Torchlight-skaparna byter stil, gör ordlösa äventyret Hob

Robot
Torchlight-skaparna byter stil, gör ordlösa äventyret Hob

Ett äventyr med en twist, om vi ska tro utvecklarna.

#diablo, #torchlight, #runic-games, #hob


Medlem
Torchlight-skaparna byter stil, gör ordlösa äventyret Hob

Lite journey inspirerat då?


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Det är lite fail att göra ett så populärt och bra spel som T2 och sedan inte släppa en exp eller dlc. Många inklusive jag väntade på det ett bra tag.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det är lite fail att göra ett så populärt och bra spel som T2 och sedan inte släppa en exp eller dlc. Många inklusive jag väntade på det ett bra tag.

Kommer det inte massa mods o skit till T2?

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det är lite fail att göra ett så populärt och bra spel som T2 och sedan inte släppa en exp eller dlc. Många inklusive jag väntade på det ett bra tag.

Så att släppa en komplett upplevelse, med modstöd dessutom, är en fail om man inte släpper xpac och/eller dlc. Hur tänkte du nu? Är det inte konsumentens bästa vi vill ta vara på och inte tvärtom?

Medlem

Mods är liksom inte samma sak, tycker inte jag iaf =/ Inte som en stor Exp med ny story, nya världar etc
Även om det finns mycket bra moddar och så!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Mods är liksom inte samma sak, tycker inte jag iaf =/ Inte som en stor Exp med ny story, nya världar etc
Även om det finns mycket bra moddar och så!

Förstår din besvikelse då det mer eller mindre är standard med expansioner/dlc till action rpg, eller spel överhuvudtaget. Men skulle väl inte säga att det är fail att en utvecklare väljer att inte släppa någon expansion eller DLC. Om de känner sig rätt nöjd med sin slutprodukt så finns det ju ingen idé att lägga till innehåll bara för att.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Mods är liksom inte samma sak, tycker inte jag iaf =/ Inte som en stor Exp med ny story, nya världar etc
Även om det finns mycket bra moddar och så!

Slutsatsen var, dom är nöjda med spelet, vilket även dom flesta konsumenter är, så spelet kan inte på något plan räknas som fail (utöver mjölknings aspekten). Ett spel som inte behöver xpac för att kännas som en fullständig upplevelse är en succes i mina ögon

Medlem

Jag tyckte det var lagom som det var med Torchlight II, men kan förstå att folk vill ha mer.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Kul med nytt, men jag vill verkligen se ett Torchlight 3 så småningom. Eller åtminstone en rejäl expansion till suveräna tvåan! Det är nog fler än jag som nästan kastar pengar på skärmen, och det förvånar mig nästan att inte Runic inser vad de går miste om där.

Torchlight 1/2 har skänkt mig mer ren spelglädje inom genren än något annat spel sen Diablo 1. Det är kanske inte så jättekonstigt i o m att de viktigaste av de kreativa eldsjälarna hos gamla Blizzard North styr skutan.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

1
Skriv svar