Strid mot piraterna! [ kÖP OCH SÄLJ ]

Medlem
Strid mot piraterna! [ kÖP OCH SÄLJ ]

Har noterat en ökad marknad för chippade konsoler och "30 spel ingår, varav två är orginal" på K/S forumet. Jag tycker detta är förkastligt och att ni borde plockat bort dessa annonser / lägga till i reglerna att det är förbjudet. Det kan man ta i PM med en eventuell köpare.

Eftersom det inte står något i reglerna om detta så är alltså min tråd;

http://www.fz.se/forum/thread.fz?id=38057

helt enligt reglerna? Det tycker jag är kass. Nu är den ett extrem fall, men det är väl sart så det kommer se ut om vi inte agerar!

Bort med skräpet!

Medlem

hehe, anmälde precis din säljtråd, innan jag förstod att den var en del i en argumentation


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Är det verkligen ett särskilt stort problem på FZ? Jag kan banne mig inte hitta en enda annons som skyltar med piratspel hehe. En och annan "chippad" maskin, visst, men inga medföljande spel.

Missförstå mig rätt nu, jag gillar inte heller att folk tar betalt för sånt dom har tankat hem - jag ser bara inte att det är ett sånt jätte problem här.

Edit: det är måndag, jag är på jobbet och jag stavar som en kossa - so sue me


signatur
Medlem

Att ha en chippad konsoll är inte olagligt, men piratkopierade spel är olagligt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Det jag menar är att man chipar väl av en anledning - att kunna spela sina kopierade spel, right?

Sen att det finns andra användningsområden är ju sant, men det är ju pure BS att det skulle vara pga det man chipar det.

Indirekt är det ju en väg mot pirateri, ha, annars kan man ju tex. få sälja frön till att odla droger eller nått likaså.

Vila i frid

Tack xhosa, problemet ska åtgärdas, men reglerna behöver ej ändras då detta faller under regel 1.3 - tredjepart.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem

Jag måste vara totalt jävla idiot, jag hade missat 1.3 . Aja, ber om ursäkt.

Vila i frid
Skrivet av xhosa:

Jag måste vara totalt jävla idiot, jag hade missat 1.3 . Aja, ber om ursäkt.

Nejdå, be inte om ursäkt, är lätt att missa reglerna, men det är ju därför vi i crew finns här.

Och som sagt - tack för att du uppmärksammade oss om detta.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem

bra jobbat


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

1
Skriv svar