EA om avsaknaden av Battlefront-kampanj: "Spelarna hoppar över den ändå"

Medlem

Enda anledningen jag startade singleplayer-delen i BF4 var att ställa in grafikinställningarna.
Säger bara fy fan för låst fov vid typ 60, linjär leveldesign med osynliga väggar överallt, och samma klyschiga "story" som alla andra moderna krigsspel. Då tycker jag hellre att de kan fokusera på ett fungerande multiplayer vid launch, och kanske sänker priset en gnutta(yeah right).

Medlem

Jag brukar vilja spela igenom en singelkampanj innan jag ger mig på multiplayer så att jag lär känna spelet och kontrollerna ordentligt. Så det känns lite tråkigt att det inte kommer gå att göra så i det här fallet men jag kommer köpa spelet i alla fall då det är något jag sett fram emot under en längre tid.


signatur

“Everything’s impossible until somebody does it.”

Owe
Medlem

Gillade singleplayerkampanjerna både i bf3 o bf4.
Är inte mycket för multiplayer även om jag lagt över 100h på vardera spel.
Hardlinekampanjen orkade jag däremot inte spela klart.
Blir det ingen singleplayerkampanj i battlefront kommer jag inte att köpa spelet.

Medlem

Jävla skitsnack. Jag älskade kampanjen till Battlefront 2!

KoP
Medlem
Skrivet av Molotov:

så enligt detta så ska nästa Battlefield också satsa på enbart multiplayer? det tror jag inte.

Det hade varit betydligt intressantare med singleplayer i Star wars än deras tråkigt enformiga singleplayerkampanjer dom envisas med att trycka in i battlefield 3 och 4.

BF1942 hade väl ingen sp kampanj? Eller minns jag fel? Isåfall är det ju bara en tillbakagång till hur det var förr.

Medlem

Jag tror EA gör fel när dom utgår från battlefield data (för det måste väl vara det han menar?).
Den potentiella kundgruppen för ett Star Wars spel är långt ifrån samma kundgrupp som för ett Battlefield spel. Och jag tror det finns många fler i gruppen (SW) som uppskattar story-mode i spel.

Men sen tror jag också att EA's chefer förstår ekonomi mer än vad dom förstår sig på spel. Dom skapar produkter och inte konst.

Medlem

Synd, hade sett fram emot att lira en bra sp kampanj. Starwars universumet är ju lite roligare än BF om man säger

Medlem

Gör samma sak med Battlefield serien tills vidare. Lägg allt krut på multiplayer. Undantaget Bad Company serien som man faktiskt kunde skratta åt samtidigt som man köttade ryssar under kampanjen.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Molotov:

så enligt detta så ska nästa Battlefield också satsa på enbart multiplayer? det tror jag inte.

Det hade varit betydligt intressantare med singleplayer i Star wars än deras tråkigt enformiga singleplayerkampanjer dom envisas med att trycka in i battlefield 3 och 4.

BF1942 hade väl ingen sp kampanj? Eller minns jag fel? Isåfall är det ju bara en tillbakagång till hur det var förr.

Jo det spelet hade en "kampanj". Man kunde spela allied och axis kampanjen.

Sen är det väl inte mycket till kampanj, det var ju mest multiplayer med bottar om jag inte minns helt fel.

Edit:
Youtube länk för första banan i kampanjen som allied: https://www.youtube.com/watch?v=oKuFepGUNiw

Medlem

Gör man dåliga och buggiga singleplayerupplevelser så förstår jag att man hoppar över EA's /Battlefields singleplayer. BF3 var ett av det sämsta spel jag tagit mig igenom tack vare mystiska buggar (PS3) som verkligen provade tålamodet till en gräns där det inte längre var kul längre

Bra då slipper man köpa det här spelet då : ) hoppas de
fortsätter med sådana här dumheter så blir det mycket
lättare att hålla köpsuget stången he he


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

Gött.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av stenhuggarna:
Skrivet av Nemo:
Citat:

Det är väldigt få som faktiskt spelar singleplayer i den här typen av spel. Det är vad datan avslöjar, berättar Moore.

Läser Moores uttalande.

Tittar på FZ-enkäten. Runt 70% spelar gärna SP-kampanj.

Läser Moores uttalande.

Skakar på huvudet...

Den data de samlar in från alla som faktiskt spelar deras spel lär säga mer än en enkät på FZ.

Det stämmer bara om statistik för tidigare BF-titlar även gäller för ett nytt Star Wars-spel.

Vilket det definitivt inte gör - det är en generalmiss om man inbillar sig något sånt.

Det räcker att kolla runt lite, och då menar jag inte bara här och FZ-enkäten, så kan man snabbt konstera att många faktiskt skippar spelet helt om det inte har SP-kampanj.

Medlem

EA fuckar upp det igen, vad ovanligt!


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Orka kampanj! har inte lirat igenom många kampanjer i multiplayer spel, kanske när man var liten.

Medlem

Well that sucks.

Medlem

Synd... Hade älskat en kampanj där man tar värvning (eller tvingas man?), lära sig marschera på dödsstjärnan, skjuta sönder en rebellplanet och landa med ett skepp och förstöra en rebellbas. Ur en "vanlig" stormtroopers perspektiv. Lite downtime på dödsstjärnan efter det, eller leta efter några efterlysta drouder på någon sandplanet. En mindre kampanj så man kan komma igång med styrandes och få lite riktig Star wars-känsla.

Medlem
Skrivet av stenhuggarna:

Den data de samlar in från alla som faktiskt spelar deras spel lär säga mer än en enkät på FZ.

Och den datan kommer från spel som mest spelas för just sin multiplayer (med en kass singleplayer-del som inte är mycket att hurra för), självklart att dom får sådan statistik då.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Älskade att köra co-op med kompisar mot bottarna i BF:1942 och BF:Vietnam, när dom sedan tog bort botstödet så slutade jag köpa serien.

Samma sak med Star Wars: Battlefront, älskade orginalen, kommer inte att köpa detta.

Jag spelade mycket mot bottarna i Battlefront 2, men knappt alls storyn. Så för min del är det botläget som jag kommer att sakna, inte storyläget.


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

Medlem

Med denna information, kommer det släppas som ett 300kr spel (yeah right).

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20150418/star-wars-battlefr...

Inget mod stöd denna gång heller antar jag? EA ni förstår att ni riskerar att förlora en kraftigt stor del av spelar (allra helst dom som rent utsagt är star wars fantaster. Star wars kampanj med ett bra multiplayer är det som lär vara det besta för att locka fler. Men men, dom vet ju att dom kan släppa det som ett xpac och tjäna ännu mer pengar (vilket nog resulterar i lite mer vinst, men vinst dom hade tjännat mer på om dom släppt ett spel för båda läger av spelare, för att sedan utveckla multiplayer xpac och single player xpac. Jag tror på att dom kommer införa en kraftig dlc försäljning på saker som borde existerat från början. Tyvärr EA, jag tänker vänta någon månad efter release innan jag bestämmer det är värt att köpa. Bad vibes

Medlem
Skrivet av Karmak:

Varför skulle jag vilja spela en singleplayer kampanj i ett multiplayer baserat spel?
De har helt rätt
Om jag vill spela singleplayer så köper jag ett singelplayer baserat spel.

......Du verkar missa poängen med korven.
Hört talas om kampanjer?

Samt att SP och MP behöver inte vara ömsesidigt uteslutande.
Resursfråga enbart i detta fall.

Vissa lirar bara SP.
Andra bara MP.
Några båda.

Medlem

Jeflar man blir bara mindre & mindre sugen efter varje nyhet man läser om detta spelet.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Ja vad ska man säga, när det finns ett SP-läge gnälls det att det finns, när dom väl skippar det gnälls det med. Helt otroligt vad alla gnäller och spyr galla på denna sida.

Medlem

Har alltid spelat igenom single-player delen, så det är ju synd att det inte kommer att bli av.
Men som så många här redan har skrivit,
a) DICE är inte bäst på skriver kampanjer
b) antagligen baseras beslutet på BF data vilket kan kännas fel i jämförelse med SW
c) Like them or not, it's EA ......

Inaktiv

Jag hade förmodligen spelat kampanjen då jag spelat både Battefield 3's och 4's kampanj men jag förstår samtidigt att majoriteten inte gjort det. Jag spelade till och med Counter-Strike Condition Zero för helvete!

Medlem
Skrivet av Gullet:

Ja vad ska man säga, när det finns ett SP-läge gnälls det att det finns, när dom väl skippar det gnälls det med. Helt otroligt vad alla gnäller och spyr galla på denna sida.

måste ha missat detta, vart har det gnällts om att det existerar en SP-kampanj?


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Svårt att göra kampanjen > Släppa den separat > Dela upp priset på hela spelet så båda inte kostar 600 > Profit

rav
Medlem

Tråkigt. Om de hade ansträngt sig kunde de gjort en hur bra kampanj som helst med Battlefront.
Finns det folk som köper CoD enbart för kampanjen så finns det folk för Star Wars.
Visar bara hur innehållslöst spelet kommet bli. EA är inget annat än snåla.
Tur vi får ett season pass som kostar lika mycket som spelet med lite extra kartor.
Vad hände med att respektera konsten? Kreativiteten? Varumärket? Konsumenten?
Bitter. :/

Medlem

Bullshit

Skrivet av musse1:

Det som är vettigt i detta, tycker jag, är att de fokuserar helt på multiplayer. Låter som en bra lösning även om jag gillar singleplayer

Fokusera och fokusera. Man lägger samma energi på mp och ingen på sp så har man frigjort tid till annat. DLC och andra spel exempelvis. Det kommer nog innebära att mp-spelet blir billigare.

Eller vänta nu...


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

12
Skriv svar