Starcraft II kan överhetta ditt grafikkort

Robot
Medlem
Starcraft II kan överhetta ditt grafikkort

Jädrans tur att jag inte spelat Sc2 än då mitt rum är kokhett likaså min dator..

Medlem

fläktarna går upp ganska kraftigt under spelets gång faktiskt

Medlem

Har just skaffat bra kylning, så jag behöver nog inte oroa mig.

Medlem

Tråkigt för dem, vars grafikkort har "dukat under". Jag hade inget temp-program igång samtidigt, så jag har inte märkt av det.

Vad kör ni med för pc specs?

Bra att en privatperson märkte detta.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Det är inte så illa så grafikkortet pajjar, jag har problemet och jag får artifakter sen hänger sig datorn.

Medlem
Skrivet av Detrol:

Det är inte så illa så grafikkortet pajjar, jag har problemet och jag får artifakter sen hänger sig datorn.

Jag hade samma problem när sommaren kom(utan att ens spela spel). Dåligt kyld dator = owned. Den lever dock fortf. Var tvungen att dra upp fläkthastigheten manuellt så den kyler mer än standard hela tiden.

Medlem

Tycker jag borde få lite creed för jag tipsa om det


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Tycker spelet överhuvudtaget pressar grafikkortet duktigt om du kör det mesta maxat, lätt över 80grader får jag på mitt gtx 260 trots 75% fläkt speed.

Medlem

Vart är FZs recension av Starcraft II? Årets största spelsläpp och inte ett knyst på FZ om spelet i sig? Eller kan det vara så illa att man väntar med recensionen tills reklamkampanjen de får betalt för går ut innan de publicerar något negativt?

Medlem
Citat:

Nu hoppas vi att Blizzard stryker ett streck över den fadäsen genom att pytsa ut en patch inom kort. Till dess.

Problemet är att folk har inte tillräckligt bra kylning. Allt FPS-begränsningen gör är att dölja problemet tillfälligt, det är ingen lösning.

Citat:

Screens that are light on detail may make your system overheat if cooling is overall insufficient.

Edit: Inlägget var lite väl bittert.

Inaktiv
Skrivet av henkka:

Vart är FZs recension av Starcraft II? Årets största spelsläpp och inte ett knyst på FZ om spelet i sig? Eller kan det vara så illa att man väntar med recensionen tills reklamkampanjen de får betalt för går ut innan de publicerar något negativt?

Poäng på den.... Tur man har adblock igång och slipper all skitreklam som FZ är dränkt i.

Medlem

Mitt grafikkort överhettades mest hela tiden vilket gjorde att drivrutinen kraschade. Som tur är kör jag win7, så då startar den bara om kortet och så är man tillbaka i spelet. Sen jag slog på v-sync har jag aldrig haft dom problemen.

Medlem
Skrivet av henkka:

Vart är FZs recension av Starcraft II? Årets största spelsläpp och inte ett knyst på FZ om spelet i sig? Eller kan det vara så illa att man väntar med recensionen tills reklamkampanjen de får betalt för går ut innan de publicerar något negativt?

Det beror på den enkla anledningen att ingen fick ett recensionsexemplar innan releasedagen. Så det är knappast fz.se fel att att dom inte hunnit publicera en recension.
Inte ens dom stora jättarna på nätet fick ta del av spelet innan 27 juli.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av henkka:

Vart är FZs recension av Starcraft II? Årets största spelsläpp och inte ett knyst på FZ om spelet i sig? Eller kan det vara så illa att man väntar med recensionen tills reklamkampanjen de får betalt för går ut innan de publicerar något negativt?

Haha.

Är du seriös?

Ingen press har fått spelet innan releasen i tisdags. Vi har satt en recensent på att testa spelet och recensionen kommer att publiceras på måndag. Det är väl att föredra att vi spelar spelet ordentligt och levererar en välgrundad recension framför att vi hastar ut den så fort som möjligt, ya think?

Inaktiv

Om jag tolkat det här rätt så renderar alltså sc2 över 60 fps och så långt datorn orkar fastän man kör i 60hz? Det var idiotiskt programmerat.


signatur

Ta en gärna en titt på mina GB/C och GC emulatorer www.tuxemu.se.nu :)

Oj, nu var det visst dags för massor av problem på direkten...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av henkka:

Vart är FZs recension av Starcraft II? Årets största spelsläpp och inte ett knyst på FZ om spelet i sig? Eller kan det vara så illa att man väntar med recensionen tills reklamkampanjen de får betalt för går ut innan de publicerar något negativt?

Suck... Att det år ut och år in alltid finns nån stackare som som tror att recensioner och annonser hänger ihop?!?!

Tror inte det är många som skulle våga syssla med dylikt då minsta läcka skulle leda till omedelbar och total förtroendekris.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Med Blizzards resurser och all tid dom haft på sig så borde sånna här små missar inte förekomma. Jag spelar på ett ati 5970 och det finns tydligen en bugg med att enheter och byggnader inte visas på endel av kartorna i spelet när man kör med crossfire aktiverat.
Detta kände blizzard till innan dom släpte spelet men ändå var det inte fixat. Jag fick kämpa mig igenom flera banor med denna bugg innan jag fick reda på vad det var för fel. Blizzard brukar ju alltid säga "Vi släpper spelet när det är klart" men tydligen gick det bra att släppa det ändå.

Inaktiv
Skrivet av Skallagrim:

Med Blizzards resurser och all tid dom haft på sig så borde sånna här små missar inte förekomma. Jag spelar på ett ati 5970 och det finns tydligen en bugg med att enheter och byggnader inte visas på endel av kartorna i spelet när man kör med crossfire aktiverat.
Detta kände blizzard till innan dom släpte spelet men ändå var det inte fixat. Jag fick kämpa mig igenom flera banor med denna bugg innan jag fick reda på vad det var för fel. Blizzard brukar ju alltid säga "Vi släpper spelet när det är klart" men tydligen gick det bra att släppa det ändå.

Grafik buggar som orsakas utav problem med drivrutiner är inte alltid så lätta att fixa speciellt då Blizzard själv inte kan lösa vissa buggar utan måste snacka med ATi.

Medlem

Mitt GeForce 9600GT ligger stadigt på 70 grader kylningen drar ju igång något mer under spelets gång men jag har också en ljudisolerad data så de bidrar grovt till att datorn blir varmare.
Annars har jag bara haft lite små lag vid 2 eller 3 scener igenom i stort sätt hela campaignen.
Resterande specs för er som är intresserade är:
AMD Phenom 2 Dual core 550 Processor 3,2 GHz
4Gb Ram (Corsair Dominatorx2)
W7-64bit

För övrigt ett väldigt roligt spel

Medlem

Så fort det blir filmsekvens så kan jag få klutter på en viss del av skärmen. Vet ej om det har något med överhettning att göra, men det händer bara när Reynor är i bild.

Medlem

är man smart så investerar man 1000 kr extra på ett chassi med bra kylning så att dator klarar av att köra i 100 %. Annars så är det ju bara slöseri med hårdvarukraft??

Medlem
Skrivet av henkka:

Vart är FZs recension av Starcraft II? Årets största spelsläpp och inte ett knyst på FZ om spelet i sig? Eller kan det vara så illa att man väntar med recensionen tills reklamkampanjen de får betalt för går ut innan de publicerar något negativt?

Please... insert... reality... chip.

Jag har inte märkt någonting av nämnda problem, men jag ska nog pilla lite i .txt iaf. Min gamla dator ska inte stressas i onödan.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Sockerdrickan:

Om jag tolkat det här rätt så renderar alltså sc2 över 60 fps och så långt datorn orkar fastän man kör i 60hz? Det var idiotiskt programmerat.

Pratar du om v-sync nu?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Lite som i Stalker? FPS'n i huvudmenyn går upp i 4000 och grafikkortet börjar tjuta. Läskigt det där.


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem

Fick detta problem med vilket crashade datorn en eller två gånger, men att direkt alt+tabba sig ut till windows när artefakterna dök upp innan datorn låste sig helt löste problemet. Det roliga är ju att det inte är under spelets gång utan när grafikkortet borde vila, mellan uppdrag och i startmenyn som det brinner i knutarna.

Medlem

Skit spel i vilket fall som helst !!!

Medlem

Åå dessa märkesdatorer, att folk ens köper dom.

För det första får man en skitful burk och utrymme finns det knappast heller.

För det andra så sätter dom in kanske EN fläkt, vilket inte blir någon ventilation överhuvudtaget.

Och för det tredje, DU betalar TUSENLAPPAR för att det står t.ex. Fujitsu siemens på chassit.

Mitt tips är:

1. Lär dig bygga en dator.

2. Beställ hem delar billigt.

3. Bygg din dator.

4. Slipp sådana här problem och få en bättre dator, PLUS tjäna pengar. YAY!

Inaktiv

det där har knappast något med starcraft 2 att göra :3


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Skriv svar