Djuplodande helgläsning med hela Metal Gears tidslinje

Robot
Djuplodande helgläsning med hela Metal Gears tidslinje
Medlem
Djuplodande helgläsning med hela Metal Gears tidslinje

Jag vet inte om jag vill köpa ett MGS som inte har utvecklarnas namn med i spelet eller på omslaget.

Medlem

Aldrig intresserat mig för spelserien. Testade ett av dem i någon minut och insåg att det inte var min grej, men ändå nödigt, nördigt intresserad av tidslinjen. Ändå spelhistoria trots allt.

Medlem
Skrivet av Xepheros:

Jag vet inte om jag vill köpa ett MGS som inte har utvecklarnas namn med i spelet eller på omslaget.

Jag känner likadant, konami förtjänar inget stöd.
Men jag vill ju inte missa spelet, jag antar att kojima får sin del av intäkterna ändå och i slutändan vet vi ju alla vem som ligger bakom spelet!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jag har spelat alla MGS och även om jag är noga med att följa storyn så är detta någonting bra för att refresha minnet

Bra intiativ oavsett

SoL
Medlem
Skrivet av Xepheros:

Jag vet inte om jag vill köpa ett MGS som inte har utvecklarnas namn med i spelet eller på omslaget.

Du stödjer ju inte kojima genom att inte köpa spelet, snarare tvärtom. Det kan nu bli årets spel, klart som fan han vill att folk ska spela det, då hyllar man ju honom, 99% av fansen vet ju ändå att det är kojima som ligger bakom spelet.

Medlem

Att tänka sig att Hideo Kojima lyckats skapa en serie som är helt fantastisk med underbar story och karaktärer i varje spel och det är över en tidsperiod på över 20 år.
Det är en merit inte många utvecklare delar.

Hoppas nu Metal Gear får ett värdigt slut på serien (även om spelet är i mitten av serien). Hoppas Hideo fortsätter göra spel som förhoppningsvis är i samma klass.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Snurrigare såpa får man leta efter. Inte för att det gör spelen sämre.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av SoL:
Skrivet av Xepheros:

Jag vet inte om jag vill köpa ett MGS som inte har utvecklarnas namn med i spelet eller på omslaget.

Du stödjer ju inte kojima genom att inte köpa spelet, snarare tvärtom. Det kan nu bli årets spel, klart som fan han vill att folk ska spela det, då hyllar man ju honom, 99% av fansen vet ju ändå att det är kojima som ligger bakom spelet.

Det är en svår fråga. Ja, jag vill stödja Kojima och hans team. Men jag är genuint osäker på om jag finner det acceptabelt att ge Konami mina pengar. Just nu lutar jag grovt åt ett "fuck no" och att jag kommer vänta tills jag hittar spelet på rea nånstans. Kalla mig småsint, men det som Konami håller på med är helt oacceptabelt på alla sätt och vis, och jag kan inte säga att det är okej genom att ge dem mina pengar.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Att tänka sig att Hideo Kojima lyckats skapa en serie som är helt fantastisk med underbar story och karaktärer i varje spel och det är över en tidsperiod på över 20 år.
Det är en merit inte många utvecklare delar.

Hoppas nu Metal Gear får ett värdigt slut på serien (även om spelet är i mitten av serien). Hoppas Hideo fortsätter göra spel som förhoppningsvis är i samma klass.

Märk mina ord, vännen, vi kommer få se fler Metal Gear spel. Konami kommer bajsa ut spel i den serien som om de hade magknip, och spelen kommer aldrig någonsin nå upp till samma nivå efter detta spelet. Kojima & CO kommer inte ha något med spelserien att göra, men det betyder inte att vi inte kommer få se fler spel.

Medlem

Tycker att Konami har varit lite knepiga den senaste tiden så jag har ingen större lust att stödja dem men jag har som princip att köpa spel som jag tänker spela.
Så jag tänker köpa grå import.

1
Skriv svar