Efter Silent Hills-debaclet vill del Toro inte göra fler spel

Robot
Efter Silent Hills-debaclet vill del Toro inte göra fler spel

Guillermo del Toro har blivit bränd en gång för mycket.

#silent-hills, #thq, #konami, #metal-gear-solid-v-the-phantom-pain


Medlem
Efter Silent Hills-debaclet vill del Toro inte göra fler spel

Det säger en hel del om spelbranschen med tanke på hur jävligt han haft det i filmindustrin och ändå stannat kvar där.

Inaktiv

Hoppas Pachinko-maskiner blir olagliga så hela Konami's jävla verksamhet går under.

Medlem

Lite bitter


signatur

Jäh!

Medlem

Lite bitter


signatur

Jäh!

Medlem

Lite bitter


signatur

Jäh!

Inaktiv
Skrivet av Chrester:

Lite bitter

Skrivet av Chrester:

Lite bitter

Skrivet av Chrester:

Lite bitter

Ekar det här inne eller?

Bra. Han kan finslipa sin andra konst istället, för han har börjat bli lite lat.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ekar det här inne?


signatur

Jäh!

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Bra. Han kan finslipa sin andra konst istället, för han har börjat bli lite lat.

Tycker du? Jag fattar inte hur han hinner med allt. Han är författare, producent, regissör och jobbar med storfilmer, TV-serier samt böcker samtidigt som han pysslar (pysslade) med spelproduktion. Del Toro är en av våra mest produktiva mediamänniskor.

Medlem

Är det någon som kan sammanfatta vad hela Konami/kojimadebaclet faktiskt handlar/handlade om? Har någon insyn i varför det verkar så sjukt känsligt?

Skrivet av Ahris:
Skrivet av walter_iego:

Bra. Han kan finslipa sin andra konst istället, för han har börjat bli lite lat.

Tycker du? Jag fattar inte hur han hinner med allt. Han är författare, producent, regissör och jobbar med storfilmer, TV-serier samt böcker samtidigt som han pysslar (pysslade) med spelproduktion. Del Toro är en av våra mest produktiva mediamänniskor.

Precis. Det är för mycket på en gång. Det märktes tydligt efter "Pan's Labyrinth" att han har börjat anamma den amerikanska modellen, dvs. story är underlägset CGI:n. Jag hoppas "Crimson Peak" är ett avbrott från den trenden.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Del toro har gjort en riktigt bra film och det är pans labyrinth. Resten har inte varit några jättehöjdare. Okej, jag gillade blade 2 rätt mycket får jag väl motvilligt erkänna. Hoppas på crimson peak ☺

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av walter_iego:

Bra. Han kan finslipa sin andra konst istället, för han har börjat bli lite lat.

Tycker du? Jag fattar inte hur han hinner med allt. Han är författare, producent, regissör och jobbar med storfilmer, TV-serier samt böcker samtidigt som han pysslar (pysslade) med spelproduktion. Del Toro är en av våra mest produktiva mediamänniskor.

Precis. Det är för mycket på en gång. Det märktes tydligt efter "Pan's Labyrinth" att han har börjat anamma den amerikanska modellen, dvs. story är underlägset CGI:n. Jag hoppas "Crimson Peak" är ett avbrott från den trenden.

Jag har bara sett förstklassig kvalitet från hans sida oavsett genre.
Jag förstår inte alls vad du menar med 'Den amerikanska modellen', det är ju moderna specialeffekter som gör det möjligt för honom att realisera sina visioner fullt ut men han är ju känd för att förespråka praktiska effekter och använder bara CGI där det är absolut nödvändigt.

Medlem
Skrivet av fredo:

Del toro har gjort en riktigt bra film och det är pans labyrinth. Resten har inte varit några jättehöjdare. Okej, jag gillade blade 2 rätt mycket får jag väl motvilligt erkänna. Hoppas på crimson peak ☺

Hellboy-filmerna är mina personliga favoriter, ruskigt bra gjorda och har samma känsla som serierna.

Skrivet av Ahris:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av walter_iego:

Bra. Han kan finslipa sin andra konst istället, för han har börjat bli lite lat.

Tycker du? Jag fattar inte hur han hinner med allt. Han är författare, producent, regissör och jobbar med storfilmer, TV-serier samt böcker samtidigt som han pysslar (pysslade) med spelproduktion. Del Toro är en av våra mest produktiva mediamänniskor.

Precis. Det är för mycket på en gång. Det märktes tydligt efter "Pan's Labyrinth" att han har börjat anamma den amerikanska modellen, dvs. story är underlägset CGI:n. Jag hoppas "Crimson Peak" är ett avbrott från den trenden.

Jag har bara sett förstklassig kvalitet från hans sida oavsett genre.
Jag förstår inte alls vad du menar med 'Den amerikanska modellen', det är ju moderna specialeffekter som gör det möjligt för honom att realisera sina visioner fullt ut men han är ju känd för att förespråka praktiska effekter och använder bara CGI där det är absolut nödvändigt.

Titta på hans första filmer så ser du en helt annan filmskapare i dessa.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Synd. Begripligt.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Jävla struntprat!

Medlem

Ja karln verkar förföljas av otur när det kommer till spelprojekt. Jag förstår honom, skulle själv börja tveka i hans skor

Medlem
Skrivet av Chrester:

Lite bitter

Är du? Förklara hur det känns

Skrivet av MaxWarp:

Jävla struntprat!

Ja! Visst är det, din kommentar vill säga. Håller fullständigt med

1
Skriv svar