Diskussion: Vilket är Blizzards bästa spel?

Inaktiv
Skrivet av Remus:

Tråkigt att WoW leder. Men som Zotyr sa så är nog medelåldern väldigt låg här på Fragzone.

Jag har varit med sedan Lost Vikings, WC1, SC1, DB1 och jag röstade Warcraft 3. Är så himla sugen på Warcraft 4 med hjältar tillbaka igen... Saknar Warcraft 3 ganska ofta. Otroligt mysigt spel där man högg ner träd och grafiken var mysig. Musiken var skit bra också.

Just nu är det Starcraft 2 som gäller. Ser fram emot Legacy of the Void.

Vad har åldern att göra med vilket spel majoriteten verkar föredra? Jag närmar mig 35 år och tycker fortfarande att World of Warcraft kan vara kul att spela, i den mån det finns tid.

Medlem

30+ här och wow är/var bäst helt enkelt. Medelåldern i min guild för 5 år sedan var 25-30 kanske.


signatur

IDKFA

Medlem

Diablo 1, och det var inte ens Blizzard Irvine som gjordet det.

Blizzard släpper välpolerade skelett till spel som fångar majoritetens intresse som gemensamma plattformar mer än något annat.

Det enda Irvine-gänget gjort som ens närmar sig Diablo 1 är World of Warcraft. Då i synnerhet de första två åren när Jeffrey Kaplan tilläts erbjuda fansen REJÄLA utmaningar.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Stod mellan Warcraft II och III för mig, valde till slut III. Men det är en ruskig line-up dom har alltså. Inte en dålig serie

Medlem

Alla som inte röstade på WoW är "gamer-hipsters"

Medlem
Skrivet av zotyr:

World of Warcraft etta än så länge. Lite tråkigt, men medelåldern här är väl helt enkelt väldigt ung

Jag är 37.
Diggar mest WoW, WC2 och D1.

Medlem
Skrivet av sith:
Skrivet av zotyr:

World of Warcraft etta än så länge. Lite tråkigt, men medelåldern här är väl helt enkelt väldigt ung

Jag är 37.
Diggar mest WoW, WC2 och D1.

40, and ready for flying.

Medlem

Det glädjer mig att jag lyckades provocera lite iaf som jag hade tänkt Personligen har jag svårt för att välja mellan första Diablo eller Warcraft II. Får mig att tänka på koaxialkabel, finnar och tubsockar. På ett bra sätt.

Medlem

Det kommer aldrig någonsin komma ett spel som påverkar mig, eller någon annan, på samma vis som World of Warcraft har gjort.

Medlem

Svårt att välja mellan D2 och WOW... Men när allt kommer omkring är WOW förmodligen det bästa spelet någonsin. Må vara så att det är uttjatat i dag, men det faktum att man iaf testat alla expansioner och kommer fortsätta logga in minst en månad vid varje ny expansion trotts detta är ganska stort. Mer än 10 år senare.

Medlem
Skrivet av kadavriak:

Oj, när man ser denna lista på vad Blizzard har åstadkommit inser jag att de inte är några av mina favoriter. Diablo III var en praktmiss enligt mig, även om expansion o patcher ordnat till det en del. WoW kan jag förstå att folk gillar men personligen tycker jag striderna är otroligt tråkiga och enformiga så även om jag gillar världen och miljön kan jag inte förmå mig att spela någon längre stund. Starcraft spelen symboliserar för mig allt det som blivit dåligt med RTS spel, allt resulterar i en optimal strategi som man måste följa och den som klickar igenom den fortast vinner. Hearthstone tycker jag är skapligt som spel men jag avskyr konceptet med random boosters och pay-to-win. HotS har jag faktiskt inte provat och har inget intresse av det heller.

Jag röstade på Diablo 2. För mig är det solklart det bästa Blizzard åstadkommit, och i synnerhet när man tänker på att det är 15 år gammalt.

Jag håller med dig på alla punkter, man jag tycker Diablo II blev tråkigt alldeles för snabbt, och väljer därför Diablo istället.

Medlem

Ja, rösten gick solklart till Wow, även om jag spelat de mesta och är av den respektabla åldern 31 :> Diablo 1, diablo 2 och diablo 3 har jag också spelat mycket men inget går upp emot det man fått erfara i WoW.

Medlem

Warcraft 3 utan tvekan.

Medlem
Skrivet av zotyr:

Det glädjer mig att jag lyckades provocera lite iaf som jag hade tänkt Personligen har jag svårt för att välja mellan första Diablo eller Warcraft II. Får mig att tänka på koaxialkabel, finnar och tubsockar. På ett bra sätt.

Terminator.

Medlem

Känner mig gammal som röstade på WC2
Vet inte om jag tycker det är det bästa egentligen. Får bara så sjukt mysiga nostalgikänslor av det.

Medlem

Med all rätt verkar WoW vinna detta. Även om flera av spelen är klasisker och underbara så är det svårt att mäta mot en helt stilbildande och ännu idag 10 år senare som spelas av miljoner...


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Warcraft III: Reign of Chaos, hands down. Och då finns det många attraktiva titlar i den där listan.

Medlem

Rock N Roll Racing, Kommer aldrig att tröttna på spelet! Inte en chans! Warcraft är överhypeat utan tvekan, i min mening!

https://www.youtube.com/watch?v=y9lfq3KSISc

Inget OST slår någonsin Rock N Roll Racing

Medlem

Blackthorne, Rock n' Roll Racing och Diablo 1- 2 är de bästa spelen från Blizzard.
Själv avskydde jag Wow och det gör jag fortfarande men jag förstår att det leder ligan även om jag inte samtycker.

Medlem

Originalet World of Warcraft är/var deras masterpiece. Miljöer som verkligen bäddade in en, en värld som kändes gränslös, en artstyle som fan fortfarande ser bra ut idag mer än 10 år senare. Alla som spelat det har oförglömliga intryck ifrån deras olika startzoner och sociala upplevelser.

Jag är uppvuxen på Diablo/WC2/Diablo2/Starcraft, dom var topp, men WoW var något helt utöver det vanliga och det förväntade. Idag är det okej.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Om ni tycker det finns bra end game i wow hahaha kolla WC3! Finns hur många bra custom maps som helst! Helt klart det bästa Blizzard spelet!

Medlem

Blev Rock n Roll Racing för min del, hade valt Starcraft och Diablo 1 om man fick välja fler. WoW är det sämsta spelet de gjort efter Diablo 3. Ledsnade redan under betan när man fick känna på vad det skulle vara för sorts spel.
Men det är min smak som sagt.

Medlem

Säger ju Lost Vikings utan att fundera en enda sekund. Kan va ett av de bästa spel som gjorts till SNES överhuvudtaget

Medlem
Skrivet av Denglade:

Varför tror alla att det är folk med låg ålder som röstar på WoW? Wow kom ut för 10 år sen. De som började spela då var ca 15 år gamla och har forstätt spela sen dess. De flesta som spelar WoW idag är mellan 25 till 35 år gamla.

Jo för det är ju samma folk som spelar spelet idag och för 10 år sedan. Spelet har ju haft en utveckling som skrämt iväg spelare som vill ha en utmaning och anpassat sig till en yngre målgrupp.

WoW är så otroligt långt ifrån spelet det var.

Medlem

Varför är inte magic carpet med på listan?

My bad, va tydligen bullfrog som låg bakom det. ^^

Medlem

Starcraft, Warcraft II och Diablo II ligger mig närmast. Tre riktiga mästerverk.

Avstängd

World of Warcraft. Känslan när man sprang in i Stormwind första gången och sprang vilse i jättestaden, första flygturen, första mountet och tja + 4 000 timmar i samma spel går inte att slå.

Medlem

Glad att se att det var långt ifrån bara jag som tycker SC > SC2.

Medlem

WoW utan tvekan, deras största hit någonsin och TROR aldrig att de kommer kunna slå WoW. Deras senaste spel känns bara som simplifierade versioner av redan aktuella spel. De har gjort sitt i min mening, de kommer alltid bli ihågkomna för WoW.

Jag hade väldigt roligt med deras andra spel också, Lost Vikings, Blackthorne samt Warcraft 2

Medlem

Det här är en icke-fråga. WoW, såklart. Blizzards mest ambitiösa spel någonsin.

Skriv svar