Se 70 likdoftande minutrar från Zombi

Robot
Medlem
Se 70 likdoftande minutrar från Zombi

Detta kan inte ha marknadsförts särskilt mycket? Det här är första gången jag ens hör talas om att spelet ska släppas till andra plattformer.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Jag gillar att vi har gått från att remastra spel från förra generationen, till att remastra spel från nuvarande generation...

Medlem

Älskade detta spel till mitt WiiU. Kommer väl kanske köpa denna till PC igen... om dem har mer feats till denna remaster.


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem
Skrivet av Luftman:

Jag gillar att vi har gått från att remastra spel från förra generationen, till att remastra spel från nuvarande generation...

Det kallas, och har alltid kallats, för portning.

Medlem
Skrivet av Tokimba:
Skrivet av Luftman:

Jag gillar att vi har gått från att remastra spel från förra generationen, till att remastra spel från nuvarande generation...

Det kallas, och har alltid kallats, för portning.

Nja, lite kluven just till detta spel, så mycket kring ZombiU var byggt kring gamepaden, så dom kommer måsta ändra väldigt mycket i spelet.

Medlem
Skrivet av Luftman:
Skrivet av Tokimba:
Skrivet av Luftman:

Jag gillar att vi har gått från att remastra spel från förra generationen, till att remastra spel från nuvarande generation...

Det kallas, och har alltid kallats, för portning.

Nja, lite kluven just till detta spel, så mycket kring ZombiU var byggt kring gamepaden, så dom kommer måsta ändra väldigt mycket i spelet.

Fanns ett mode där man kunde spela direkt på Gamepaden. (Alltså utan att behöva ha TV:n) Så det finns inte så mycket att ändra egentligen.

Medlem
Skrivet av Cenorida:
Skrivet av Luftman:
Skrivet av Tokimba:
Skrivet av Luftman:

Jag gillar att vi har gått från att remastra spel från förra generationen, till att remastra spel från nuvarande generation...

Det kallas, och har alltid kallats, för portning.

Nja, lite kluven just till detta spel, så mycket kring ZombiU var byggt kring gamepaden, så dom kommer måsta ändra väldigt mycket i spelet.

Fanns ett mode där man kunde spela direkt på Gamepaden. (Alltså utan att behöva ha TV:n) Så det finns inte så mycket att ändra egentligen.

Jaha, well that explains things. Trodde nästan att Ubisoft skulle lägga ner tid på ett av sina spel där ett tag.

Medlem
Skrivet av Luftman:

Jag gillar att vi har gått från att remastra spel från förra generationen, till att remastra spel från nuvarande generation...

Synd bara att Nintendo legat en generation efter hårdvarumässigt de senaste generationerna.

Medlem
Skrivet av Luftman:

Jag gillar att vi har gått från att remastra spel från förra generationen, till att remastra spel från nuvarande generation...

Det tar för lång tid om man måste vänta en hel generation. Time is money.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Luftman:

Jag gillar att vi har gått från att remastra spel från förra generationen, till att remastra spel från nuvarande generation...

Det tar för lång tid om man måste vänta en hel generation. Time is money.

Snart remastrar dom spel som inte ens ha släppts, ser fram emot MGS5 HD edition i slutet av månaden.

Medlem
Skrivet av Cenorida:

Fanns ett mode där man kunde spela direkt på Gamepaden. (Alltså utan att behöva ha TV:n) Så det finns inte så mycket att ändra egentligen.

Hur då, för jag hittar inget sådan i mitt ZombiU.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

spelet vi faktiskt vill ha från wiiiU är ju Bayonetta 2, hur ser det ut på den fronten?

Medlem
Skrivet av newlaseridea:

spelet vi faktiskt vill ha från wiiiU är ju Bayonetta 2, hur ser det ut på den fronten?

Nintendo betalade för utvecklingen av det spelet. Så Nintendo exklusivt tills Nintendo tillåter det på andra plattformar.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

Har spelet redan på WiiU det får räcka...

Medlem
Skrivet av Luftman:

Jag gillar att vi har gått från att remastra spel från förra generationen, till att remastra spel från nuvarande generation...

Duke nukem 3d. Nuff said?

Medlem

Varför finns det ingen reklam för detta spelsläpp, och var tusan kan man köpa det någonstans? Ubisofts onlinebutik är ju grymt uselt designad ^^

Medlem
Skrivet av Luftman:

Nja, lite kluven just till detta spel, så mycket kring ZombiU var byggt kring gamepaden, så dom kommer måsta ändra väldigt mycket i spelet.

Om de faktiskt blir tvungna att ändra om för att anpassa för annan hårdvara så är det ju ännu mer portning är remaster. En remaster är i stort sett att lägga på texturfilter, antialiasing och andra postprocesseffekter..

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Varför finns det ingen reklam för detta spelsläpp, och var tusan kan man köpa det någonstans? Ubisofts onlinebutik är ju grymt uselt designad ^^

kollade där med fast hittade inget :/


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Såg att det finns på psn för 199kr. Testade det kanske 4timmar på WiiU, var lite roligt med nyttjandet av paddan. Men gameplay mässigt var det la sådär. Väntar med ett köp, har Dying Light sedan realesen men bara spelat kanske 6timmar

Medlem

skönt att man slipper köpa ett WiiU för att spela detta till slut. Kan inte säga att jag fick ut jättemkt av videon då jag mestadels ville få reda på hur kontrollen känns/ändrats och hur smidigt spelet flyter, känner dock att denna information försvann då nån brud som knappt hållit i kontrollen 10min före streamen ska visa mig hur man använder sitt dåliga lokalsinne när man försöker lära sig hur spelet fungerar.


signatur

I have spoken..

Medlem

ZombiU var riktigt bra så det här ska förbeställas. Ligger uppe på playstation store nu! Wieee

1
Skriv svar