Shadowrun: Hong Kong har passerat en miljon dollar

Robot
Medlem
Shadowrun: Hong Kong har passerat en miljon dollar

Kanske denna gången kan de spara ett öre eller två av deras intäkter så de inte behöver tigga pengar inför varje spel?

Medlem
Skrivet av Jelen:

Kanske denna gången kan de spara ett öre eller två av deras intäkter så de inte behöver tigga pengar inför varje spel?

och hade folk köpt spelet istället för att ladda ner det, så hade det också hjälpt dom...

Medlem

Folk ger pengar o de tjäna pengar ändå vill de ha mer


signatur

AYY LMAO

Medlem
Skrivet av Jelen:

Kanske denna gången kan de spara ett öre eller två av deras intäkter så de inte behöver tigga pengar inför varje spel?

Är du dum eller? Spelet är redan finansierat, kickstartern är för extra content. Du får dessutom spelet billigare om du pledgar 15 eller mer. Ingen som förlorar något på det här förutom steam som får en mindre del av kakan.

Medlem
Skrivet av disinfect:
Skrivet av Jelen:

Kanske denna gången kan de spara ett öre eller två av deras intäkter så de inte behöver tigga pengar inför varje spel?

Är du dum eller? Spelet är redan finansierat, kickstartern är för extra content. Du får dessutom spelet billigare du pledgar 15 eller mer. Ingen som förlorar något på det här förutom steam som får en mindre del av kakan.

Håller med fullt ut. Hur fan kan man hitta något på att whina om det här?

Oavsett, tigga pengar? Du har antagligen ingen aning om hur spelutveckling fungerar, men i 90% av fallet så är det väldigt svårt för en utvecklare att finnansiera ett spel helt ur egen ficka, vilket är varför det oftast slutar upp med att man tar hjälp av en publisher. Nu har de valt att använda spelarna som finansiärer istället vilket i sin tur gör att de inte behöver oroa sig om att de har en publisher som hänger över dem och tycker saker. Spelarna kastar pengar på dem istället så att de får göra det som de är bra på.

Samt, de här killarna har redan levererat på två stycken Kickstarters, de vet vad de håller på med och gör ett bra jobb med det. Varför sluta nu när båda parterna vinner på det?

Medlem
Skrivet av Jelen:

Kanske denna gången kan de spara ett öre eller två av deras intäkter så de inte behöver tigga pengar inför varje spel?

Precis vad de gjort. Kolla på Kickstartersidan så förstår du. Allting i denna Kickstarter är för att göra spelet bättre och större.

Målet i kampanjen var enbart $100K. De har fått mycket mer än så, eftersom Shadowrun Dragonfall (och Returns) var riktigt bra. Fans vet vad de får och liter på HBS, vilket gör de är villiga att riskera pengar på Shadowrun: Hong Kong.

Medlem
Skrivet av Cliffie:
Skrivet av disinfect:
Skrivet av Jelen:

Kanske denna gången kan de spara ett öre eller två av deras intäkter så de inte behöver tigga pengar inför varje spel?

Är du dum eller? Spelet är redan finansierat, kickstartern är för extra content. Du får dessutom spelet billigare du pledgar 15 eller mer. Ingen som förlorar något på det här förutom steam som får en mindre del av kakan.

Håller med fullt ut. Hur fan kan man hitta något på att whina om det här?

Oavsett, tigga pengar? Du har antagligen ingen aning om hur spelutveckling fungerar, men i 90% av fallet så är det väldigt svårt för en utvecklare att finnansiera ett spel helt ur egen ficka, vilket är varför det oftast slutar upp med att man tar hjälp av en publisher. Nu har de valt att använda spelarna som finansiärer istället vilket i sin tur gör att de inte behöver oroa sig om att de har en publisher som hänger över dem och tycker saker. Spelarna kastar pengar på dem istället så att de får göra det som de är bra på.

Samt, de här killarna har redan levererat på två stycken Kickstarters, de vet vad de håller på med och gör ett bra jobb med det. Varför sluta nu när båda parterna vinner på det?

Det folk kan "whina" på ( och har rätt att göra så utan att kallas dum ) är att de har släppt två spel som blivit stora succeer och borde utan problem kunna finansiera ett tredje utan kickstarter, mer innehåll eller ej.
Förändringar och innehåll åt sidan så är det i stort sätt samma spel med ny handling och man kan definitivt ifrågasätta ännu en kickstarter från deras sida.

Å andra sidan är det helt frivilligt och om folk är villiga att ge dem pengar, varför skulle de inte ta emot dem? Sålänge de levererar vad de lovar så är alla nöjda och glada.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Längtar, ihop med Divnity: Original Sin är Shadowrun: Returns samt Dragonfall årtiondets hittills bästa rollspel.

Medlem
Skrivet av Tiktakbombom:

Längtar, ihop med Divnity: Original Sin är Shadowrun: Returns samt Dragonfall årtiondets hittills bästa rollspel.

Ni No Kuni: Wrath of the White Witch skulle jag nog lägga som årtiondets bästa RPG för tillfället.
Dragonfall har jag inte testat men gissar att den inte är lika bra som Divinity.

Finns även en handfull med RPGn jag ännu inte hunnit köra till PS3 som verkar lovande. Önskar det fanns mer tid att spela RPGn men har haft annat som tagit upp mycket tid.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Soulless:

Det folk kan "whina" på ( och har rätt att göra så utan att kallas dum ) är att de har släppt två spel som blivit stora succeer och borde utan problem kunna finansiera ett tredje utan kickstarter, mer innehåll eller ej.

Vet du hur mycket det sålt, eftersom du säger "stora succeer"?

De har cirka 30 anställda, och om man räknar på 300 tusen i snitt per person blir det 9 miljoner om året enbart i lönekostnader. Jag skulle dock tro att deras lönekostnad är högre än så med tanke på branschen och att det är USA.

Medlem

Om Kickstarter bara kunde acceptera betalning via Paypal, då hade jag kastat pengar utan att blinka.

Synd att inget av funding goals var att lägga till voice acting, det hade verkligen lyft Hong Kong från sina föregångare (tveksamt om "better sound" räknas som det).

Medlem

Jag slängde in 35$ på detta, jag älskar detta spel och ser glatt fram emot mer tid att spendera i en av mina favorit spel världar.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Förstår inte vad folk gnäller över Kickstarter om?
Kickstarter är i grunden inte annorlunda än att förköpa ett spel. Du ser ett spel du tycker ser intressant ut, du betalar en summa, när spelet är färdigt så får du en cdkey och kan ladda hem spelet och spela det.
Du har inte gett bort pengar, du har inte skänkt pengar, de har inte tiggt om pengar. De har utannonserat en produkt och låtit folk som verkligen vill ha det betala innan det är färdigt, i grunden samma som förköpa ett spel som inte finns ute än.
Fördelen med kickstarter är att du också ofta får spelet billigare än vad den kommer kosta när det väl släpps.

Och de som inte gillar kickstarter, låt bli köpa innan det är färdigt

Hade jag varit spelutvecklare utan en rik utgivare som vill betala allt, så hade jag kickstartat allt oavsett hur mycket föregående spel sålt. Varför? Av det enkla skälet att då ser man om det finns intresse för spelet. Vill folk inte betala för att kickstarta det, så är risken att det inte skulle sälja bra annars heller. Göra ETT dåligt spel kan betyda konkurs för små utvecklare. De har inte råd med en flopp.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Soulless:

Det folk kan "whina" på ( och har rätt att göra så utan att kallas dum ) är att de har släppt två spel som blivit stora succeer och borde utan problem kunna finansiera ett tredje utan kickstarter, mer innehåll eller ej.

Vet du hur mycket det sålt, eftersom du säger "stora succeer"?

De har cirka 30 anställda, och om man räknar på 300 tusen i snitt per person blir det 9 miljoner om året enbart i lönekostnader. Jag skulle dock tro att deras lönekostnad är högre än så med tanke på branschen och att det är USA.

Nope har inga siffror eftersom inga släppts såvitt jag vet men med tanke på goda rescensioner, mycket snack runt nätet (extremt mycket fans av shadowrun) och en hel del som spelat genom steam (där det finns siffror) så finns det inget som tyder på något annat.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

MEG
Medlem

När man spelat Wastland 2 och Divnity: Original Sin innan så blev man grymt besviken på Shadowrun Returns, dålig grafik och avsaknad av stämning, ett kort och för linjärt äventyr. Dåliga rpg aspekter, nu följer de kanske reglera för Shadowrun (vet ej) men det var alldeles för enkelt system. Sedan var det för lite som du kunde ändra utseende på din karaktär, dels när du skapade den men även med kläder och dylikt, så gott som inget loot heller under äventyret.


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av MEG:

När man spelat Wastland 2 och Divnity: Original Sin innan så blev man grymt besviken på Shadowrun Returns, dålig grafik och avsaknad av stämning, ett kort och för linjärt äventyr. Dåliga rpg aspekter, nu följer de kanske reglera för Shadowrun (vet ej) men det var alldeles för enkelt system. Sedan var det för lite som du kunde ändra utseende på din karaktär, dels när du skapade den men även med kläder och dylikt, så gott som inget loot heller under äventyret.

Ja, det fanns många problem med Returns. Dragonfall var dock många gånger bättre.

Medlem
Skrivet av Jelen:

Kanske denna gången kan de spara ett öre eller två av deras intäkter så de inte behöver tigga pengar inför varje spel?

Skrivet av Soulless:
Skrivet av Cliffie:
Skrivet av disinfect:
Skrivet av Jelen:

Kanske denna gången kan de spara ett öre eller två av deras intäkter så de inte behöver tigga pengar inför varje spel?

Är du dum eller? Spelet är redan finansierat, kickstartern är för extra content. Du får dessutom spelet billigare du pledgar 15 eller mer. Ingen som förlorar något på det här förutom steam som får en mindre del av kakan.

Håller med fullt ut. Hur fan kan man hitta något på att whina om det här?

Oavsett, tigga pengar? Du har antagligen ingen aning om hur spelutveckling fungerar, men i 90% av fallet så är det väldigt svårt för en utvecklare att finnansiera ett spel helt ur egen ficka, vilket är varför det oftast slutar upp med att man tar hjälp av en publisher. Nu har de valt att använda spelarna som finansiärer istället vilket i sin tur gör att de inte behöver oroa sig om att de har en publisher som hänger över dem och tycker saker. Spelarna kastar pengar på dem istället så att de får göra det som de är bra på.

Samt, de här killarna har redan levererat på två stycken Kickstarters, de vet vad de håller på med och gör ett bra jobb med det. Varför sluta nu när båda parterna vinner på det?

Det folk kan "whina" på ( och har rätt att göra så utan att kallas dum ) är att de har släppt två spel som blivit stora succeer och borde utan problem kunna finansiera ett tredje utan kickstarter, mer innehåll eller ej.
Förändringar och innehåll åt sidan så är det i stort sätt samma spel med ny handling och man kan definitivt ifrågasätta ännu en kickstarter från deras sida.

Å andra sidan är det helt frivilligt och om folk är villiga att ge dem pengar, varför skulle de inte ta emot dem? Sålänge de levererar vad de lovar så är alla nöjda och glada.

Fast de använde ju pengarna från första till att göra uppföljaren Dragonfall, och sedan pengarna från den till att göra Directors Cut som alla som ägde tidigare version fick gratis. Pengarna de hade kvar sen räckte till Hong Kong, hela storyn.
De ville dock göra den större och bättre, samt göra om vissa befintliga system, och valde alltså att kickstarta igen. Mycket bra val tydligen.

Men man ska absolut inte påstå att dom inte har återinvesterat pengarna från försäljningen av tidigare titlar. Då dom har gjort det i såväl ny titel samt många gratis uppdateringar som inte enbart varit bug-fixar utan nytt content och omarbetningar av existerande system.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Tiktakbombom:

Längtar, ihop med Divnity: Original Sin är Shadowrun: Returns samt Dragonfall årtiondets hittills bästa rollspel.

Ni No Kuni: Wrath of the White Witch skulle jag nog lägga som årtiondets bästa RPG för tillfället.
Dragonfall har jag inte testat men gissar att den inte är lika bra som Divinity.

Finns även en handfull med RPGn jag ännu inte hunnit köra till PS3 som verkar lovande. Önskar det fanns mer tid att spela RPGn men har haft annat som tagit upp mycket tid.

Jag menade självklart västerländska RPG'n. Har själv varit dålig när det kommer till JRPG's detta årtionde, men ska kolla in Ni No Kuni: Wrath of the White Witch.

Medlem

Boom! Imorgon smäller det

1
Skriv svar