Räkna inte med remakes av tidigare Witcher-spel

Robot
Räkna inte med remakes av tidigare Witcher-spel

"Tvivlar på att det någonsin kommer hända", säger CD Projekt.

#the-witcher-3-wild-hunt, #the-witcher, #cd-projekt


Medlem
Räkna inte med remakes av tidigare Witcher-spel

Jag gillade varken ettan eller tvåan...kändes alldeles för stelt på nåt sätt...och gillar inte combat systemet..frågan är vad jag skulle tycka om trean?

Medlem

Är mest första spelet det behövs, är så dåligt gjort att det är det enda av spelen jag inte orka spela klart.

1:an är OK, men alldeles för långt spel med många buggar. 2:an är trist, och klumpigt stridssystem och fruktansvärt rörigt menysystem. 3:an är säkerligen det bästa av alla.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Spelar ingen roll. Jag vill se nya saker av CD

Medlem

Längtar efter Cyber punk

Medlem

Trist!


signatur

Burn in the light.

Medlem

Finns väl ingen poäng med en remake på tvåan som fortfarande grafiskt sett ser riktigt bra ut!

däremot ettan skulle behöva en overhaul!

Fast hade helst sett att dom gjorde en konsol-bundle på dom två första spelen så man kunde lira hela serien på samma plattform, särskilt när det kommer till sånna här spel där storyn spelar in i nästa spel!

Medlem

Trean är det första i serien jag verkligen tycker om. Är väl en casual helt enkelt men men, de gjorde en fullträff med trean! Ny standard i genren!

Medlem

Ettan var sådär men tvåan gillade jag, trean var dock överlägset bäst anser jag.

FM-guru
F.d. Sisyr

Tyckte ettan var mycket bättre än tvåan, mest tack vare story och atmosfär.

k3m
Medlem
Skrivet av Loxus:

Jag gillade varken ettan eller tvåan...kändes alldeles för stelt på nåt sätt...och gillar inte combat systemet..frågan är vad jag skulle tycka om trean?

Wild hunts popularitet är ett gott tecken på att du skulle tycka om det. Själv rekommenderar jag det av hela mitt hjärta.

Medlem
Skrivet av Loxus:

Jag gillade varken ettan eller tvåan...kändes alldeles för stelt på nåt sätt...och gillar inte combat systemet..frågan är vad jag skulle tycka om trean?

Det beror ju på vad du söker i ett spel. The Witcher har aldrig handlat om perfekta strider med tighta kontroller. Det är inte Dark Souls. The Witcher, hela trilogin, kan sammanfattas med story, karaktärer, välskriven dialog, en trovärdig fantasyvärld, tät atmosfär och val som betyder något och kan förändra storyn. Kombinera det med ett stridssystem som fungerar, men inte briljerar så har du Witcherspelen. Om du inte gillade tvåan skulle jag testa trean hos nån kompis innan jag köpte den.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Tyckte ettan var mycket bättre än tvåan, mest tack vare story och atmosfär.

Ja, ettan är överlägset. Kanske för att man inte hade så stora förväntningar, men det har en fantastisk atmosfär. Trean är tyvärr sämst i serien.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Även ettan är suverän, lika mycket då som idag. Bara tuta och köra.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Sisyr:

Tyckte ettan var mycket bättre än tvåan, mest tack vare story och atmosfär.

Ja, ettan är överlägset. Kanske för att man inte hade så stora förväntningar, men det har en fantastisk atmosfär. Trean är tyvärr sämst i serien.

Wut? Jag har inte spelat ettan så har inte mycket att säga där men hur kan du tycka trean är sämre än tvåan

Medlem

Behövs en remake på 3:an för att leva upp till den grafiska nivå de sålde spelet på.

Medlem

Bättre att hålla gamla titlar uppdaterade och fungerande än att göra om dem helt kan jag tycka. Gillar verkligen det som gjorts med Baldurs Gate och Icewind Dale. Pratar dock bara generellt och har ingen åsikt om vad som skulle vara bäst för Witcher 1 och 2 då jag inte gillade något av spelen.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av 1337Figaro:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Sisyr:

Tyckte ettan var mycket bättre än tvåan, mest tack vare story och atmosfär.

Ja, ettan är överlägset. Kanske för att man inte hade så stora förväntningar, men det har en fantastisk atmosfär. Trean är tyvärr sämst i serien.

Wut? Jag har inte spelat ettan så har inte mycket att säga där men hur kan du tycka trean är sämre än tvåan

Tvåan var väldigt linjärt och var man ok med det så var det ett bra spel med bra story. Trean är så tunn. Ser ut att finnas mycket att göra, men om man skrapar lite så är det ett väldigt tunt lager. Det är så mycket som kunde gjorts bättre.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av 1337Figaro:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Sisyr:

Tyckte ettan var mycket bättre än tvåan, mest tack vare story och atmosfär.

Ja, ettan är överlägset. Kanske för att man inte hade så stora förväntningar, men det har en fantastisk atmosfär. Trean är tyvärr sämst i serien.

Wut? Jag har inte spelat ettan så har inte mycket att säga där men hur kan du tycka trean är sämre än tvåan

Tvåan var väldigt linjärt och var man ok med det så var det ett bra spel med bra story. Trean är så tunn. Ser ut att finnas mycket att göra, men om man skrapar lite så är det ett väldigt tunt lager. Det är så mycket som kunde gjorts bättre.

Jasså okej. Har aldrig spelat ett spel med såna detaljerade sidouppdrag. Karaktärerna och dialogerna är också enligt mig väldigt välgjorda vilket dem var i andra spelet också för övrigt. Men kan förstå att man gillar tvåan mer om man är förtjust i mer linjära spel, för mig spelar det ofta ingen stor roll om det är linjärt eller inte men tyckte open world var riktigt nice i W3.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Propy:
Skrivet av Sisyr:

Tyckte ettan var mycket bättre än tvåan, mest tack vare story och atmosfär.

Ja, ettan är överlägset. Kanske för att man inte hade så stora förväntningar, men det har en fantastisk atmosfär. Trean är tyvärr sämst i serien.

Mja, där går vår åsikt isär. Tycker tvåan är den svagaste (dvs minst bra) delen i trilogin.

Medlem

Remake för vad? Både ettan och tvåan går utmärkt att spela i 1080p och går att inhandla för en billig peng lite överallt. Dom är båda även rikligt patchade och har "enhanced editions".

Om det inte duger för att du skall orka spela det så kanske du inte är så intresserad helt enkelt. Visst kanske aktuellt om 10 år eller så då morgondagens OS inte stödjer dom eller liknande.

I övrigt är Witcher 2 min favorit i serien, följt av 3 och sist 1.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Varför är det här en nyhet egentligen?

Medlem
Skrivet av Preed:

Remake för vad? Både ettan och tvåan går utmärkt att spela i 1080p och går att inhandla för en billig peng lite överallt. Dom är båda även rikligt patchade och har "enhanced editions".

Om det inte duger för att du skall orka spela det så kanske du inte är så intresserad helt enkelt. Visst kanske aktuellt om 10 år eller så då morgondagens OS inte stödjer dom eller liknande.

I övrigt är Witcher 2 min favorit i serien, följt av 3 och sist 1.

Även om tio år kommer Witcher 2 och 3 se okej ut, och det finns ju grafikmoddar. Tycker inte något av dem kräver en remake direkt, enhanced edition gör ju enorm skillnad av sig själv.

Medlem

Ettan är fortfarande otroligt vackert på sina håll, tyvärr lider det av en seg första halva och udda stridssystem. Själv hade jag inget emot striderna och spelet blir erkligen bättre i kapitel 3-4. Kapitel ett är rätt kasst och jag tror många lägger av redan där.

Medlem
Skrivet av tirim4:

Ettan är fortfarande otroligt vackert på sina håll, tyvärr lider det av en seg första halva och udda stridssystem. Själv hade jag inget emot striderna och spelet blir erkligen bättre i kapitel 3-4. Kapitel ett är rätt kasst och jag tror många lägger av redan där.

Kanske skall prova ettan igen då, jag slutade bara 2-3 timmar in i spelet när dom där "cursed" hundarna eller whatever dök upp överallt och jag saknade motivation. Grrr på random encounters.

Skrivet av Xepheros:

Även om tio år kommer Witcher 2 och 3 se okej ut, och det finns ju grafikmoddar. Tycker inte något av dem kräver en remake direkt, enhanced edition gör ju enorm skillnad av sig själv.

Jo absolut, och jag kan tycka att även om det går att upp-ressa texturer osv osv så är ju ändå originalgrafiken en del av det spelet som var, och att göra om det kan skeva visionen som gjorde det till det spelet det var. Jag menade som sagt mer att se till att det är kompatibelt med morgondagens system. Inte att man gör om det visuellt. Talangfulla människor i originalteamet har jobbat hårt för att det ska se "rätt" ut. Tycker det kan vara lite hädning att bara göra om det. Var ju inte många som vart så mycket gladare när George Lucas började tafsa på Star Wars och lägga in CGI-figurer. Även om det var mer tekniskt avancerat.

Om jag får svamla vidare lite är det lite samma som stör mig på nya Baldurs Gate "enhanced edition" eller vad det heter. Tänk om någon idag hade tagit t.ex. Star Wars eller Blade Runner och stoppat in lite nya karaktärer här och där i nya scener. Så jävla respektlöst.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

första ska tydligen vara gjord i neverwintermotorn så det blir nog att övergå till en helt ny motor vid remake, sorry om detta redan är sagt.

Medlem

Varför finns en denna fråga? Första spelets enhanced edition ser enligt mig helt klart godkänt ut grafiskt. Men men, jag tillhör ju skaran som inte är grafikkåt utan spelkåt

Medlem
Skrivet av Smoo87:

Varför finns en denna fråga? Första spelets enhanced edition ser enligt mig helt klart godkänt ut grafiskt. Men men, jag tillhör ju skaran som inte är grafikkåt utan spelkåt

Det är inte ens en fråga om att vara grafikkåt eller spelkåt. De är inte två motsatser och de säger inte emot varandra. Bevis på den perfekta blandningen är Witcher 3.

Men även första Witcher: Enhanced Edition ser snuskigt bra ut för att vara så gammalt. Det har åldrats med extremt mycket värdighet grafikmässigt.

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Smoo87:

Varför finns en denna fråga? Första spelets enhanced edition ser enligt mig helt klart godkänt ut grafiskt. Men men, jag tillhör ju skaran som inte är grafikkåt utan spelkåt

Det är inte ens en fråga om att vara grafikkåt eller spelkåt. De är inte två motsatser och de säger inte emot varandra. Bevis på den perfekta blandningen är Witcher 3.

Men även första Witcher: Enhanced Edition ser snuskigt bra ut för att vara så gammalt. Det har åldrats med extremt mycket värdighet grafikmässigt.

Ja dom kan gå i hand med spelkåt, men om man inte kräver top notch grafik utan enbart spelglädje oavsett, så har man mer att välja på. Sen oh ja, det har åldrats väl, därav min största förundring över om ens frågan behövs

12
Skriv svar