He's got twenty million dollars in his heavenly bank account

Medlem
He's got twenty million dollars in his heavenly bank account

Jag trodde att televangelismen dog ut på nittiotalet efter att flera av de största pseudoreligiösa skurkarna åkte fast för bedrägeri och sexköp, men tydligen lever den och frodas än idag.

John Oliver visar med sin vassa humor hur bisarra knep predikanterna använder för att ta pengar av blåögda stackare. Sedan grundar han en egen kyrka. Titta, skratta och förfäras.

#blogg


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

He's got twenty million dollars in his heavenly bank account

Nej då, den lever och frodas i sektlandet USA.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Vad får människor att skicka pengar till de här kufarna? Vad får människor att skicka pengar 2, 3, 10 gånger till de här typerna? Är det ingen som tänker?

Medlem
Skrivet av Bennii:

Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Vad får människor att skicka pengar till de här kufarna? Vad får människor att skicka pengar 2, 3, 10 gånger till de här typerna? Är det ingen som tänker?

Blind tillit får folk att göra de mest vansinniga saker. Skicka femhundra spänn i ett kuvert till mig så berättar jag hur det går till.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av Bennii:

Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Vad får människor att skicka pengar till de här kufarna? Vad får människor att skicka pengar 2, 3, 10 gånger till de här typerna? Är det ingen som tänker?

Blind tillit får folk att göra de mest vansinniga saker. Skicka femhundra spänn i ett kuvert till mig så berättar jag hur det går till.

Deal!

Jag är inte den som tackar nej till ett så bra erbjudande.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Vad får människor att skicka pengar till de här kufarna? Vad får människor att skicka pengar 2, 3, 10 gånger till de här typerna? Är det ingen som tänker?

Förmodliga samma sorts människor som köper mirakelprodukter från TV-Shop, svarar på Nigeriabrev, klickar på "Grattis, du har vunnit 1 miljon dollar"-knappen osv. Människor som är extremt lättlurade helt enkelt.

Tragiskt att de rent öppet gör narr av dessa människor genom att skryta om sin lyxkonsumption.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Nej då, den lever och frodas i sektlandet USA.

70% av befolkningen säger sig vara kristna. För oss är det helt otänkbart att statsministern skulle avsluta sina tal me "Gud vare med er" men för jänkarna är det ett måste för att få bli president. T o m i konservativa England ser man det som helt otänkbart att politiker skulle låta religion eller andra personliga åsikter påverka politiska beslut. Något som framförallt vi i Sverige har ansett självklart sedan kyrkan bröt med staten. Naturligtvis inte för det hade något som helst med humanism att göra, utan för att knugen ville minska kyrkans makt.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Skrivet av azynkron:
Skrivet av walter_iego:

Nej då, den lever och frodas i sektlandet USA.

70% av befolkningen säger sig vara kristna. För oss är det helt otänkbart att statsministern skulle avsluta sina tal me "Gud vare med er" men för jänkarna är det ett måste för att få bli president. T o m i konservativa England ser man det som helt otänkbart att politiker skulle låta religion eller andra personliga åsikter påverka politiska beslut. Något som framförallt vi i Sverige har ansett självklart sedan kyrkan bröt med staten. Naturligtvis inte för det hade något som helst med humanism att göra, utan för att knugen ville minska kyrkans makt.

Richard Dawkins skrev idag på Twitter att 80% av amerikanarna tror på änglar (?) Wtf!?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar