Hacknet – lev hackarlivet utan att riskera fängelse

Robot
Hacknet – lev hackarlivet utan att riskera fängelse

Simulerar terminaler, tvåfärgade skärmar och UNIX-kommandon.

#hacknet


Medlem
Hacknet – lev hackarlivet utan att riskera fängelse

Ser intressant ut o.O

Medlem

Unix-kommandon men ingen Linux support, hmm, hoppar nog detta.

Medlem

"It's a Unix System, I know This."

Medlem

Lizard Squad: The Game

Medlem

Coolt, "Hacker-forDummies" för 80 pix!

Tveksam.

Medlem
Skrivet av Ender:

Coolt, "Hacker-forDummies" för 80 pix!

Tveksam.

Vad skulle någonsin kunna gå fel?


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Så lite Uplink övet det hela? Kanske skulle ta en titt åtminstone ;p

Medlem

Visst va de väl några få saker som var BSD UNIX men de flesta kommandona från trailern verkar ju påhittade (PortHack, connect, replace, analyze). De enda riktiga kommandona jag såg var rm och cd. Sen om man tittar på bootsekvensen verkar det ju vara en Mac som laddar Windows genom bootcamp (då den listar saker som NTFS, .sys och .dll-filer). För att inte tala om bluescreenen de visar på slutet (UNIX har istället kernel panic). En till sak jag noterade var att CPU-kärnorna var numrerade 1-8, det ska ju va 0-7...

k3m
Medlem

Köps direkt det kommer till Gog

Medlem

Det finns en gratisversion på Desura: http://www.desura.com/games/hacknet

Det är en gammal concept version och alltså inte exakt samma spel som det på steam, men kan vara intressant om någon vill testa.

KoP
Medlem

Inte då värst nyskapande som man kan tro. Activision släppte två spel 1985-86 som hette Hacker 1 och Hacker 2. Försökte mig på att spela Hacker 2 i min ungdom men hajade nada.

Medlem
Skrivet av KoP:

Inte då värst nyskapande som man kan tro. Activision släppte två spel 1985-86 som hette Hacker 1 och Hacker 2. Försökte mig på att spela Hacker 2 i min ungdom men hajade nada.

Ah, good times! Minns att jag spelade skiten ur Hacker 2 på Amigan.

Ett grymt skoj spel på den tiden. Någon borde göra en remake idag, det skulle nog fortfarande funka om man gör på rätt sätt, hottar upp grafik och ljud, mm. Jag skulle kasta pengar på skärmen.

Hittade ett klipp här på Amiga-versionen.

KoP
Medlem
Skrivet av Nemo:
Skrivet av KoP:

Inte då värst nyskapande som man kan tro. Activision släppte två spel 1985-86 som hette Hacker 1 och Hacker 2. Försökte mig på att spela Hacker 2 i min ungdom men hajade nada.

Ah, good times! Minns att jag spelade skiten ur Hacker 2 på Amigan.

Ett grymt skoj spel på den tiden. Någon borde göra en remake idag, det skulle nog fortfarande funka om man gör på rätt sätt, hottar upp grafik och ljud, mm. Jag skulle kasta pengar på skärmen.

Hittade ett klipp här på Amiga-versionen.

Hade nog aldrig tålamodet till att fördjupa mig i spelet i unga år, vilket var synd. :/

Medlem
Skrivet av KoP:

Inte då värst nyskapande som man kan tro. Activision släppte två spel 1985-86 som hette Hacker 1 och Hacker 2. Försökte mig på att spela Hacker 2 i min ungdom men hajade nada.

För att inte glömma dessa:

Medlem

Jag tyckte detta var roligare än Uplink, dock var Uplink väldigt kul också


signatur

I drank what?

1
Skriv svar