Xbox One kan nu streama till Windows 10 i 1080p/60 fps

Robot
Xbox One kan nu streama till Windows 10 i 1080p/60 fps

Microsofts konsol har fått sin månatliga uppdatering.

#microsoft


Medlem
Xbox One kan nu streama till Windows 10 i 1080p/60 fps

Underbart! Xbox One is the one!

Medlem

Om ändå man inte behövde en Xbox One... Ta tillbaka PC fullständigt. Detta är dock ett steg i rätt riktning i mitt tycke.

Medlem

Grymt! Nu fattas bara Xbox-spel som faktiskt renderas i 1080p. Annars, tummen upp!

Medlem

Vad vinner man på att streama till PC? Blir det inte samma sak som att köra på sitt Xbox one? Eller vinner man något? Förstår inte riktigt Snabbförklaring tack

Medlem

Förstår inte vitsen alls med det här. Men jag är förmodligen för gammal och insnöad för att se någon fördel med att spela xbox på pc.

Medlem
Skrivet av Lukan:

Vad vinner man på att streama till PC? Blir det inte samma sak som att köra på sitt Xbox one? Eller vinner man något? Förstår inte riktigt Snabbförklaring tack

Man har en familj. De vill kolla på tv men man vill spela på sin xbox. Nu kan de kolla på tv och du kan spela dina xbox spel på din pc = WIN

Medlem
Skrivet av Karmak:
Skrivet av Lukan:

Vad vinner man på att streama till PC? Blir det inte samma sak som att köra på sitt Xbox one? Eller vinner man något? Förstår inte riktigt Snabbförklaring tack

Man har en familj. De vill kolla på tv men man vill spela på sin xbox. Nu kan de kolla på tv och du kan spela dina xbox spel på din pc = WIN

Som det ser ut nu så är väl detta egentligen den enda anledningen. Skulle dock inte bli jätteförvånad om vissa spel i framtiden börjar stödja mus och tangentbord, speciellt spel som microsoft varit inblandade i att utveckla. Detta skulle innebära att man kan spela dessa spel på en sämre dator, om man föredrar mus/tbord. Öppnar även upp för att spela på mobilen. Microsoft lär släppa ett controller tillbehör till sina mobiler där du kan streama från xboxen. Igen, du kan lika gärna sätta dig framför TVn, men ibland passar det inte, eller så känner man helt enkelt för att sitta kvar exakt där man är... plus att det är rätt coolt

Medlem
Skrivet av Gamer-Tompa:

Förstår inte vitsen alls med det här. Men jag är förmodligen för gammal och insnöad för att se någon fördel med att spela xbox på pc.

Jäkligt skönt när teven är upptagen eller man vill kolla på tuben/twitch samtidigt som man spelar lite online fps


signatur

Game long and prosper

dmn
Medlem
Skrivet av Javas:

Jäkligt skönt när teven är upptagen eller man vill kolla på tuben/twitch samtidigt som man spelar lite online fps

Fan ska man då med ett xbox till?

Medlem

Eller så drar man en videokabel från sitt Xbox till sin datorskärm... konstig feature att bli så glad över, men jag är väl en av de som inte hajjar det stora i det.

bild (vill inte fylla en sida på forumet)

Medlem
Skrivet av Gagoff:

Eller så drar man en videokabel från sitt Xbox till sin datorskärm... konstig feature att bli så glad över, men jag är väl en av de som inte hajjar det stora i det.

Exakt.. Jag förstår verkligen inte meningen med detta.. Förklaringar ovan är rätt kassa sådana..

Gnällkuk
Skrivet av Thomas:

Grymt! Nu fattas bara Xbox-spel som faktiskt renderas i 1080p. Annars, tummen upp!

Säger detsamma! Måste bara ha en Xbox-konsol också


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av Gagoff:

Eller så drar man en videokabel från sitt Xbox till sin datorskärm... konstig feature att bli så glad över, men jag är väl en av de som inte hajjar det stora i det.

Så du tror alla har tvn och datorn i samma rum? Vanligast är väl att man har ett separat rum (kontor) med datorn och tvn i vardagsrummet. Eller du menar man ska dra en lång hdmi sladd genom halva huset?

Exakt.. Jag förstår verkligen inte meningen med detta.. Förklaringar ovan är rätt kassa sådana..

Medlem
Skrivet av Lukan:

Vad vinner man på att streama till PC? Blir det inte samma sak som att köra på sitt Xbox one? Eller vinner man något? Förstår inte riktigt Snabbförklaring tack

Hade jag införskaffat en Xbone så vore det praktiskt för mig att kunna stoppa undan den någonstans som inte vore vid datorn då jag börjar få ont om plats(kontaktuttag). Inte så värst pepp på att överbelasta heller! Hade gömt undan den någonstans och streamat istället, men antagligen är det som tidigare påpekats, för familjer som vill åt din TV.

Medlem
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av Gagoff:

Eller så drar man en videokabel från sitt Xbox till sin datorskärm... konstig feature att bli så glad över, men jag är väl en av de som inte hajjar det stora i det.

Exakt.. Jag förstår verkligen inte meningen med detta.. Förklaringar ovan är rätt kassa sådana..

Så du tror alla har tvn och datorn i samma rum? Vanligast är väl att man har ett separat rum (kontor) med datorn och sin tv i vardagsrummet. Eller du menar man ska dra en lång hdmi sladd genom halva huset?

Medlem
Skrivet av AirRaid:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av Gagoff:

Eller så drar man en videokabel från sitt Xbox till sin datorskärm... konstig feature att bli så glad över, men jag är väl en av de som inte hajjar det stora i det.

Exakt.. Jag förstår verkligen inte meningen med detta.. Förklaringar ovan är rätt kassa sådana..

Så du tror alla har tvn och datorn i samma rum? Vanligast är väl att man har ett separat rum (kontor) med datorn och sin tv i vardagsrummet. Eller du menar man ska dra en lång hdmi sladd genom halva huset?

Är väl inte så svårt att dra ut hdmi kabeln och bära in xboxen till kontoret? Det hade jag gjort iallafall istället för att streama sitt egna lir som oavsett hur bra tekniken är kommer leda till fördröjningar. Förstår verkligen inte vitsen med denna funktion.

Nämen va gött! Nu kan man lättare lägga upp en stream på twitch från xbox one på PC med olika layers. Musik osv.. utan att köpa en mojäng som kodar bilden till pcn. Nu fattas bara att Sony löser samma grej till sin lilla dr ötker låda.

Medlem

Nu fattas 1080p och 60fps spel!


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

De enda som inte förstår detta verkar bo kvar hos sina föräldrar och bor i sitt egetrum...
Vad är det som är så komplicerat att förstå barn?

Man har ett hus/lägenhet 2+ rum och en familj med flickvän/fru och kanske några ungar.
Man har tvn i vardagsrummet och datorn i ett annat rum. Barnen/frugan vill kolla på tv och du vill spela på din xbox. Nu kan du göra det eftersom du kan streama det via nätet till din pc istället för att dra en 10-20 meters videokabel runt hela huset

Medlem

Streama vad? Film?

Medlem

Jag säger som Zlatan till Pep...

"Jag är en Ferrari men du kör mig som en Fiat"

Medlem

Va bra! Synd att i stort sätt inga spel för XBONE kör i 1080p60!

Medlem

Tror jag får testa med nätverkskabel. När jag försöker streama xboxen i vardagsrummet via wifi så får jag en frame i minuten.
Även om det går fint att streama filmer i HD till vardagsrummet utan problem... så kass wifi borde jag inte ha :s

Medlem
Skrivet av Karmak:

De enda som inte förstår detta verkar bo kvar hos sina föräldrar och bor i sitt egetrum...
Vad är det som är så komplicerat att förstå barn?

Man har ett hus/lägenhet 2+ rum och en familj med flickvän/fru och kanske några ungar.
Man har tvn i vardagsrummet och datorn i ett annat rum. Barnen/frugan vill kolla på tv och du vill spela på din xbox. Nu kan du göra det eftersom du kan streama det via nätet till din pc istället för att dra en 10-20 meters videokabel runt hela huset

Precis! Helt rätt. Och en sak till, du måste dra en nätverkskabel 10-20 meter runt hela huset för att det skall fungera!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av snubben:
Skrivet av AirRaid:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av Gagoff:

Eller så drar man en videokabel från sitt Xbox till sin datorskärm... konstig feature att bli så glad över, men jag är väl en av de som inte hajjar det stora i det.

Exakt.. Jag förstår verkligen inte meningen med detta.. Förklaringar ovan är rätt kassa sådana..

Så du tror alla har tvn och datorn i samma rum? Vanligast är väl att man har ett separat rum (kontor) med datorn och sin tv i vardagsrummet. Eller du menar man ska dra en lång hdmi sladd genom halva huset?

Är väl inte så svårt att dra ut hdmi kabeln och bära in xboxen till kontoret? Det hade jag gjort iallafall istället för att streama sitt egna lir som oavsett hur bra tekniken är kommer leda till fördröjningar. Förstår verkligen inte vitsen med denna funktion.

Det enda jag tycker är lustigt är hur man alltid hörde förut hur skönt det är att ligga i soffan och spela på den stora tvn och just därför är konsoler bättre än pcn och nu när man kan streama till datorn hyllar alla dom denna lösning pch säger att det är perfekt då tvn kan vara upptagen eller något liknande. Men förstör inte detta lite av er anledning varför det suger att spela på pcn jämnfört med konsol för du kunde spela i soffan på tvn med vänner? Sen när man sa att man kunde streama datorn till tvn super lätt så fick man whine att det var komplicerat och jobbigt att göra!

Medlem
Skrivet av Gagoff:

Eller så drar man en videokabel från sitt Xbox till sin datorskärm... konstig feature att bli så glad över, men jag är väl en av de som inte hajjar det stora i det.

bild (vill inte fylla en sida på forumet)

Skulle krävas ca 15 meter hdmi kabel i mitt fall (10 om drar den rakt över golvet.) plus att handkontrollen ska skicka signalen genom en betongvägg.

Edit: om jag haft en xbone vill säga. Men att inte förstå att detta kan vara smidigt för vissa är bara den vanliga trångsyntheten som är så vanlig på internet. "allt som inte passar mig är skräp!" själv hoppas jag på att det kan leda till att teknikutveckling går framåt på att streama spel över internet.

Medlem
Skrivet av fatcamp:
Skrivet av snubben:
Skrivet av AirRaid:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av Gagoff:

Eller så drar man en videokabel från sitt Xbox till sin datorskärm... konstig feature att bli så glad över, men jag är väl en av de som inte hajjar det stora i det.

Exakt.. Jag förstår verkligen inte meningen med detta.. Förklaringar ovan är rätt kassa sådana..

Så du tror alla har tvn och datorn i samma rum? Vanligast är väl att man har ett separat rum (kontor) med datorn och sin tv i vardagsrummet. Eller du menar man ska dra en lång hdmi sladd genom halva huset?

Är väl inte så svårt att dra ut hdmi kabeln och bära in xboxen till kontoret? Det hade jag gjort iallafall istället för att streama sitt egna lir som oavsett hur bra tekniken är kommer leda till fördröjningar. Förstår verkligen inte vitsen med denna funktion.

Det enda jag tycker är lustigt är hur man alltid hörde förut hur skönt det är att ligga i soffan och spela på den stora tvn och just därför är konsoler bättre än pcn och nu när man kan streama till datorn hyllar alla dom denna lösning pch säger att det är perfekt då tvn kan vara upptagen eller något liknande. Men förstör inte detta lite av er anledning varför det suger att spela på pcn jämnfört med konsol för du kunde spela i soffan på tvn med vänner? Sen när man sa att man kunde streama datorn till tvn super lätt så fick man whine att det var komplicerat och jobbigt att göra!

Hur svårt att det att förstå?! Ja det är skönt att sitta i soffan att spela, MEN om TVn är upptagen är det fint att kunna streama enkelt till datorn. Gör det själv när barnen spelar PS4 eller ser på TV.

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av Javas:

Jäkligt skönt när teven är upptagen eller man vill kolla på tuben/twitch samtidigt som man spelar lite online fps

Fan ska man då med ett xbox till?

Äsch, ni ska vi inte vara bittra utan glädjas åt att somliga har nytta av den här funktionen


signatur

Game long and prosper

Inaktiv
Skrivet av fatcamp:
Skrivet av snubben:
Skrivet av AirRaid:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av Gagoff:

Eller så drar man en videokabel från sitt Xbox till sin datorskärm... konstig feature att bli så glad över, men jag är väl en av de som inte hajjar det stora i det.

Exakt.. Jag förstår verkligen inte meningen med detta.. Förklaringar ovan är rätt kassa sådana..

Så du tror alla har tvn och datorn i samma rum? Vanligast är väl att man har ett separat rum (kontor) med datorn och sin tv i vardagsrummet. Eller du menar man ska dra en lång hdmi sladd genom halva huset?

Är väl inte så svårt att dra ut hdmi kabeln och bära in xboxen till kontoret? Det hade jag gjort iallafall istället för att streama sitt egna lir som oavsett hur bra tekniken är kommer leda till fördröjningar. Förstår verkligen inte vitsen med denna funktion.

Det enda jag tycker är lustigt är hur man alltid hörde förut hur skönt det är att ligga i soffan och spela på den stora tvn och just därför är konsoler bättre än pcn och nu när man kan streama till datorn hyllar alla dom denna lösning pch säger att det är perfekt då tvn kan vara upptagen eller något liknande. Men förstör inte detta lite av er anledning varför det suger att spela på pcn jämnfört med konsol för du kunde spela i soffan på tvn med vänner? Sen när man sa att man kunde streama datorn till tvn super lätt så fick man whine att det var komplicerat och jobbigt att göra!

Det räcker med en Windows-platta eller simpel laptop, så kan du sitta kvar på samma plats och fortsätta spel.

12
Skriv svar