Medan du väntar på remaken av Final Fantasy VII – spela originalet till Ipad!

Robot
Medan du väntar på remaken av Final Fantasy VII – spela originalet till Ipad!
Medlem
Medan du väntar på remaken av Final Fantasy VII – spela originalet till Ipad!

Någon som har testat? Förutser extremt jobbiga kontroller?


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av SorbP:

Någon som har testat? Förutser extremt jobbiga kontroller?

Skulle gärna testa, men tycker inte spelet är värt 150kr för mest troligt tjorvigare kontroller, när jag kan köpa det på Steam för PC för ca 90-120kr med hjälp av t.ex. allkeyshop eller liknande Steam-nyckel-affärer.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Körde FF7 med emulator i min Android lur, fungerar sjukt bra faktiskt.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

laddar hem det as we speak. återkommer jag inte med info så är jag i träsket boys. detta är isf goda nyheter.

phi
Medlem
Skrivet av SorbP:

Någon som har testat? Förutser extremt jobbiga kontroller?

Hur jobbiga kan kontrollerna vara i ett JRPG egentligen?

Har spelat ett par JRPG's (med så gott som identiska kontroller) på paddan och aldrig haft problem med att kontrollerna varit jobbiga.

Så nej, risken är väldigt liten för det. Men kolla reviews för säkerhets skull.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av SorbP:

Någon som har testat? Förutser extremt jobbiga kontroller?

Hur jobbiga kan kontrollerna vara i ett JRPG egentligen?

Har spelat ett par JRPG's (med så gott som identiska kontroller) på paddan och aldrig haft problem med att kontrollerna varit jobbiga.

Så nej, risken är väldigt liten för det. Men kolla reviews för säkerhets skull.

Där är ju dock vissa bitar av spelet då man gör annat än vanligt J-RPGande, som t.ex. squat-tävlingen med muskelknuttarna i gymmet och motorcykel-flykten. Men sen tänker jag väl att ATB-systemet kan vara jobbigt om inte kontrollerna är exakta så man scrollar genom menyerna perfekt osv.

Medlem

Har köpt spelet 4 gånger redan, hade jag gjort misstaget att äga en iOS apparat så hade jag nog hoppat ändå.

Medlem

testat på min ipad air 2 nu. kontrollerna är faktiskt helt ok. ett problem bara, spelet går i typ dubbel hastighet på min padda. googlade och hittade ingenting liknande. får vänta och se. annars funkar det jättebra och kontroller är helt ok.

Medlem

Blir väl att köpa spelet för tredje gången då. Synd bara att detta verkar vara typ en PSX-emulator eller möjligen en port av pc-versionen med overlayade kontroller. Hade hellre sett en ordentlig mobilportning som de gjort med 1-6 med anpassade kontroller etc. Känns lite bökigt som det ser ut nu.

Förstår inte heller riktigt konceptet med god mode och stänga av random battles. Stora delar av spelet är ju just att slåss.

Medlem

För mej är det ps vita som är bäst att köra FF1 till FFX-2 på!

1
Skriv svar