* Microsoft kan stänga av piratade spel

Robot
* Microsoft kan stänga av piratade spel

Försvårar piratandet för Xbox och Windows.

#microsoft


Medlem
* Microsoft kan stänga av piratade spel

Gammal nyhet detta rapporterades för ca 3-4 veckor sen. Men för att tillföra nåt så drabbas detta först av användare som har Windows 10 home versionen

Medlem

windows 10 blixtsnabb succê tills detta kom fram, inte för jag behöver vara orolig ifall dom skulle titta in på min burk, men jag kan se hur detta kan bli problem framöver om dom på något sätt gör fel, och börjar stänga av legala kopior av misstag bara för att du t,ex moddar spelet med olika saker, som ej är fusk eller något sånt, T,ex skyrim witcher 3 eller något sånt.

Medlem
Inaktiv

Kanske bara gäller microsoft-produkter? Känns iaf som att väldigt många skulle lämna win10 om det börjar avaktivera piratkopierad mjukvara som den hittar. Vem vill köpa photoshop liksom?

Medlem

så länge det bara gäller piratade spel gör det mig inget alls, som ena valalternativet säger, piraterna får vad dom förtjänar.


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Det lär komma något sätt att kringgå detta.

ELF
Medlem

Ska man behöva cracka windows trots att man kör legit kopia...
Köper inte grisen i säcken när det gäller singleplayer. Kan jag testa innan jag köper så gär jag det. Spelar jag igenom hela spelet piratat så köper jag det direkt efter. Funkar inte spelen pga att Microsoft stänger av dem så blir det Windows pirated edition.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Är man inte beredd på att ta konsekvenserna av att sno saker ska man inte sno saker

Medlem

De kanske planerar att börja sälja en tjänst till företag där de skannar efter just det företagets programvaror för att sedan stänga av de olagliga kopiorna?

Medlem

OS X


signatur

Veni Vidi Vice

Medlem

Nice Microsoft har gett hackers hjälpmedel... Bara o hacka Microsofts huvud servrar o få tillgång till massa Windows 10 datorer o "scanna"

Om systemet kan inaktivera pirat spel.... Då kan det inte vara svårt o lägga in filer eller dylikt för o förstöra för folk eller "scanna" folks datorer..

Låter som nsa har "hjälpt" Microsofts för o få komma åt mer folk...

Medlem

Så bra, då kanske folk betalar för de spel som de spelar och därmed ger utvecklarna mer incitament att skapa mer av de spel vi tycker om.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Piratkopierar aldrig spel, då jag inte ens hinner spela de få spel jag köper. Men finner hela grejen oerhört kränkande. Det handlar inte om ifall jag piratkopierar eller ej, det handlar om att jag ska ha friheten att vad jag vill med min burk, och inte vara begränsad av någon annan - framförallt inte ett företag som inte ens har något att göra med produkterna som de vill blocka för mig.

Att tycka att det är "rätt åt piraterna" är fel inställning, då det i min mening snarare handlar om att någon sitter och rotar i mitt privatliv.

Medlem

Vad gäller hårdvara så kan man ju bli fundersam. Jag äger ex. HardSID, eftersom det kostar en jäkla massa att kunna få signera sina drivrutiner så har de ju inte gjort detta. Det medförde i windows 7 att man var tvungen att stänga av driver signing verifiering (med extra program var inte detta hela världen).

Detta val finns fortfarande kvar i windows 10, men med det där så kan de ju disabla det hela. Känns inte bra, inte bra alls.

Medlem

Detta gäller XBOX LIVE. Inte alla spel i windows... Snacka om vinklad nyhet!

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

Är man inte beredd på att ta konsekvenserna av att sno saker ska man inte sno saker

Sno? Hur snor man genom att pirata spel..?

W10 verkar mer om mer vara ett dåligt OS. Tror jag skippar det helt och hållet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Oroväckande, då det faktist finns legitima skäl till att cracka spel och programvara.

Till exempel spel och programvara som kom nedlusade med det beryktade "Starforce" kopieringsskyddet, vilket orsakade allehanda skada till användares datorer, och I vissa fall till och med fysiskt förstörde CD enheter.

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

Är man inte beredd på att ta konsekvenserna av att sno saker ska man inte sno saker

Kan man inte se skillnaden på att sno och kopiera, ja då ska man nog hålla sig utanför debatten.

Medlem

Det gör mig ingenting!

Medlem
Skrivet av Dominus:
Skrivet av Ruskendrul:

Är man inte beredd på att ta konsekvenserna av att sno saker ska man inte sno saker

Kan man inte se skillnaden på att sno och kopiera, ja då ska man nog hålla sig utanför debatten.

Men du tar ju fortfarande något som någon har lagt ned arbetstimmar på att skapa? Oavsett om det bara är digitalt produkten finns så är det fortfarande någon som har arbetat med det.

Medlem

Verkar gälla xbox one spel och hårdavara specifikt. Likt det de gör på xbox one redan.

https://www.reddit.com/r/Windows10/comments/3h5wwg/windows_10...

Medlem

Vet inte riktigt varför folk inte bryr sig att sin dator blir skannad...? Det är inte bara efter piratade spel, program och hårdvara.

■ Demografisk och personlig data: Ditt för- och efternamn, postadress, telefonnummer, epostadress, ditt kön samt ditt angivna land och språkinställning.

■ Användningsdata: Information om nästan allt du gör på din dator kan skickas till Microsoft. Detta inkluderar webbplatser du besöker, söktermer du anger, saker du köper, din IP-adress, din dators unika enhets-ID och information om din dators inställningar och konfiguration.

Dock kan man opt-out från det mesta men allt är på som default och de flesta användarna är aldrig in i settings-menyn och ändrar något där.

Medlem
Skrivet av Dominus:
Skrivet av Ruskendrul:

Är man inte beredd på att ta konsekvenserna av att sno saker ska man inte sno saker

Kan man inte se skillnaden på att sno och kopiera, ja då ska man nog hålla sig utanför debatten.

Hoppas du för debattens skull är medveten om att kopiera gör man på ett original. Om du inte äger originalet men däremot skaffar en kopia är det precis lika mycket stöld som om du hade tagit originalet. Varje kopia av ett original är förlorad inkomst för den som vill sälja originalet. Att ladda ner är inte att kopiera, det är att stjäla. Så till vida du inte har originalet hemma i hyllan.

Medlem
Medlem
Skrivet av cute_ninja:

så länge det bara gäller piratade spel gör det mig inget alls, som ena valalternativet säger, piraterna får vad dom förtjänar.

Och när de rör något du bryr dig om då?
Själv piratar jag inte längre, men jag, till skillnad från dig, förstår problemet här.


signatur

I drank what?

Inaktiv
Skrivet av Ruskendrul:
Skrivet av Dominus:
Skrivet av Ruskendrul:

Är man inte beredd på att ta konsekvenserna av att sno saker ska man inte sno saker

Kan man inte se skillnaden på att sno och kopiera, ja då ska man nog hålla sig utanför debatten.

Varje kopia av ett original är förlorad inkomst för den som vill sälja originalet. .

Det där stämmer ju inte, jag laddar ner mycket jag aldrig annars skulle köpa.

Medlem
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av Ruskendrul:

Är man inte beredd på att ta konsekvenserna av att sno saker ska man inte sno saker

Sno? Hur snor man genom att pirata spel..?

Käre vän. Du svarar på din fråga samtidigt som du ställer den. Att pirata är att stjäla. Det är sådant pirater gör. Yarr!

Medlem
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av Ruskendrul:
Skrivet av Dominus:
Skrivet av Ruskendrul:

Är man inte beredd på att ta konsekvenserna av att sno saker ska man inte sno saker

Kan man inte se skillnaden på att sno och kopiera, ja då ska man nog hålla sig utanför debatten.

Varje kopia av ett original är förlorad inkomst för den som vill sälja originalet. .

Det där stämmer ju inte, jag laddar ner mycket jag aldrig annars skulle köpa.

Alltså stjäl du det.

Vill bara göra det klart att jag inte bryr mig personligen. Har själv stulit ett par spel och serier genom åren, men slutade då det blev för träligt plus att jag hellre köpte mina digitala förströelser. Men man ska inte sitta och tro att det man gör inte är mindre stöld än att fysiskt gå rakt in på Gamestop (tvi tvi) och ta spelet bakom disk och gå ut ur butik utan att betala. Det är egentligen exakt samma sak.

Skriv svar