Arkham Knight – gasen i botten för batmobilen anno 1989

Robot
Arkham Knight – gasen i botten för batmobilen anno 1989

I det kommande dlc:t ska vi glida runt i Gotham City med stil. (Om du nu ens kan göra det, vill säga.)

#batman-arkham-knight, #rocksteady-studios


Medlem
Arkham Knight – gasen i botten för batmobilen anno 1989

Om man inte har oturen att äga PC versionen dvs..

Medlem

Hmm undrar om man kan använda den i storyn eller om man kan bara köra den på race banorna.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Om man inte har oturen att äga PC versionen dvs..

Uppgraderat stöd för PC kommer i nästa dlc

FM-guru
F.d. Sisyr

Har nästan enbart gott att säga om Nolans batmanrullar, men batmobilen i Burtons rullar är sjukt mycket vassare.

Medlem

Jag måste ha haft en jävla tur, hade inte ett enda problem med pc versionen av spelet ;S

Medlem
Skrivet av Polpe:

Jag måste ha haft en jävla tur, hade inte ett enda problem med pc versionen av spelet ;S

Beroende på när du spelade det så hade du förmodligen det. Tänker främst på alla försvunna grafikeffekter som först, delvis, patchades in för ett tag sedan.

Väntar själv fortfarande på att kunna spela spelet... sista gången jag någonsin förhandsbokar ett WB-spel med tillhörande season pass.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Batman; TAS härnäst hoppas jag, vore kul att se ifall de lyckas göra den versionen bra i cutscenes.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Batman; TAS härnäst hoppas jag, vore kul att se ifall de lyckas göra den versionen bra i cutscenes.

Huvudsakliga inspirationen för "Arkham"-serien är redan TAS. Så lite trist att göra samma fast lite mer kan jag tycka. Förutom att vara huvudsaklig inspiration för den grafiska och narrativa stilen så är Paul Dini som var lead writer för TAS också lead writer för Arkham Asylum och Arkham City.

För övrigt är Tim Burton-filmerna min personliga Batman favorit (Batman returns är den bästa julfilmen som gjorts!)


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Preed:
Skrivet av Dumlen:

Batman; TAS härnäst hoppas jag, vore kul att se ifall de lyckas göra den versionen bra i cutscenes.

Huvudsakliga inspirationen för "Arkham"-serien är redan TAS. Så lite trist att göra samma fast lite mer kan jag tycka. Förutom att vara huvudsaklig inspiration för den grafiska och narrativa stilen så är Paul Dini som var lead writer för TAS också lead writer för Arkham Asylum och Arkham City.

För övrigt är Tim Burton-filmerna min personliga Batman favorit (Batman returns är den bästa julfilmen som gjorts!)

Mjo, men Arkham City lät dig klä dig i en TAS-skin för både Batman, Robin och Catwoman, något som också bör dyka upp i Arkham Knight. Vil ju givetvis även se andra Batman-versioner också, Christian Bales båda designer och Batman v Superman versionen likaså.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Preed:
Skrivet av Dumlen:

Batman; TAS härnäst hoppas jag, vore kul att se ifall de lyckas göra den versionen bra i cutscenes.

Huvudsakliga inspirationen för "Arkham"-serien är redan TAS. Så lite trist att göra samma fast lite mer kan jag tycka. Förutom att vara huvudsaklig inspiration för den grafiska och narrativa stilen så är Paul Dini som var lead writer för TAS också lead writer för Arkham Asylum och Arkham City.

För övrigt är Tim Burton-filmerna min personliga Batman favorit (Batman returns är den bästa julfilmen som gjorts!)

Mjo, men Arkham City lät dig klä dig i en TAS-skin för både Batman, Robin och Catwoman, något som också bör dyka upp i Arkham Knight. Vil ju givetvis även se andra Batman-versioner också, Christian Bales båda designer och Batman v Superman versionen likaså.

Taget.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av marsson90:
Skrivet av Polpe:

Jag måste ha haft en jävla tur, hade inte ett enda problem med pc versionen av spelet ;S

Beroende på när du spelade det så hade du förmodligen det. Tänker främst på alla försvunna grafikeffekter som först, delvis, patchades in för ett tag sedan.

Väntar själv fortfarande på att kunna spela spelet... sista gången jag någonsin förhandsbokar ett WB-spel med tillhörande season pass.

Förutom ett antal FPS drop lite här och var så hade jag inga problem med spelet. Nog det spel i serien jag haft minst problem med. Arkham City hade ju sin mytomspunna grateproblem där man inte kom in i torn pga. att grates helt magiskt blev icke interaktiva. I Arkham origins föll man genom marken och diverse andra roliga bugg som att man fastande på "ledges" och satt fast tills man startade om just det kapitlet eller dörrar i skeppet som inte gick att öppna för att huvuduppdraget hade buggat helt... I jämförelse med dessa bugg så tar jag vissa prestandaproblem alla dagar i veckan.

Skrivet av Preed:
Skrivet av Dumlen:

Batman; TAS härnäst hoppas jag, vore kul att se ifall de lyckas göra den versionen bra i cutscenes.

Huvudsakliga inspirationen för "Arkham"-serien är redan TAS. Så lite trist att göra samma fast lite mer kan jag tycka. Förutom att vara huvudsaklig inspiration för den grafiska och narrativa stilen så är Paul Dini som var lead writer för TAS också lead writer för Arkham Asylum och Arkham City.

För övrigt är Tim Burton-filmerna min personliga Batman favorit (Batman returns är den bästa julfilmen som gjorts!)

Tycker om Burtons filmer långt mer än Nolans. Däremot är nog TAS den klart bästa Batman influerade mediat någonsin. Slår lätt både Nolan och Burtons filmer. Tycker Nolans filmer slaktade karaktärerna mer än de gjorde dem rättvisa. Jag menar.. Vad tusan är Catwoman i de filmerna? Någon som satt på sig en sopsäck och en mask? Taila Al'Ghul är ju ett skämt för att inte snacka om Bane. De enda skurkarna som faktiskt gjort bra i den serien av filmer är Joker och Raz Al'ghul. Bale passar inte som Batman.. och hans försök att låta "Mer maskulin" hör ju hemma mer i en parodi än något annat.

Ska bli intressant och se hur Affleck lyckas. Förhoppningsvis blir "Batman vs Superman" bättre än både Nolans tidigare filmer om dessa två superhjältar.

Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=aayF4Ugzsrw <-- ny trailer till det hela, om man kollar i slutet finns det en liten spoiler för nästa pack.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Fan, måste vi i Europa vänta tills imorgon istället?

EDIT: nvm, man fick gå in via psn store och köpa och inte via spelet.

1
Skriv svar