Kan Call of Duty: Black Ops 3 klå Titanfall i rörlighet? Se combat movement i ny trailer!

Robot
Kan Call of Duty: Black Ops 3 klå Titanfall i rörlighet? Se combat movement i ny trailer!
Kan Call of Duty: Black Ops 3 klå Titanfall i rörlighet? Se combat movement i ny trailer!

De har ju helt missuppfattat termen "Walling"!
True Walling https://www.youtube.com/watch?v=kpa4edjm4nA

I övrigt såg det rätt tråkigt ut. Men CoD mp har visserligen aldrig fallit mig i smaken

Medlem

Måste bara fråga, har aldrig varit så mycket för FPS spel så har missat typ alla utom halo och några SP fps.

Är CoD verkligen så dåligt som all får det att låta. Spelen verkar ju vara väldigt populära även fast dem släpper ett spel om året eller vad det nu är.

Lirade lite Black Ops förut och tyckte MP och SP var helt ok förstod inte riktigt allt hat. Är det bara en högljudd minoritet kanske?

Lite nyfiken bara för det är väldigt mycket hat mod CoD serien.

Medlem

Ser ut att vara kul i 5 min, som övriga COD...


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Skrivet av 1337Figaro:

Måste bara fråga, har aldrig varit så mycket för FPS spel så har missat typ alla utom halo och några SP fps.

Är CoD verkligen så dåligt som all får det att låta. Spelen verkar ju vara väldigt populära även fast dem släpper ett spel om året eller vad det nu är.

Lirade lite Black Ops förut och tyckte MP och SP var helt ok förstod inte riktigt allt hat. Är det bara en högljudd minoritet kanske?

Lite nyfiken bara för det är väldigt mycket hat mod CoD serien.

CoD är väldigt populärt bland småkids som inte har överdrivet stor koll på spel eller är särskilt kräsna när det kommer till spel. En utav anledningarna till varför det kan ses som populärt.

En stor del utav hatet mot CoD beror även på att de flesta är oerhört trötta på mjölkning utav spel. Spelarna vill ha spel som de märker av att de har utvecklas, att utvecklarna gör något nytt med serierna. Om spel släpps en gång per år som CoD tex så blir det lätt tjatigt. Utvecklarna hinner knappt göra klart eller patcha upp sina spel ordentligt innan ett nytt är släppt.

Men ett kortare svar kanske förklarar bättre.. Spelare är trötta på att köpa spel de känner att de redan har spelat. Spelarna vill ha något nytt.


signatur
Medlem
Skrivet av MrStrange:
Skrivet av 1337Figaro:

Måste bara fråga, har aldrig varit så mycket för FPS spel så har missat typ alla utom halo och några SP fps.

Är CoD verkligen så dåligt som all får det att låta. Spelen verkar ju vara väldigt populära även fast dem släpper ett spel om året eller vad det nu är.

Lirade lite Black Ops förut och tyckte MP och SP var helt ok förstod inte riktigt allt hat. Är det bara en högljudd minoritet kanske?

Lite nyfiken bara för det är väldigt mycket hat mod CoD serien.

CoD är väldigt populärt bland småkids som inte har överdrivet stor koll på spel eller är särskilt kräsna när det kommer till spel. En utav anledningarna till varför det kan ses som populärt.

En stor del utav hatet mot CoD beror även på att de flesta är oerhört trötta på mjölkning utav spel. Spelarna vill ha spel som de märker av att de har utvecklas, att utvecklarna gör något nytt med serierna. Om spel släpps en gång per år som CoD tex så blir det lätt tjatigt. Utvecklarna hinner knappt göra klart eller patcha upp sina spel ordentligt innan ett nytt är släppt.

Men ett kortare svar kanske förklarar bättre.. Spelare är trötta på att köpa spel de känner att de redan har spelat. Spelarna vill ha något nytt.

Ändå så köper folk det, så jag håller inte med dig.

Jag har samtliga, och ser fram emot nästa precis som med fifa och nhl. Jag ser inte det som mjölkning, de utvecklas lite varje gång. Jag gillar inte alla spelen, det senaste och mw2 spelade jag knappt inte alls, men fördelen är då att man kan hoppas på nästa år.

Och sen behöver inte ett spel vara revolutionerande för att vara roligt. Sen är smaken olika, jag gillar inte Die A Lot II men det säljer ändå så nån gör ju det.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av 1337Figaro:

Måste bara fråga, har aldrig varit så mycket för FPS spel så har missat typ alla utom halo och några SP fps.

Är CoD verkligen så dåligt som all får det att låta. Spelen verkar ju vara väldigt populära även fast dem släpper ett spel om året eller vad det nu är.

Lirade lite Black Ops förut och tyckte MP och SP var helt ok förstod inte riktigt allt hat. Är det bara en högljudd minoritet kanske?

Lite nyfiken bara för det är väldigt mycket hat mod CoD serien.

Anledningen det får så mycket hat är för det är så lättspelat, och ingen skicklighet direkt, 2 ak skott i benet så har du dödat din fiende.

anledningen bakom detta är pga dom använder samma damage system på consoler som på pc, och du förstår på pc siktar man lite väl mycket bättre.

sen är där inget rekylsystem heller utan det är bara att ADS:a och hålla ner vänster musknapp.

Detta är något utav problem som kommer, du ser exempoelvis redan i dena tutorialen så har visar dom bara knapparna för konsoler.

Ingenting om mus och tangentbord bara för att förklara hur himla särbehandlat och skit hanterat pc versionen blir därav blir det ett skitspel.

Medlem
Skrivet av MrStrange:
Skrivet av 1337Figaro:

Måste bara fråga, har aldrig varit så mycket för FPS spel så har missat typ alla utom halo och några SP fps.

Är CoD verkligen så dåligt som all får det att låta. Spelen verkar ju vara väldigt populära även fast dem släpper ett spel om året eller vad det nu är.

Lirade lite Black Ops förut och tyckte MP och SP var helt ok förstod inte riktigt allt hat. Är det bara en högljudd minoritet kanske?

Lite nyfiken bara för det är väldigt mycket hat mod CoD serien.

CoD är väldigt populärt bland småkids som inte har överdrivet stor koll på spel eller är särskilt kräsna när det kommer till spel. En utav anledningarna till varför det kan ses som populärt.

En stor del utav hatet mot CoD beror även på att de flesta är oerhört trötta på mjölkning utav spel. Spelarna vill ha spel som de märker av att de har utvecklas, att utvecklarna gör något nytt med serierna. Om spel släpps en gång per år som CoD tex så blir det lätt tjatigt. Utvecklarna hinner knappt göra klart eller patcha upp sina spel ordentligt innan ett nytt är släppt.

Men ett kortare svar kanske förklarar bättre.. Spelare är trötta på att köpa spel de känner att de redan har spelat. Spelarna vill ha något nytt.

Det handlar ju i alla fall om två års utveckling, då serien bollats fram och tillbaka mellan Infinity Ward och Treyarch (nu även Sledgehammer).
Håller med dig om att det i princip är samma spel som släpps. Jag skulle dock inte vilja påstå att det är populärast hos "små-kids".

Både Battlefield och CoD skulle fungera bäst med ett nytt spel typ vart femte år, med ett antal billigare expansioner emellan.
För de flesta är nog ett multiplayer-spel dött när nästa släpps, men om man gick expansionsvägen tror jag att det skulle vara lättare att gå tillbaka och spela lite gamla kartor och spellägen, och därmed få ut mer av pengarna.
Det skulle då locka mig mer. Nu är serierna döda i mina ögon.
Förhoppningsvis förklarade jag det tydligt nog.

Medlem

Satans jävla helvete vad tråkigt det ser ut, helt seriöst

NÄSTA COD ÅTERGÅ TILL WW2!!!!!

Kan inte någon starta en petition att få hela företaget att bara gå i konkurs eller något -.-

Medlem

Herrejävlar. Man tar allt som var VÄRDELÖST med Advanced Warfare och smaskar på med ännu mer i detta. Hoppa o fjanta runt som i nåt lekland.

Medlem
Skrivet av kadavriak:

Herrejävlar. Man tar allt som var VÄRDELÖST med Advanced Warfare och smaskar på med ännu mer i detta. Hoppa o fjanta runt som i nåt lekland.

LOL. De har ju för fan återgått till classic cod, dvs tagit bort allt jävla studsande från AW. Du kan springa på väggar ja, men det är inget du gör i strid, de nya rörelserna är mer eller mindre enbart för att ta dig fram. Spelet verkar otroligt mkt bättre än AW, i klass med BO2 som var det bästa cod-spelet sedan COD4. Alla som spelat spelet hittils verkar överens om att det är det första bra COD spelet sedan BO2.

Medlem

Tycker det är fjantigt med alla idioter som klagar på COD, bara för att klaga. Det släpps ett nytt FIFA varje år också, och där är ju skillnaden mkt mindre mellan spelen. COD är COD. Det behöver fan inte vara revolutionerande. Fattar inte detta behov av att spel ska var "revolutionerande" överhuvudtaget, skiter väl för fan i om det är gammal spelmekanik om det är kul att spela.

Medlem

När jag såg trailern för nya call of duty så tänkte jag för mig själv va tusan det liknar ju mer en blandning av Titanfall och Halo :/. Så nej CoD black ops 2 är och förblir det sista cod för mig.

Medlem
Skrivet av fullerdanne:

När jag såg trailern för nya call of duty så tänkte jag för mig själv va tusan det liknar ju mer en blandning av Titanfall och Halo :/. Så nej CoD black ops 2 är och förblir det sista cod för mig.

Är du säker? för det kommer ett nytt COD nästa år med och året efter det, och efter det.. etc etc

Medlem
Skrivet av rewoX:
Skrivet av fullerdanne:

När jag såg trailern för nya call of duty så tänkte jag för mig själv va tusan det liknar ju mer en blandning av Titanfall och Halo :/. Så nej CoD black ops 2 är och förblir det sista cod för mig.

Är du säker? för det kommer ett nytt COD nästa år med och året efter det, och efter det.. etc etc

Om jag tänker efter helt så måste jag nog ändra lite och säga att jag är nästan helt säker men nä du har rätt en vacker dag kanske jag ändrar mig. Så ändrar till att det är cod bo 2 är FÖRMODLIGEN det sista cod jag kommer köra ;).

Medlem
Skrivet av fullerdanne:
Skrivet av rewoX:
Skrivet av fullerdanne:

När jag såg trailern för nya call of duty så tänkte jag för mig själv va tusan det liknar ju mer en blandning av Titanfall och Halo :/. Så nej CoD black ops 2 är och förblir det sista cod för mig.

Är du säker? för det kommer ett nytt COD nästa år med och året efter det, och efter det.. etc etc

Om jag tänker efter helt så måste jag nog ändra lite och säga att jag är nästan helt säker men nä du har rätt en vacker dag kanske jag ändrar mig. Så ändrar till att det är cod bo 2 är FÖRMODLIGEN det sista cod jag kommer köra ;).

Det lät bättre!
Jag hade trott på dig i ditt första inlägg om vi hade fått reda på att Black ops 3 är det absolut sista COD-spelet i serien som tillverkas.

Medlem
Skrivet av fullerdanne:

När jag såg trailern för nya call of duty så tänkte jag för mig själv va tusan det liknar ju mer en blandning av Titanfall och Halo :/. Så nej CoD black ops 2 är och förblir det sista cod för mig.

Om du gillar Black ops 2 så kommer du gillade Black ops 3, spelkänslan är snarlik. Och de specialmoves man kan göra är enbart för movement, funkar inte gunfights, alla strider är classic cod.

Medlem

Springa på väggar? Låter inte roligt alls. Ajah, får se vad de kommer med nästa år då.

Medlem
Skrivet av Toomsie:

Springa på väggar? Låter inte roligt alls. Ajah, får se vad de kommer med nästa år då.

Spelet utspelar sig från framtiden, då kan man säkert springa på " väggar " lol

dmn
Medlem

Vägghopp och dubbelskutt och trams hör inte hemma i CoD

Medlem

När ska dom fatta att dom bara förstör serien mer och mer med alla jävla nya features hela tiden? Less is more. Blir inget köp denna gång. Gjorde misstaget att köpa Advanced Warfare och spelade ett par dagar, men det kommer inte hända igen.

Medlem
Skrivet av reggaebaws:
Skrivet av fullerdanne:

När jag såg trailern för nya call of duty så tänkte jag för mig själv va tusan det liknar ju mer en blandning av Titanfall och Halo :/. Så nej CoD black ops 2 är och förblir det sista cod för mig.

Om du gillar Black ops 2 så kommer du gillade Black ops 3, spelkänslan är snarlik. Och de specialmoves man kan göra är enbart för movement, funkar inte gunfights, alla strider är classic cod.

Va fan knarkar du eller ??
Vaddå bara i movements, filmen visade precis strider med specialmoves som du så fint kallar dem.
skjuter från både sliding o wallrunning din trähatt.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av 1337Figaro:

Måste bara fråga, har aldrig varit så mycket för FPS spel så har missat typ alla utom halo och några SP fps.

Är CoD verkligen så dåligt som all får det att låta. Spelen verkar ju vara väldigt populära även fast dem släpper ett spel om året eller vad det nu är.

Lirade lite Black Ops förut och tyckte MP och SP var helt ok förstod inte riktigt allt hat. Är det bara en högljudd minoritet kanske?

Lite nyfiken bara för det är väldigt mycket hat mod CoD serien.

Världens populäraste fps. Spelet är i stort sett ett lite mer avancerat och snabbare counter strike som är populärt i alla åldrar och för alla.
När ett spel som CoD är så populärt som det är skapar det även mycket hat. Skillnaden är att hatet hörs för nöjda personer håller käft och spelar spelet.

Så en missnöjd person kommer höras mer än 100 nöjda.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Som att spela med noclip.

Medlem

Det märks att dom försöker leva på sina utflugna utvecklares koncept vilket bara för sent, för lite och för desperat.

Titanfall är unikt att förmedla det flyt som gör att wallrunning gimmicken funkar bra vilket får detta gameplay att se klumpigt och "fel" ut.

Jag må kanske vara ensam om att få se lite mer nyheter om vad Titanfall skaparna sysslar med idag eller?


signatur

#PCMR

Medlem

Oh, det är ju sådär jag rör mig när jag går till jobbet, helt klart ett spel för mig.

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:
Skrivet av reggaebaws:
Skrivet av fullerdanne:

När jag såg trailern för nya call of duty så tänkte jag för mig själv va tusan det liknar ju mer en blandning av Titanfall och Halo :/. Så nej CoD black ops 2 är och förblir det sista cod för mig.

Om du gillar Black ops 2 så kommer du gillade Black ops 3, spelkänslan är snarlik. Och de specialmoves man kan göra är enbart för movement, funkar inte gunfights, alla strider är classic cod.

Va fan knarkar du eller ??
Vaddå bara i movements, filmen visade precis strider med specialmoves som du så fint kallar dem.
skjuter från både sliding o wallrunning din trähatt.

Det är bara showoff i trailern. Det är mkt bättre att ta gunfights "classic" style. Du verkar ju dock vara en trähat som sitter och gråter som en femåring efter att ha sett en trailer istället för att kolla på de mänger av gameplay som finns tillgängligt där i princip alla bekräftar det jag just sagt.

Medlem

Ser riktigt skoj ut, blir nog ett köp

Medlem
Skrivet av reggaebaws:
Skrivet av Snabeltorsk:
Skrivet av reggaebaws:
Skrivet av fullerdanne:

När jag såg trailern för nya call of duty så tänkte jag för mig själv va tusan det liknar ju mer en blandning av Titanfall och Halo :/. Så nej CoD black ops 2 är och förblir det sista cod för mig.

Om du gillar Black ops 2 så kommer du gillade Black ops 3, spelkänslan är snarlik. Och de specialmoves man kan göra är enbart för movement, funkar inte gunfights, alla strider är classic cod.

Va fan knarkar du eller ??
Vaddå bara i movements, filmen visade precis strider med specialmoves som du så fint kallar dem.
skjuter från både sliding o wallrunning din trähatt.

Det är bara showoff i trailern. Det är mkt bättre att ta gunfights "classic" style. Du verkar ju dock vara en trähat som sitter och gråter som en femåring efter att ha sett en trailer istället för att kolla på de mänger av gameplay som finns tillgängligt där i princip alla bekräftar det jag just sagt.

Wow du måste vara totalt körd. "Det är mkt bättre att ta gunfights "classic" style." Nu snacka vi inte om bättre eller sämre du sa att det INTE gick att skjuta medan man wallrunna eller slida.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:
Skrivet av reggaebaws:
Skrivet av Snabeltorsk:
Skrivet av reggaebaws:
Skrivet av fullerdanne:

När jag såg trailern för nya call of duty så tänkte jag för mig själv va tusan det liknar ju mer en blandning av Titanfall och Halo :/. Så nej CoD black ops 2 är och förblir det sista cod för mig.

Om du gillar Black ops 2 så kommer du gillade Black ops 3, spelkänslan är snarlik. Och de specialmoves man kan göra är enbart för movement, funkar inte gunfights, alla strider är classic cod.

Va fan knarkar du eller ??
Vaddå bara i movements, filmen visade precis strider med specialmoves som du så fint kallar dem.
skjuter från både sliding o wallrunning din trähatt.

Det är bara showoff i trailern. Det är mkt bättre att ta gunfights "classic" style. Du verkar ju dock vara en trähat som sitter och gråter som en femåring efter att ha sett en trailer istället för att kolla på de mänger av gameplay som finns tillgängligt där i princip alla bekräftar det jag just sagt.

Wow du måste vara totalt körd. "Det är mkt bättre att ta gunfights "classic" style." Nu snacka vi inte om bättre eller sämre du sa att det INTE gick att skjuta medan man wallrunna eller slida.

Jag skrev ingenstans att det INTE GICK, jag skrev "funkar inte", och det kan lika gärna tolkas som "det suger", "det är inget bra", vilket är ganska tydligt kan utläsas i sammanhanget om man inte är en pappskalle med asperger.

Förövrigt talar ju alla ni haters emot er själva hela tiden "böhööhöhö cod är samma skit varje år" .. för att i nästa stund gråta "blhölhlhlh man kan springa på väggar FIIIFAN va dålit ska aldrig mer spela COD brb tar livet av mig".

12
Skriv svar