Starcraft II kan överhetta ditt grafikkort

Medlem
Skrivet av AHTF:
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av AHTF:

Alltså visst håller jag med om att korten ska klara att gå på max temperatur, men samtidigt får blizzard försvararna ta de tlite lugnt.

Det är ju inte för att spelet är så grafiskt snyggt etc som korten gått varma utan för en bugg.

Så blizzards slarv i kombination med att grafikkorten inte klarar så högt som de borde är detta ett problem. Men som sagt blizzard har visst en del skuld då det inte finns någon anledning att spelet ska bli så krävande för grafikkortet.

Jag håller inte med. Visst har Blizzard slarvat, men jag tycker fortfarande inte de kan beskyllas öht för de trasiga grafikkorten.

Det blir lite som att skylla en bilolycka på dåligt väglag. Ishalka försvårar körandet, men det är ändå 100% upp till föraren.

Nja tycker en bättre jämförelse är att de som skulle sanda/salta glömde bort att göra det. Fortfarande förarens fel, men samtidigt ligger en del skuld på de som inte gjorde sitt jobb.

Ja den jämförelsen är nog bättre. Jag anser fortfarande att hela skulden ligger på föraren. Men det är egentligen detaljer.

Jag tror iaf vi är överense om att det var klantigt av blizzard, men det är grafikkortstillverkarna som ska beskyllas om grafikkorten pajat.

Medlem

Låter det inte konstigt att kort kan överhettas av för många fps i en meny? Jag menar menyer är väl ganska lätt grafik. Hur många fps är det i menyn, någon som har testat med fraps igång utan hotfixen?
Jag testade på skoj å maxa fps i wow och cappade med 1000 fps inne i ett hus och kortet jobbar ju mycket mindre då än om man kör Furmark tex.

ro
Medlem

Haha, så det var därför burken gick på högvarv och började lagga. Plockade ju till och med ut allt och damsög sketen, lulz! För övrigt, kul SP kampanj, som en blandning mellan Freelancer och W40K liret, typ.

Medlem
Skrivet av Air:

Nvidia G92 användare drabbas återigen som värst, samt vissa ATi användare. Catalyst drivern är inte på topp när det handlar om kylning och lite smått annat om man säger så.

Catalyst drivisarna är inte på topp vad det än gäller :S

Medlem

är det ett pc problem? för jag kör med mac har inte märkt något alls ändå spelat runt 20 timmar.

Medlem

signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem
Skrivet av henkka:

Vart är FZs recension av Starcraft II? Årets största spelsläpp och inte ett knyst på FZ om spelet i sig? Eller kan det vara så illa att man väntar med recensionen tills reklamkampanjen de får betalt för går ut innan de publicerar något negativt?

FZ har sagt i en tidigare nyhet att recensionen kommer på Måndag. 8)


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Ajo, dom borde verkligen ha en inställing för renderingen i bakgrunden :S

Medlem

Det är ju fel på grafikkorten om de går sönder inte spelet. Är kylningen på kortet inte dimensionerad för att kortet ska gå på max har ju grafikkortstillverkaren gjort fel och ingen annan.
Visst att det är onödigt med en meny som maxar kortet, men det ska fortfarande inte gå sönder eller ens bli överhettat och stänga pga det.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem
Skrivet av Sockerdrickan:

Om jag tolkat det här rätt så renderar alltså sc2 över 60 fps och så långt datorn orkar fastän man kör i 60hz? Det var idiotiskt programmerat.

Ye right? bara för man kör 60hz så kan man ju ha mer en 60 fps ex ligger ja på 297 fps på CSS där 300 är max och runt 70 på BFBC, kör själv i 60hz


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av highspeed:
Skrivet av eagiz:

Tråd om frysningen: http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/1935/380660.page#44833...

EA vägrar ge pengar tillbaka och skyller på att spelet inte stödjer 1680x1050 bland annat. Vilket skämt! Och DICE svarar inte.

Haha! Inte helt förvånade, BC2 är ju lätt största failet på många år, när det kommer till stablitet. Sen att EA skyller på att det inte stöder en viss upplösning är ju komedi på högsta nivå.

angående topic, så ska väl grafikort stänga av sig själva om dem överstiger max tempen? Eller är det bara på GPUn som det gäller tro, och inte VRM?

stödjer inte spelet 1680x1050? men vafan ngn som vet om det stödjer full hd ( eh 1920x1080 äre va?) lr om det stödjer ngt i närheten av 1680x1050 EX 1400x1050 lr 1600x900/1200


signatur

Rwa?

Inaktiv
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av highspeed:
Skrivet av eagiz:

Tråd om frysningen: http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/1935/380660.page#44833...

EA vägrar ge pengar tillbaka och skyller på att spelet inte stödjer 1680x1050 bland annat. Vilket skämt! Och DICE svarar inte.

Haha! Inte helt förvånade, BC2 är ju lätt största failet på många år, när det kommer till stablitet. Sen att EA skyller på att det inte stöder en viss upplösning är ju komedi på högsta nivå.

angående topic, så ska väl grafikort stänga av sig själva om dem överstiger max tempen? Eller är det bara på GPUn som det gäller tro, och inte VRM?

stödjer inte spelet 1680x1050? men vafan ngn som vet om det stödjer full hd ( eh 1920x1080 äre va?) lr om det stödjer ngt i närheten av 1680x1050 EX 1400x1050 lr 1600x900/1200

Jag har kört igenom hela singleplayer i BC2 i upplösninen 1680x1050. Har precis köpt ny monitor och kört en timme kanske i 1920x1080. Aldrig fått några frysningar.

Men för att gå on topic igen...

Detta har säkert förstorats upp för att Blizzard vill minimera risken för problem. Det ska säkert till mer än en omständighet för att det ska bli problem. Typ , väldigt varmt i rummet OCH väldigt dålig kylning för att det ska paja....

Jag kan dock hålla med om att kylningen som sitter på kort , åtminstone för nåt år sedan , var inget att hänga i julgranen. Jag köpte ett ATI 4850 som idle i windows låg på 80 grader typ. Lät som en tröska osv osv. Jag satte på en Accellero UTAN fläktar och då låg jag på typ 45 idle i windows. Inte ens när jag spelade kom jag upp i 80grader igen... passivt kylt. Kylflänsen på det kortet var superdålig.

Det kortet som brunnit tidigare i threaden ser ut att ha en ganska dåligt designad kylning också imo. VRMflänsen sitter inte direkt i 'draget' från fläkten. Man kan såklart inte utesluta att det INTE är på grund av SC2 , men man kan heller inte utesluta att det är en ren tillfällighet.

Medlem

skönt om inte datorn går på max hela tiden, när alla mina fläktar är igång låter det som ett mindre jaktflygplan ska starta i mitt rum

Skriv svar