Starcraft II kan överhetta ditt grafikkort

Medlem

Mitt kort pressar drygt 78 grader, med alla inställningar på max och AA från nVidia

Medlem
Skrivet av neocon:

Öhm vafan. Det var grafikkortet som brann upp :-|
Vad fan göra nu då? 8800 GT och jag såg själv på när han lirade SCII och det plötsligt började ryka som fan.

Bra jobbat Blizzard!

Bilder:
http://img231.imageshack.us/img231/817/20100729227.jpg

http://img835.imageshack.us/img835/516/20100729229.jpg

När i spelet det hände:

Det skedde när han spelade Zeratul. Man skulle hitta någon Xel'naga-sak eller vad det var.

.

Fortfarande inte blizzards fel att nvidia låter sin hårdvara förstöra sig själv.

Inaktiv

Det här är ju faktiskt jävligt dåligt eftersom detta inträffade redan i betan.

Framförallt när fixen är så enkel som att pilla i en txt fil. Samma lösning som under betan.

Detta är helt klart blizzards eftersom man inte gjort något åt det sen betan.

Varför skicka man inte bara med txt filen färdig redigerad med release versionen? Så kunde de som ville ha över 60fps pilla med den filen själva och folk slapp få sina kort brända.

Medlem

tycker nästan at slå på vsync bordel ösa detta då det ska "låsa" fps till din monitors uppdaterings hastighet. om man inte har en monitor med en jädra hög hz då´rå ^^

Inaktiv
Skrivet av neocon:

Öhm vafan. Det var grafikkortet som brann upp :-|
Vad fan göra nu då? 8800 GT och jag såg själv på när han lirade SCII och det plötsligt började ryka som fan.

Bra jobbat Blizzard!

Bilder:
http://img231.imageshack.us/img231/817/20100729227.jpg

http://img835.imageshack.us/img835/516/20100729229.jpg

När i spelet det hände:

Det skedde när han spelade Zeratul. Man skulle hitta någon Xel'naga-sak eller vad det var.

.

Jadå, kanske skaffa riktig kylning nästa gång?^^ Inte fan är det Blizzards fel att din dator inte klarar av att din dator blir belastad. Eller... kanske du inte vill ha en dator som klara av att den blir belastad.

Medlem

Jösses vad det kryllar av ovetande ungar här inne.
Att grafikkort överhettar beror på kass kylning, INTE på ett program eller spel som kräver grafikkortsprestanda.
Är kylningen av ett grafikkort kass så ryker det förr eller senare, gud lägg ner det här idiotbeteendet kring att det är Blizzard's fel hit och dit, jösses.

Inaktiv
Skrivet av Poet:

Min dator hängde sig ungefär ett halvt dussin gånger under kampanjen, dock utan några permanenta skador som tur var. Riktigt bra spel allt som allt i alla fall. Nu skall man kasta sig in i flerspelarläget och se vad det har att erbjuda!

Jag tycker du är så söt som skriver "flerspelarläget".

Air
Medlem

Nvidia G92 användare drabbas återigen som värst, samt vissa ATi användare. Catalyst drivern är inte på topp när det handlar om kylning och lite smått annat om man säger så.

Medlem
Skrivet av Air:

Nvidia G92 användare drabbas återigen som värst, samt vissa ATi användare. Catalyst drivern är inte på topp när det handlar om kylning och lite smått annat om man säger så.

På vilket sätt har drivrutinen med kylningen att göra? Om du syftar på fläktstyrningen går den väl att styra manuellt. Annars vet jag inte alls vad du dillar om...

Inaktiv

Drivrutiner eller korttillverkarens fel.

Folk/ungar gnäller ju på att FPS låser sig till en viss framerate om man har 'fel' inställningar det är nästan exakt samma programmeingsfel då Bara att ändra i konfigurationsfilen verkar det som.

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Sockerdrickan:

Om jag tolkat det här rätt så renderar alltså sc2 över 60 fps och så långt datorn orkar fastän man kör i 60hz? Det var idiotiskt programmerat.

Ja Blizzard är tydligen inte så smarta som en del säger. Sopigt anser jag. Inte alla som vet att det är ett problem med detta. Tänk om folk som köpt grafikkort för dyra slantar sitter å spelar och bränner kortet. Usch klantigt som tusan. Det gör faktiskt att blizzard sjunker i mina ögon. Spelar ingen roll om spelet är toppen annars detta är bara fel liksom.

Ne dem är inte smarta alls.. dem har bara precis byggt ett av det största PC spelen...

Klart som fan att man får acceptera att problem kan uppstå, dessutom har de flesta grafikkort spärrar som gör att de stängs av vid överhettning. Snarare Nvidias fel isf...

Alltså rätta mig fort om jag har fel nu.
Hur kan ett grafik kort inte ens klara av att köras i 100%? Låter idiotiskt
Om jag kör ett spel i säg 25 fps betyder inte det att kortet jobbar för fullt
om vi säger att gränsen för lagg går där?
För mig låter det idiotiskt att spelutvecklarna måste sätta in en spärr ska inte sånt skötas av hårdvaran automatiskt...
Kom ihåg det här är en amatörs syn på saken


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av neocon:

Öhm vafan. Det var grafikkortet som brann upp :-|
Vad fan göra nu då? 8800 GT och jag såg själv på när han lirade SCII och det plötsligt började ryka som fan.

Bra jobbat Blizzard!

Bilder:
http://img231.imageshack.us/img231/817/20100729227.jpg

http://img835.imageshack.us/img835/516/20100729229.jpg

När i spelet det hände:

Det skedde när han spelade Zeratul. Man skulle hitta någon Xel'naga-sak eller vad det var.

.

Ohhh snap, hatar när det händer
Hade lätt klagat till Blizzard, hehe de har pengar så det räcker till ett graffekortv:P

Medlem

Självklart ska inte grafikkortet ens gå att ha sönder p.g.a. dålig programmering i mjukvaran, det ska inte blizzards programmerare behöva bekymra sig om.

Däremot låter det ju spontant som slarvig programmering. Att man lämnar spelet i menyn i ett par timmar känns ju inte helt otroligt och då är det ju bra onödigt att grafikkortet ska behöva gå konstant på högvarv.

Medlem
Skrivet av woho:

Uhm, hur klyftigt är det att grafikkortet inte stänger av sig självt om det blir för varmt? Mjukvara ska inte kunna förstöra hårdvara Det här låter mer som fel på grafikkort än på spelet, även om menyfelet också är en ganska dum bug.

+1

Medlem

Det var ju inte bra att spelet överrendererar menyn, en annan sak blizzard borde fixa är 5.1 och 7.1 går bara att köra i stereo.

(Använder Razer Megalodon hörlurar)

Inaktiv
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av bleak:

OMG mitt grafikkort har brunnit eller dött av överhettning. hände visserkligen när jag gick in i HoN men jag spelade SC2-betan mkt innan det : O

Fråga blizzard om ett nytt grafikkort :evil: eftersom uppenbarligen om ditt grafikkort har gått sönder, så är det Starcraft 2's fel, inte att du failar eller ditt grafikkort suger häst och är gammalt

Nvidia GTX 9800pro och har massa kylning och fläktar. Hände ändå så jag vet inte då om kortet bara var kasst from the get go. Men ändå jävligt om det här fick kortet att svettas så det gick sönder.

Medlem

Alltså visst håller jag med om att korten ska klara att gå på max temperatur, men samtidigt får blizzard försvararna ta de tlite lugnt.

Det är ju inte för att spelet är så grafiskt snyggt etc som korten gått varma utan för en bugg.

Så blizzards slarv i kombination med att grafikkorten inte klarar så högt som de borde är detta ett problem. Men som sagt blizzard har visst en del skuld då det inte finns någon anledning att spelet ska bli så krävande för grafikkortet.

Inaktiv

Haha. Riktig dunderfail.

Tråkigt med alla korten som gick sönder.

Medlem
Skrivet av AHTF:

Alltså visst håller jag med om att korten ska klara att gå på max temperatur, men samtidigt får blizzard försvararna ta de tlite lugnt.

Det är ju inte för att spelet är så grafiskt snyggt etc som korten gått varma utan för en bugg.

Så blizzards slarv i kombination med att grafikkorten inte klarar så högt som de borde är detta ett problem. Men som sagt blizzard har visst en del skuld då det inte finns någon anledning att spelet ska bli så krävande för grafikkortet.

Jag håller inte med. Visst har Blizzard slarvat, men jag tycker fortfarande inte de kan beskyllas öht för de trasiga grafikkorten.

Det blir lite som att skylla en bilolycka på dåligt väglag. Ishalka försvårar körandet, men det är ändå 100% upp till föraren.

Medlem

Blizzard kan inte vara nöjda med den grafikmotorn, fult som stryk men endå långt mer krävande än det borde.

Medlem

Jag tror inte folk skulle vara lika förlåtande om windows desktop drog 100% grafikkorts prestanda konstant.

Mycket klumpig programmering måste jag säga. Klart att det delvis är Blizzards fel och klart att de naturligtvis vill tona ned det.

Min dator hängde sig också ett par gånger i menyerna på SC2, och jag kör ett HD 5770 som ligger på 30-40 grader i idle och 40-55 grader i load normalt. Inte haft några problem med det annars.

Sluta håll Blizzard om ryggen, de är duktiga på att göra spel... men så har de ju också haft 12 år på sig. Att jämföra med "normala" spel som utvecklas under 2-3 år.

Medlem

Tack fz, nu vet jag att ni tar emot mutor utav DICE eller EA. För ni har inte publicerat en nyhet om att Bad Company 2 fryser datorn.

Tråd om frysningen: http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/1935/380660.page#44833...

EA vägrar ge pengar tillbaka och skyller på att spelet inte stödjer 1680x1050 bland annat. Vilket skämt! Och DICE svarar inte.

Medlem
Skrivet av mr_jingles:

Jag tror inte folk skulle vara lika förlåtande om windows desktop drog 100% grafikkorts prestanda konstant.

Mycket klumpig programmering måste jag säga. Klart att det delvis är Blizzards fel och klart att de naturligtvis vill tona ned det.

Min dator hängde sig också ett par gånger i menyerna på SC2, och jag kör ett HD 5770 som ligger på 30-40 grader i idle och 40-55 grader i load normalt. Inte haft några problem med det annars.

Sluta håll Blizzard om ryggen, de är duktiga på att göra spel... men så har de ju också haft 12 år på sig. Att jämföra med "normala" spel som utvecklas under 2-3 år.

Du förstår nog inte alls vad jag menar...
Jag tycker att det var grymt klantigt av Blizzard. Ett sånt fel borde inte finnas i ett spel som varit under utveckling så länge.
MEN jag tycker INTE man kan skylla trasiga grafikkort på Blizzard då grafikkorten ABSOLUT ska klara att pressas på det sättet.

Även om jag kör en benchmark vars ENDA SYFTE är att pressa grafikkortet så tycker jag inte man kan skylla på de som gjort benchmarken om ens grafikkort går sönder. Det blir helt bakvänt.

Medlem
Skrivet av eagiz:

Tack fz, nu vet jag att ni tar emot mutor utav DICE eller EA. För ni har inte publicerat en nyhet om att Bad Company 2 fryser datorn.

Tråd om frysningen: http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/1935/380660.page#44833...

EA vägrar ge pengar tillbaka och skyller på att spelet inte stödjer 1680x1050 bland annat. Vilket skämt! Och DICE svarar inte.

Nu är det ENORM skillnad på en bugg som kan skada fysiska komponenter och en bugg som fryser datorn.

Den första är en ALLVARLIG sådan och därmed publicerar man en nyhet för att varna folk.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Men seriöst. Det här handlar ju inte om att spelet är defekt. Det är ju grafikkorten som har för dålig kylning. Juste av Blizzard att ta itu med det men det borde ju vara grafikkortstillverkarna som ska skämmas i det här fallet.

Medlem
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av AHTF:

Alltså visst håller jag med om att korten ska klara att gå på max temperatur, men samtidigt får blizzard försvararna ta de tlite lugnt.

Det är ju inte för att spelet är så grafiskt snyggt etc som korten gått varma utan för en bugg.

Så blizzards slarv i kombination med att grafikkorten inte klarar så högt som de borde är detta ett problem. Men som sagt blizzard har visst en del skuld då det inte finns någon anledning att spelet ska bli så krävande för grafikkortet.

Jag håller inte med. Visst har Blizzard slarvat, men jag tycker fortfarande inte de kan beskyllas öht för de trasiga grafikkorten.

Det blir lite som att skylla en bilolycka på dåligt väglag. Ishalka försvårar körandet, men det är ändå 100% upp till föraren.

Nja tycker en bättre jämförelse är att de som skulle sanda/salta glömde bort att göra det. Fortfarande förarens fel, men samtidigt ligger en del skuld på de som inte gjorde sitt jobb.

Medlem
Skrivet av mr_jingles:

Jag tror inte folk skulle vara lika förlåtande om windows desktop drog 100% grafikkorts prestanda konstant.

Mycket klumpig programmering måste jag säga. Klart att det delvis är Blizzards fel och klart att de naturligtvis vill tona ned det.

Min dator hängde sig också ett par gånger i menyerna på SC2, och jag kör ett HD 5770 som ligger på 30-40 grader i idle och 40-55 grader i load normalt. Inte haft några problem med det annars.

Sluta håll Blizzard om ryggen, de är duktiga på att göra spel... men så har de ju också haft 12 år på sig. Att jämföra med "normala" spel som utvecklas under 2-3 år.

tror du verkligen att blizzard har spenderat 12 år på sc2? knappast.


signatur

Steam: wizzler

Medlem

Kanske är en del kort där kort ägaren vara inne och pillat på inställningar som ger lite mera klös, Som får sina kort brända ?

annars ska det nog till en redig temp ökning så att inte datorn hinner reagera och slå av sig själv ..


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem
Skrivet av eagiz:

Tråd om frysningen: http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/1935/380660.page#44833...

EA vägrar ge pengar tillbaka och skyller på att spelet inte stödjer 1680x1050 bland annat. Vilket skämt! Och DICE svarar inte.

Haha! Inte helt förvånade, BC2 är ju lätt största failet på många år, när det kommer till stablitet. Sen att EA skyller på att det inte stöder en viss upplösning är ju komedi på högsta nivå.

angående topic, så ska väl grafikort stänga av sig själva om dem överstiger max tempen? Eller är det bara på GPUn som det gäller tro, och inte VRM?

Skriv svar