Star Citizens fps-modul snart redo för testning, utvecklas nu internt

Robot
Star Citizens fps-modul snart redo för testning, utvecklas nu internt

En tidig version av förstapersonsmodulen ska släppas inom en snar framtid.

#star-citizen, #illfonic, #cloud-imperium-games


Medlem
Star Citizens fps-modul snart redo för testning, utvecklas nu internt

Jaja man kan då inte klaga på ambitionsnivån här. Kvarstår att se hur resultatet blir. Hoppas kan man iaf...

Medlem

Året var 2085. Star Citizen, ett ambitiöst projekt som samlat in 47 miljarder, hade gått in i stängda betafasen. Överallt började folk nu jacka in sig i sina IRL-to-RLIC moduler för att prova Chris Roberts III's senaste ide om möjligheten att kunna reproducera sig med köksredskap i spelet som hans förfader en gång drömt fram.


signatur

K9
:.:

Medlem

FPS-modulen bör ju vara den minst krävande delen av spelet att utveckla med tanke på att Cryengine är avsedd för just den typen av spel, jag tror att den kommer att bli bra.
Jag har inte varit särskilt imponerad av flygandet i Star Citizen, tycker mycket bättre om Elite: Dangerous men jag kommer nog att gilla FPS-modulen.

Medlem
Skrivet av Ahris:

FPS-modulen bör ju vara den minst krävande delen av spelet att utveckla med tanke på att Cryengine är avsedd för just den typen av spel, jag tror att den kommer att bli bra.

Troligtvis är allt trixande för att få det att fungera på flygande skepp, mellan skepp och helt enkelt i sync med rymd-delen som är den stora tekniska utmaningen.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Drog de inte tillbaka coop för Squadron 42 för ett tag sen? Känns som de har tagit sig vatten över huvudet kring flera delar av det här projektet.

Medlem

FPS-modulen släpps inte i augusti. Det är "social-module" som släpps nu i slutet av augusti. Där man kan gå runt i Arc-corp och besöka varandras hangarer.

Medlem
Skrivet av Shimo:
Skrivet av Ahris:

FPS-modulen bör ju vara den minst krävande delen av spelet att utveckla med tanke på att Cryengine är avsedd för just den typen av spel, jag tror att den kommer att bli bra.

Troligtvis är allt trixande för att få det att fungera på flygande skepp, mellan skepp och helt enkelt i sync med rymd-delen som är den stora tekniska utmaningen.

Japp, jag menade relativt till de andra modulerna.

Medlem

De får ta den tid det tar! Potential finns det gott om åtminstone. Finns gott om andra spel att njuta av tills Star Citizen är redo på riktigt. (Just nu utforskar jag Elite: Dangerous för första gången och fick mig nyss en hjärtattack då jag åkte nära en sol...usch...)

Medlem
Skrivet av Playcrafter:

Drog de inte tillbaka coop för Squadron 42 för ett tag sen? Känns som de har tagit sig vatten över huvudet kring flera delar av det här projektet.

Coop var aldrig något man lovade, dock tolkade större delen av backers det som en självklarhet.

Medlem

Fixa flygdelen av spelet istället...

Ber om ursäkt för negativiteten men spelets grundpelare är rymdflygning och arena commander är hitills ett buggigt, långtråkigt skämt. Skulle hellre se mer framsteg där före de ens petar på fps delen.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Nästan helt hundra på att det ska finnas drop in drop out Coop där du kan ta över AI karaktärer ute i uppdragen. Storyn i sig byggs inte för två huvudkaraktärerna.

Medlem
Skrivet av Elixx:

Coop var aldrig något man lovade, dock tolkade större delen av backers det som en självklarhet.

De lovade visst coop i den ursprungliga kickstartern under Squadron 42.

Screenshot:
http://i.imgur.com/92ZFwzL.jpg

Medlem
Skrivet av Zerp:
Skrivet av Elixx:

Coop var aldrig något man lovade, dock tolkade större delen av backers det som en självklarhet.

De lovade visst coop i den ursprungliga kickstartern under Squadron 42.

Screenshot:
http://i.imgur.com/92ZFwzL.jpg

Det kommer ett "coop" läge i s42 som innebär att dina vänner kan flyga med under vissa uppdrag. Det som tolkas som coop. De sa aldrig att fullt coop skall komma som många trott. Det var en livad diskussion om detta på forumen här om veckan där Chris förklarade med ett tidigt citat från sig själv om att full coop inte vart planerad.

För övrigt så är full coop väldigt svårt att få in i S42. Du måste i stort sett bygga ett singelplayer från varje spelares perspektiv, något som många inte vill see CIG göra med dessa redan försenade datom pga allt fång många feutures.

Medlem

Tyvärr känns det som om Star Citizen är ett evighetsprojekt och när det väl är redo att släppas som "beta" så kommer grafiken och tekniken vara så utdaterad att du kan spela det på mobiltelefonen. Projektet är ambitiöst, alldeles för ambitiöst. Istället för att fokusera på en sak och se till att de får ut ett spel som fungerar så gör de bara en massa teknikdemon. De borde ha gjort färdigt flygdelen först och fått den att fungera i coop och med allt som skall finnas där (fungerande ekonomi, ett persistent universe osv), sedan kan de jobba vidare med "tillägg" som FPS osv. Elite gjorde det rätt då de har ett fungerade spel IDAG som de nu uppdaterar med nya " moduler". Star Citizen känns bara som ett oändligt teknikdemo och en enorn ego boost för Chris Roberts.

Tyvärr Chris, du gjorde underverk med Wing Commander och för det så kommer du vara respekterad, men jag tror inte du har nått att hämta idag såvida du inte sätter realistiska mål och ser till att du får ut nåt som fungerar snart.

Jag har kört Star Citizen en hel del och flygdelen har enorma buggar och har så mycket problem att de borde tagit tillbaka det till ritbordet. Det enda som verkar funka är att knata runt i hangaren och hoppa in och ut i planen, något som vilken spelstudio som helst kunnat knappa ihop under ett halvår.

De har knappat i tre år och det enda de kommit fram med är en buggig, tråkig och oerhört BEGRÄNSAD simulator. Och innan den ens är färdig och fungerar så hoppar de på nästa sak...

Nepp Chris, du får inte en krona av mig förrän du visar att du har mer än ett teknikdemo som man tröttnar på efter 10 minuter. För just nu är Star Citizen inte mer än det och en våt dröm i din skalle.

Medlem
Skrivet av absimilard:

Året var 2085. Star Citizen, ett ambitiöst projekt som samlat in 47 miljarder, hade gått in i stängda betafasen. Överallt började folk nu jacka in sig i sina IRL-to-RLIC moduler för att prova Chris Roberts III's senaste ide om möjligheten att kunna reproducera sig med köksredskap i spelet som hans förfader en gång drömt fram.

Hahaha, underbart!

Medlem
Skrivet av Elixx:

Det kommer ett "coop" läge i s42 som innebär att dina vänner kan flyga med under vissa uppdrag. Det som tolkas som coop. De sa aldrig att fullt coop skall komma som många trott.

Först skriver du att de "aldrig lovade coop" och nu att det kommer ett coop läge. Dags att bestämma sig kanske för vad du tycker och inte ändra sig till motsatsen när man blir motbevisad?

Medlem
Skrivet av Soulless:

Fixa flygdelen av spelet istället...

Ber om ursäkt för negativiteten men spelets grundpelare är rymdflygning och arena commander är hitills ett buggigt, långtråkigt skämt. Skulle hellre se mer framsteg där före de ens petar på fps delen.

du verkar inte följa utveckligen eller chris roberts vision.. ALLA arbetar inte bara på fps delen..det som finns med just nu i AC finns ju knappast med i något annat scifi/sim spel, ni glömmer alla detaljer och hur djupt det är..

det är som vanligt.. kritisera utan att veta hela storyn..

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Tyvärr känns det som om Star Citizen är ett evighetsprojekt och när det väl är redo att släppas som "beta" så kommer grafiken och tekniken vara så utdaterad att du kan spela det på mobiltelefonen. Projektet är ambitiöst, alldeles för ambitiöst. Istället för att fokusera på en sak och se till att de får ut ett spel som fungerar så gör de bara en massa teknikdemon. De borde ha gjort färdigt flygdelen först och fått den att fungera i coop och med allt som skall finnas där (fungerande ekonomi, ett persistent universe osv), sedan kan de jobba vidare med "tillägg" som FPS osv. Elite gjorde det rätt då de har ett fungerade spel IDAG som de nu uppdaterar med nya " moduler". Star Citizen känns bara som ett oändligt teknikdemo och en enorn ego boost för Chris Roberts.

Tyvärr Chris, du gjorde underverk med Wing Commander och för det så kommer du vara respekterad, men jag tror inte du har nått att hämta idag såvida du inte sätter realistiska mål och ser till att du får ut nåt som fungerar snart.

Jag har kört Star Citizen en hel del och flygdelen har enorma buggar och har så mycket problem att de borde tagit tillbaka det till ritbordet. Det enda som verkar funka är att knata runt i hangaren och hoppa in och ut i planen, något som vilken spelstudio som helst kunnat knappa ihop under ett halvår.

De har knappat i tre år och det enda de kommit fram med är en buggig, tråkig och oerhört BEGRÄNSAD simulator. Och innan den ens är färdig och fungerar så hoppar de på nästa sak...

Nepp Chris, du får inte en krona av mig förrän du visar att du har mer än ett teknikdemo som man tröttnar på efter 10 minuter. För just nu är Star Citizen inte mer än det och en våt dröm i din skalle.

elite har utvecklats mycket längre tid än star citizen.. elite är inte lika stort som star citizen.. ett spel byggs inte på 2 - 3år.. de flesta tar minst 5... blizzard släpper aldrig något tills de är nöjda, men det är inte nån som klagar där.. blizz har så tråkig grafik så man kan pissa på.. men klart vill man att det ska fungera på en c64 så måste de hålla sig till så pass kass grafik så de kan suga ut även pengar från kids..

det är bara giriga bittra kids som gnäller jämnt och ständigt.. väx upp och förstå verkligheten.. man kan inte få allt på dirr...

trötta mig..

Medlem
Skrivet av mrpijey:

De har knappat i tre år

Nja, inte riktigt.

Efter Kickstarter-kampanjen som avslutades den 19 november 2012 så gick följande år till stor del åt att bygga upp organisationen.

CIG hade betydligt färre utvecklare då jämfört med idag, men vi kan väl för enkelhets skull säga att de hade tillräckligt stort utvecklarteam för en AAA-titel efter ett halvår - så vi kan säga att de började knappa på allvar sommaren 2013.

Så i praktiken 2 års knappande.

Jämför man den utvecklingstiden med en typisk AAA-titel så inser man att Star Citizen än så länge faktiskt ligger rätt okej till tidsmässigt.

En del folk ute i stugorna verkar vara otåliga och har lite svårt att begripa detta, har jag märkt

Men för att ge lite perspektiv:

Till exempel hade GTA V en utvecklingstid på 4 år. Om det spelet hade börjat utvecklas samtidigt som Star Citizen så hade det alltså inte släppts förrän sommaren 2017.

Ett annat exempel: Skyrim tog minst lika lång tid att utveckla som GTA V. Bethesda visade inte ens något av spelet förrän efter 3 års utveckling. Om CIG hade gjort likadant så hade vi inte fått se en enda pixel av Star Citizen förrän sommaren 2016.

Kan ju vara värt att ha i bakhuvudet när man följer utveckling av SC...

Medlem
Skrivet av Nemo:
Skrivet av mrpijey:

De har knappat i tre år

Nja, inte riktigt.

Efter Kickstarter-kampanjen som avslutades den 19 november 2012 så gick följande år till stor del åt att bygga upp organisationen.

CIG hade betydligt färre utvecklare då jämfört med idag, men vi kan väl för enkelhets skull säga att de hade tillräckligt stort utvecklarteam för en AAA-titel efter ett halvår - så vi kan säga att de började knappa på allvar sommaren 2013.

Så i praktiken 2 års knappande.

Jämför man den utvecklingstiden med en typisk AAA-titel så inser man att Star Citizen än så länge faktiskt ligger rätt okej till tidsmässigt.

En del folk ute i stugorna verkar vara otåliga och har lite svårt att begripa detta, har jag märkt

Men för att ge lite perspektiv:

Till exempel hade GTA V en utvecklingstid på 4 år. Om det spelet hade börjat utvecklas samtidigt som Star Citizen så hade det alltså inte släppts förrän sommaren 2017.

Ett annat exempel: Skyrim tog minst lika lång tid att utveckla som GTA V. Bethesda visade inte ens något av spelet förrän efter 3 års utveckling. Om CIG hade gjort likadant så hade vi inte fått se en enda pixel av Star Citizen förrän sommaren 2016.

Kan ju vara värt att ha i bakhuvudet när man följer utveckling av SC...

Du har inte fel i din poäng om utvecklingstiden i säg. Men du får nog allt räkna att 3 år har gått. Det är knappast så att det ä hela team som jobbar från början i andra AAA titlar heller. Till en början är det mest några stycken concept art och andra personer medan hela teamen sätts ihop där också.

PS: Jag är som en del andra här också orolig över att de tar sig vatten över huvudet med sina planer. Men jag hoppas på det bästa. DS

Medlem
Skrivet av Nemo:

Nja, inte riktigt.

Efter Kickstarter-kampanjen som avslutades den 19 november 2012 så gick följande år till stor del åt att bygga upp organisationen.

CIG hade betydligt färre utvecklare då jämfört med idag, men vi kan väl för enkelhets skull säga att de hade tillräckligt stort utvecklarteam för en AAA-titel efter ett halvår - så vi kan säga att de började knappa på allvar sommaren 2013.

Så i praktiken 2 års knappande.

Jämför man den utvecklingstiden med en typisk AAA-titel så inser man att Star Citizen än så länge faktiskt ligger rätt okej till tidsmässigt.

En del folk ute i stugorna verkar vara otåliga och har lite svårt att begripa detta, har jag märkt

Men för att ge lite perspektiv:

Till exempel hade GTA V en utvecklingstid på 4 år. Om det spelet hade börjat utvecklas samtidigt som Star Citizen så hade det alltså inte släppts förrän sommaren 2017.

Ett annat exempel: Skyrim tog minst lika lång tid att utveckla som GTA V. Bethesda visade inte ens något av spelet förrän efter 3 års utveckling. Om CIG hade gjort likadant så hade vi inte fått se en enda pixel av Star Citizen förrän sommaren 2016.

Kan ju vara värt att ha i bakhuvudet när man följer utveckling av SC...

Fast Star Citizen är ju LÅNGT ifrån färdigt eller ens i en form som kan kallas spelbar. Även om man räknar att de aktivt jobbat på det i två år så vad har vi fått se under dessa två år? En hangar, en uppsjö skepp och en simulator med en så begränsad spelyta att ett spel från 2000 skulle skämmas. Nej, jag tror fortfarande att de måste sätta mer realistiska mål och börja pumpa ut nåt som kan anses spelbart, för de ska inte tro att folk kommer pumpa in pengar i projektet i all evighet. Till slut så kommer folk som var med från början och undra vad de håller på med egentligen. De verkar ju bara bygga en massa sim-moduler och inget som verkligen knyter ihop allt. Vore bättre om de fick universumet och flygdelen att funka först (typ ett Elite), sedan kan de knappa hur mycket de vill på tillägg under tiden som de får konstruktiv feedback från communityn om hur spelet fungerar.

Som det är nu så är det bara en massa teknikdemos som de sedan om X antal år ska försöka knyta ihop till något som kan anses spelbart, och risken är helt enkelt att folk tröttnar på att vänta. När jag först testade SC (en mycket tidig alpha där bara hangaren var på plats) så tänkte jag "wow!"... nu, ca 1.5 år senare så har de inte kommit mycket längre förutom en massa high-poly-skepp och uppiffad grafik.

Så antingen får de presentera ett fullt fungerande spel inom två år, men med det tempot de har nu så tvivlar jag på att vi får se mycket mer än fler teknikdemon.

Elite i jämförelse (som svar till Draco) tog TVÅ år att utveckla (kickstartern gick igång Nov 2012, spelet släpptes Dec 2014) och det har ett fullt fungerande universum med stort sett allt som SC inte åstadkommit under sina 2+ år av utveckling, förutom att ha bra högre systemkrav utan att åstadkomma mycket mera. Visst, i SC skall man kunna trampa runt i rymdskepp och landa på planeter osv... detta kommer i Elite också väldigt snart då deras expansion kommer ha detta. Och den kommer också bra långt innan SC är i närheten av färdigt.

Jag hoppas att de blir färdiga med SC då det är ett spel med potential, men risken också är att andra hinner ikapp och när väl SC släpps så har tekniken och spelutvecklingen gått så långt att det inte är något speciellt längre. Elite har redan åstadkommit det mesta som var "oooh" med SC, och det ligger en 4-5 andra spel i utveckling redan nu som kommer ha liknande funktioner och grafik. Star Citizen må ha varit först ut och återupplivat rymdeposen, men det riskerar också att vara sist ute efter alla andra redan gjort det som SC lovat sedan starten.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Bethesda visade inte ens något av spelet förrän efter 3 års utveckling. Om CIG hade gjort likadant så hade vi inte fått se en enda pixel av Star Citizen förrän sommaren 2016.

Star Citizen tillkännagavs 18:e oktober 2012, och hade då enligt Chris Roberts själv varit under utveckling i ett år redan finansierat av honom själv.

Spola fram två år senare och datumet blir November 2014.... ( då har det varit i utveckling under 3 år ).

Varken Skyrim eller GTA V hade full bemmaning när de började utvecklas heller, precis som SC. Det är normalt i Branchen att man börjar med ett väldigt litet team och inte skalar upp fullt förens frammåt slutet av perioden, precis så som Star Citizen har gjort. Bara det att nu när det är dags för leverans har de inget att visa eftersom de blåst det mesta på häftiga demos, vecko shower och dagliga brev med extrema visioner, renderade commercials osv allt för att försöka dra in mer funding.

Seriöst, har ni inget bättre för sig än att försöka ändra på verkligheten tänja på sanningen så att den skall se fördelaktig ut för detta haveri till spel?

Skrivet av Nemo:

Till exempel hade GTA V en utvecklingstid på 4 år

Och om Star Citizen skulle släppas efter 4 års utvecklings så skulle det ha släppts November 2015 eller om ganska exakt 3 månader från idag.

Vad har de att visa upp idag? Ett techdemo som är så buggigt, kasst optimerat eller helt enkelt tråkigt att inte ens 2000 av de 900'000 som donerat pengar spelar regelbundet?

Medlem
Skrivet av draco:

elite har utvecklats mycket längre tid än star citizen.. elite är inte lika stort som star citizen.. ett spel byggs inte på 2 - 3år.. de flesta tar minst 5... blizzard släpper aldrig något tills de är nöjda, men det är inte nån som klagar där.. blizz har så tråkig grafik så man kan pissa på.. men klart vill man att det ska fungera på en c64 så måste de hålla sig till så pass kass grafik så de kan suga ut även pengar från kids..

det är bara giriga bittra kids som gnäller jämnt och ständigt.. väx upp och förstå verkligheten.. man kan inte få allt på dirr...

trötta mig..

Du kan inte ursäkta en långsam utveckling med att "alla andra också är usla". Det är ett faktum att SCs utveckling är långsamt som ett ösregn, så hur exakt hjälper det att Elite, DayZ e t c också är långsamma när du har investerat ditt intresse i produkten? Skulle det få dem att må bättre?

Personligen är jag trött på Early Crap access. Jag har varit med i för många så numera väntar jag på den färdiga produkten innan jag köper. Det är klart att det är utvecklarnas våta dröm att börja håva in pengarna redan innan något är levererat men tyvärr har det blivit gängse regel numera och det gör att det sätts för lite press på utvecklarna. De skall inte kunna gömma sig bakom Early accessflaggan och ha det som en ursäkt för att de redan brännt alla stålar på dåligt planerade projekt.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Elite i jämförelse (som svar till Draco) tog TVÅ år att utveckla (kickstartern gick igång Nov 2012, spelet släpptes Dec 2014)

Vad jag läst så stämmer det inte riktigt, en del av spelet var redan färdigt när Kickstarter-kampanjen drog igång. 2011 ska Braben ha svarat "yes, it would be a tragedy for it not to be." på frågan om Elite 4 fortfarande var under utveckling. Man kan ju gissa hur mycket av de resurserna sedan gick vidare till utvecklingen av ED.

Medlem
Skrivet av AHTF:

Du har inte fel i din poäng om utvecklingstiden i säg. Men du får nog allt räkna att 3 år har gått. Det är knappast så att det ä hela team som jobbar från början i andra AAA titlar heller. Till en början är det mest några stycken concept art och andra personer medan hela teamen sätts ihop där också.

Absolut, det har du rätt i.

Men tror vi verkligen att t ex Rockstar inte hade fler än ett halvdussin personer som jobbade med GTA V-designen och planerade utvecklingsarbetet i ett helt år innan resten av teamet på upp till flera hundra personer blev inblandade?

Kanske, kanske inte... Det vore intressant om man t ex utgick från tidpunkten när Chris Roberts på allvar började skissa på Star Citizen och jämförde med tidpunkten då Rockstar på allvar började fundera på GTA V. Och likadant med t ex Braben och när han började fundera på Elite 4 som sedan blev Dangerous. Vad får vi för tider då?

Jag kan lätt se hur en viss AAA-titel i själva verket visade sig ta ytterligare några månader eller år att utveckla beroende på hur man räknar.

Nåja, siffror hit eller dit kvittar, till slut är det nästan lättare att jämföra äpplen och päron

Medlem
Skrivet av Zerp:

Varken Skyrim eller GTA V hade full bemmaning när de började utvecklas heller, precis som SC.

Har du källor på det? Om inte så är det bara hypoteser.
Se gärna mitt tidigare inlägg om hur utvecklingstiderna kan skilja sig stort beroende på hur man räknar.

Skrivet av Zerp:

Seriöst, har ni inget bättre för sig än att försöka ändra på verkligheten tänja på sanningen så att den skall se fördelaktig ut för detta haveri till spel?

Det är din åsikt och du har all rätt att ha den, men jag håller nog inte med

När jag själv tar ett steg tillbaka och ser på Star Citizen kritiskt och med lite perspektiv så ser jag ett lovande spel som är under tung utveckling, men än så länge är det i stort sett i fas där det ska vara - inte minst om man jämför med andra stora AAA-titlar.

Skulle projektet senare gå åt skogen så kommer jag vara den förste att brutalsåga det, men i dagsläget ser jag inget som oroar direkt. Tvärtom, det ska bli riktigt skoj att se hur spelet utvecklas kommande månaderna.

Medlem
Skrivet av Nemo:
Skrivet av Zerp:

Varken Skyrim eller GTA V hade full bemmaning när de började utvecklas heller, precis som SC.

Har du källor på det? Om inte så är det bara hypoteser.

"Producing Games: From Business and Budgets to Creativity and Design", sid 112, figur 15.3

ISBN: 9781136138782

"During the concepting stage you'll only need a few members, most likely the producer, creative director, tech director and art director. At pre-production you'll need more staff to build out a smaller version of the full team to create what will become a playable prototype of the game. Once you roll into production you should have your maximum staff and full team. Then at release and post-production you will ramp down."

http://i.imgur.com/15kRRUb.jpg

Skrivet av Nemo:

Se gärna mitt tidigare inlägg om hur utvecklingstiderna kan skilja sig stort beroende på hur man räknar.

Inom industrin råder dock inte så stor tvekan om hur man räknar. Och att SQ42 är 1.5 år efter tidsplanen minst är ett faktum, samt att SC är minst lika försenat. Personligen med min erfarenhet från spelutveckling är jag skeptisk att SC MMO öht går att leverera så som det är beskrivet enligt deras egen hemsida. Så vi pratar antingen om en grovt nedbantad version ca 2 år för sent, eller en skapligt nedbantad version ca 3-4 år för sent.

Medlem
Skrivet av draco:
Skrivet av Soulless:

Fixa flygdelen av spelet istället...

Ber om ursäkt för negativiteten men spelets grundpelare är rymdflygning och arena commander är hitills ett buggigt, långtråkigt skämt. Skulle hellre se mer framsteg där före de ens petar på fps delen.

du verkar inte följa utveckligen eller chris roberts vision.. ALLA arbetar inte bara på fps delen..det som finns med just nu i AC finns ju knappast med i något annat scifi/sim spel, ni glömmer alla detaljer och hur djupt det är..

det är som vanligt.. kritisera utan att veta hela storyn..

Erkänner att mitt intresse svalnat och numer fäljer jag inte utvecklingen aktivt.
Jag är dock väl medveten om att de har flera team som jobbar parallellt med olika delar av spelet.

Men min åsikt är att AC är ett skittråkigt och dåligt optimerat techdemo med värdelösa kontroller (för joysticks/hotas), ett halvtaskig trackIR support och inte särskillt djupt. Så jag förstår verkligen inte vad du refererar till.

Så jag anser att de borde lagt mer av sina resurser på flygdelen som ännu är långt ifrån imponerande och väntat med FPS delen.

Det är min åsikt, och jag delar med mig av den på ett forum för ändamålet, och du får gärna argumentera emot men kliv ned från din höga häst och sluta försöka nedvärdera andra för att de inte ser vad du tydligen ser.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Nemo:
Skrivet av AHTF:

Du har inte fel i din poäng om utvecklingstiden i säg. Men du får nog allt räkna att 3 år har gått. Det är knappast så att det ä hela team som jobbar från början i andra AAA titlar heller. Till en början är det mest några stycken concept art och andra personer medan hela teamen sätts ihop där också.

Absolut, det har du rätt i.

Men tror vi verkligen att t ex Rockstar inte hade fler än ett halvdussin personer som jobbade med GTA V-designen och planerade utvecklingsarbetet i ett helt år innan resten av teamet på upp till flera hundra personer blev inblandade?

Kanske, kanske inte... Det vore intressant om man t ex utgick från tidpunkten när Chris Roberts på allvar började skissa på Star Citizen och jämförde med tidpunkten då Rockstar på allvar började fundera på GTA V. Och likadant med t ex Braben och när han började fundera på Elite 4 som sedan blev Dangerous. Vad får vi för tider då?

Jag kan lätt se hur en viss AAA-titel i själva verket visade sig ta ytterligare några månader eller år att utveckla beroende på hur man räknar.

Nåja, siffror hit eller dit kvittar, till slut är det nästan lättare att jämföra äpplen och päron

Lätt päron är godare!

1
Skriv svar