Lanseringstrailern för remastrade Gears of War ger rysningar

Robot
Lanseringstrailern för remastrade Gears of War ger rysningar
Medlem
Lanseringstrailern för remastrade Gears of War ger rysningar

Efter donnie darko så används denna låten flitigt

Skribent
Skrivet av Karmak:

Efter donnie darko så används denna låten flitigt

Den filmen har ju ett av tidernas bästa soundtrack.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Originalet är så mycket bättre.

Medlem

win 10 only till pc eller ? GTFO!

Medlem

Tråkigt att det är endast till 10:an.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Dock ej tears for fears utan Gary Jules version

Meh, sorry. Musiken och spelen hör inte ihop alls på något sätt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Medlem

Kom precis på att jag inte har spelat 3:an. Detta kan nog bli ett köp ändå.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Originalet är så mycket bättre.

Bad Companys parodi är så mycket bättre.

Medlem

Jag fattar inte varför den första trailern är så hyllad egentligen... och denna trailern bevisar ju bara att de inte visste vad de gjorde med den första.

Medlem
Skrivet av Korken:

Jag fattar inte varför den första trailern är så hyllad egentligen... och denna trailern bevisar ju bara att de inte visste vad de gjorde med den första.

Jag håller med. Första trailern är okej, men det är mest en otroligt bra låt som skulle funka bra ihop med nästan vad som helst. Dock sitter känslan bättre i originaltrailern än i den nya som är mer actionbetonad.

Medlem

Bland de tråkigaste, mest oinspirerande on-rail shooters som någonsin gjorts. Får mig att tänka på låtvattenmärken inom spel så som House of the Dead.


signatur
KoP
Medlem
Skrivet av vurt:

Bland de tråkigaste, mest oinspirerande on-rail shooters som någonsin gjorts. Får mig att tänka på låtvattenmärken inom spel så som House of the Dead.

Fast nu är ju inte GoW en on-rail shooter.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av vurt:

Bland de tråkigaste, mest oinspirerande on-rail shooters som någonsin gjorts. Får mig att tänka på låtvattenmärken inom spel så som House of the Dead.

Fast nu är ju inte GoW en on-rail shooter.

Jo, en modern on-rail shooter får man faktiskt defeinera spelet som, och det är så man brukar definera GoW-spelen, eller bara "linjär shooter" om man så föredrar. Jag säger "on-rail" för det är vad det känns som och det jag kopplar det till, man åker (nåväl, näst intill) på ett spår genom hela spelet och pangar på allt som rör sig runt omkring.

Det är sant att det inte är on-rail så som äldre spel så som House of the Dead, men det omöjligt att inte göra jämförelsen. Du kan röra dig fritt på marken (ingen funktion för hoppa/klättra som i andra moderna shooters, så du är extremt begränsad vad gäller rörelsefrihet). Leveldesignen är verkligen on-rails genom hela spelet.


signatur
Medlem

Gears of War. Vilka minnen!

Medlem
Skrivet av vurt:
Skrivet av KoP:
Skrivet av vurt:

Bland de tråkigaste, mest oinspirerande on-rail shooters som någonsin gjorts. Får mig att tänka på låtvattenmärken inom spel så som House of the Dead.

Fast nu är ju inte GoW en on-rail shooter.

Jo, en modern on-rail shooter får man faktiskt defeinera spelet som, och det är så man brukar definera GoW-spelen, eller bara "linjär shooter" om man så föredrar. Jag säger "on-rail" för det är vad det känns som och det jag kopplar det till, man åker (nåväl, näst intill) på ett spår genom hela spelet och pangar på allt som rör sig runt omkring.

Det är sant att det inte är on-rail så som äldre spel så som House of the Dead, men det omöjligt att inte göra jämförelsen. Du kan röra dig fritt på marken (ingen funktion för hoppa/klättra som i andra moderna shooters, så du är extremt begränsad vad gäller rörelsefrihet). Leveldesignen är verkligen on-rails genom hela spelet.

Med den tankegången så klassar ju nästan alla action FPS och TPS titlar på den kategorin eftersom du ska från point A till point B.

Max Payne, Battlefield, Call Of Duty, Dead Space, Tomb Raider, DMC, Soul Reaver, Halo etc etc.

Sen att du inte gillar Gears är fine, men då slutar argumentet där.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av ohem:
Skrivet av vurt:
Skrivet av KoP:
Skrivet av vurt:

Bland de tråkigaste, mest oinspirerande on-rail shooters som någonsin gjorts. Får mig att tänka på låtvattenmärken inom spel så som House of the Dead.

Fast nu är ju inte GoW en on-rail shooter.

Jo, en modern on-rail shooter får man faktiskt defeinera spelet som, och det är så man brukar definera GoW-spelen, eller bara "linjär shooter" om man så föredrar. Jag säger "on-rail" för det är vad det känns som och det jag kopplar det till, man åker (nåväl, näst intill) på ett spår genom hela spelet och pangar på allt som rör sig runt omkring.

Det är sant att det inte är on-rail så som äldre spel så som House of the Dead, men det omöjligt att inte göra jämförelsen. Du kan röra dig fritt på marken (ingen funktion för hoppa/klättra som i andra moderna shooters, så du är extremt begränsad vad gäller rörelsefrihet). Leveldesignen är verkligen on-rails genom hela spelet.

Med den tankegången så klassar ju nästan alla action FPS och TPS titlar på den kategorin eftersom du ska från point A till point B.

Max Payne, Battlefield, Call Of Duty, Dead Space, Tomb Raider, DMC, Soul Reaver, Halo etc etc.

Sen att du inte gillar Gears är fine, men då slutar argumentet där.

Nej, det finns en anledning att man börjat använda uttrycket "on rails shooter" för att beskriva de allra mest linjära spelen i denna genre. I de spelen du nämner har man en mycket större rörelsefrihet, i te.x Tomb Raider kan du hoppa och ta olika genvägar osv, det gör du knappast i ett spel som är helt on-rails. I Dead Space kan du återvända till tidigare banor/rum, dvs du rör dig inte hela tiden framåt som om du åkte på en räls.

GoW är en shooter för ipadgenerationen, fördummat och förenklat till den grad att det egentlgein inte är mycket till spel kvar. Det är okej att gilla sånt också givetvis, men jag gör det inte


signatur
Medlem

Jag har aldrig varit förtjust i varken spelserien eller deras första trailer men tycker fortfarande att den trailer som släpptes inför lanseringen av Gears of War 2 är otroligt stämningsfull:

1
Skriv svar