha mini-dungeons på sin tomt. Något som verkligen lyfte mitt intryck.

Medlem

Läser ordet instanser och.. moving on! Att så lite händer i MMO-världen. Så sugen på ett annorlunda MMO, men det ena efter det andra generiska "free2play, but subscribe if you want to enjoy it even slightly" efter det andra fortsätter släppas/göras om, allteftersom de få som fortsätter våga vara annorlunda attraherar spelare. Inte sugen på att börja igen, men EVE Online har CCP gjort mycket rätt med i det avseendet. Var inte riktigt min grej, men beundrar att de inte hemfaller åt generica.
Någon som har något annat bra tips på icke-holytrinity-grind-MMO?

Medlem

"Svårighetsgraden ute i vida världen har också fått spelare att vända i dörren. Enligt analyser som Carbine utfört så var särskilt avståndsattackerande motståndare en för tuff utmaning för många tidigt i spelet, då de var tvungna att hoppa runt för att undvika skada och samtidigt drog på sig ännu fler fiender."

Precis det här som fick mig att sluta spela, inte bra speldesign. Spel kan vara svåra det är bra, men fan inte tråkigt svårt när man ska lvla.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Den tecknade stilen hatar jag, så jag kommer nog inte prova spelet igen

Om du hatar den tecknade stilen, varför prova du spelet över huvudtaget? Eftersom du skrev "igen", så måste du ha spelat det tidigare. Stilen har ju inte ändrats sen dess.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

"Svårighetsgraden ute i vida världen har också fått spelare att vända i dörren. Enligt analyser som Carbine utfört så var särskilt avståndsattackerande motståndare en för tuff utmaning för många tidigt i spelet, då de var tvungna att hoppa runt för att undvika skada och samtidigt drog på sig ännu fler fiender."

Precis det här som fick mig att sluta spela, inte bra speldesign. Spel kan vara svåra det är bra, men fan inte tråkigt svårt när man ska lvla.

Ärligt talat så är det jättelätt att levla, utan att försöka vara elitist. Du kanske gav upp för snabbt eller inte förstod telegraph/interrupt-systemen, men svårt är det inte. Det finns riktiga ägg som t.o.m. raidar, så att maxa sin toon klarar vem som helst.

Medlem
Skrivet av xorpen:
Skrivet av mrFluffy:

"Svårighetsgraden ute i vida världen har också fått spelare att vända i dörren. Enligt analyser som Carbine utfört så var särskilt avståndsattackerande motståndare en för tuff utmaning för många tidigt i spelet, då de var tvungna att hoppa runt för att undvika skada och samtidigt drog på sig ännu fler fiender."

Precis det här som fick mig att sluta spela, inte bra speldesign. Spel kan vara svåra det är bra, men fan inte tråkigt svårt när man ska lvla.

Ärligt talat så är det jättelätt att levla, utan att försöka vara elitist. Du kanske gav upp för snabbt eller inte förstod telegraph/interrupt-systemen, men svårt är det inte. Det finns riktiga ägg som t.o.m. raidar, så att maxa sin toon klarar vem som helst.

Alltså det var inte jättesvårt, det var bara onödigt långsamt för att det skulle vara "svårt". Märktes rejält när jag dingade runt 20~ då jag helt plötsligt inte kunde döda vissa mobs i min egen lvl (kunde men det tog någon minut för varje mob) och vart tvungen att gå tillbaks till lägre lvls zoner. Det är bara rent utav kass speldesign då jag följde quest-kedjorna som man skulle göra.

Klart vem som helst klarar att nå max-level, jag slutade just pga att det tog sådan satans tid och för mycket grind. Det vart vanilla-wow all over again


signatur

IDKFA

Medlem

Jag gillade varken den teknade stilen eller att alla fiender gjorde fåniga saker på marken som man bara behövde gå ur för att undvika.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av xorpen:
Skrivet av mrFluffy:

"Svårighetsgraden ute i vida världen har också fått spelare att vända i dörren. Enligt analyser som Carbine utfört så var särskilt avståndsattackerande motståndare en för tuff utmaning för många tidigt i spelet, då de var tvungna att hoppa runt för att undvika skada och samtidigt drog på sig ännu fler fiender."

Precis det här som fick mig att sluta spela, inte bra speldesign. Spel kan vara svåra det är bra, men fan inte tråkigt svårt när man ska lvla.

Ärligt talat så är det jättelätt att levla, utan att försöka vara elitist. Du kanske gav upp för snabbt eller inte förstod telegraph/interrupt-systemen, men svårt är det inte. Det finns riktiga ägg som t.o.m. raidar, så att maxa sin toon klarar vem som helst.

Alltså det var inte jättesvårt, det var bara onödigt långsamt för att det skulle vara "svårt". Märktes rejält när jag dingade runt 20~ då jag helt plötsligt inte kunde döda vissa mobs i min egen lvl (kunde men det tog någon minut för varje mob) och vart tvungen att gå tillbaks till lägre lvls zoner. Det är bara rent utav kass speldesign då jag följde quest-kedjorna som man skulle göra.

Klart vem som helst klarar att nå max-level, jag slutade just pga att det tog sådan satans tid och för mycket grind. Det vart vanilla-wow all over again

Aha då hänger jag med i vad du menar. Lyckligtvis går det mycket snabbare att levla idag då dom har styrt upp låglevel-zonerna samt ökat xp'n man får rejält. Det tar fortfarande lite tid, men inte lika mkt.

Dingade min 3e alt häromdagen med ca 35h gametime, då är jag iof en van spelare.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av xorpen:
Skrivet av mrFluffy:

"Svårighetsgraden ute i vida världen har också fått spelare att vända i dörren. Enligt analyser som Carbine utfört så var särskilt avståndsattackerande motståndare en för tuff utmaning för många tidigt i spelet, då de var tvungna att hoppa runt för att undvika skada och samtidigt drog på sig ännu fler fiender."

Precis det här som fick mig att sluta spela, inte bra speldesign. Spel kan vara svåra det är bra, men fan inte tråkigt svårt när man ska lvla.

Ärligt talat så är det jättelätt att levla, utan att försöka vara elitist. Du kanske gav upp för snabbt eller inte förstod telegraph/interrupt-systemen, men svårt är det inte. Det finns riktiga ägg som t.o.m. raidar, så att maxa sin toon klarar vem som helst.

Alltså det var inte jättesvårt, det var bara onödigt långsamt för att det skulle vara "svårt". Märktes rejält när jag dingade runt 20~ då jag helt plötsligt inte kunde döda vissa mobs i min egen lvl (kunde men det tog någon minut för varje mob) och vart tvungen att gå tillbaks till lägre lvls zoner. Det är bara rent utav kass speldesign då jag följde quest-kedjorna som man skulle göra.

Klart vem som helst klarar att nå max-level, jag slutade just pga att det tog sådan satans tid och för mycket grind. Det vart vanilla-wow all over again

Det var detta som fick mig att sluta också. Är hyffsat van och har lirat mmo:n i 12+ år, men satan vad tråkigt och segt det var i W* vid launch

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Kleptoman:

Den tecknade stilen hatar jag, så jag kommer nog inte prova spelet igen

Om du hatar den tecknade stilen, varför prova du spelet över huvudtaget? Eftersom du skrev "igen", så måste du ha spelat det tidigare. Stilen har ju inte ändrats sen dess.

Hade gratis beta access, klart man ville testa den nya WoW-dödaren även om det ser ut som skit.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Hade gratis beta access, klart man ville testa den nya WoW-dödaren även om det ser ut som skit.

Jag behöver inte äta skit, för att veta att det antagligen smakar skit.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

1
Skriv svar