Se

Varför har ni så dålig och lat rubriksättning? Varför ens använda ordet "Se"? Samma sak med "Här" och framförallt "Så"?

Det ser bara slarvigt och oproffsigt ut.

Medlem

Vad vill du tillägga? Eller gillar du bara att larva dig?

Medlem

Jag tycker inte det känns speciellt oseriöst. Man behöver ju inte skriva allt med byråkratisvenska som om det var hämtat direkt ur lagboken.

Det går ju att använda ordet "se" i olika tonlägen.
"Se en trailer från Spel X" - för det är just det du kan göra om du klickar på länken.

Eller:
"Se! - Här är beviset, du blir tjock av glass!"

Ett av förslagen hör hemma på FZ, den andra på en löpsedel.

Medlem
Skrivet av Punchbag Polly:

Vad vill du tillägga? Eller gillar du bara att larva dig?

Du befinner dig på en lättsam sida om spel, inte svenska akademiens dagliga spelspalt. Dina klagomål är rent av löjliga.

Medlem

Men!..... MEN! Tänk om dem vill att vi ska "se"?

"Se" låter ju bättre än "Nej men titta, nytt gameplay från nytt Donkey Kong!"


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem
Skrivet av Punchbag Polly:

Vad vill du tillägga? Eller gillar du bara att larva dig?

Den i mitten.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Äh, jag ser poängen. Även fast jag inte stör mig på just "se" så har rubriksättningen krupit mer och mer mot Aftonbladet-hållet den senaste tiden. Lite mer sensationalistisk, lite mer click-bait.

Medlem

Stackars jävel som sitter och stör sig på alla slang och dylikt när man spelar vilket spel som helst som har onlinefunktion och chattfunktion alltså.

Redaktör
Skrivet av Punchbag Polly:

Varför har ni så dålig och lat rubriksättning? Varför ens använda ordet "Se"? Samma sak med "Här" och framförallt "Så"?

Det ser bara slarvigt och oproffsigt ut.

Det är slarvigt att använda såna rubriker för ofta, särskilt när de hamnar i rad. Att vi använder ordet "Se" så ofta i rubbar är för att det fungerar: en rubrik ska locka läsare, och vissa ord gör det bättre än andra. Därför använder vi det, ibland lite oftare än vi kanske vill.

Bra feedback, tack!


signatur
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Punchbag Polly:

Varför har ni så dålig och lat rubriksättning? Varför ens använda ordet "Se"? Samma sak med "Här" och framförallt "Så"?

Det ser bara slarvigt och oproffsigt ut.

Det är slarvigt att använda såna rubriker för ofta, särskilt när de hamnar i rad. Att vi använder ordet "Se" så ofta i rubbar är för att det fungerar: en rubrik ska locka läsare, och vissa ord gör det bättre än andra. Därför använder vi det, ibland lite oftare än vi kanske vill.

Bra feedback, tack!

Tack för svaret Tompa. Jag förstår att det funkar, eller att det ska locka, även om det för mig sticker i ögonen och får motsatt effekt är jag nog i minoritet.

Tråkigt med den dåliga attityden i tråden dock.

Medlem
Skrivet av Punchbag Polly:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Punchbag Polly:

Varför har ni så dålig och lat rubriksättning? Varför ens använda ordet "Se"? Samma sak med "Här" och framförallt "Så"?

Det ser bara slarvigt och oproffsigt ut.

Det är slarvigt att använda såna rubriker för ofta, särskilt när de hamnar i rad. Att vi använder ordet "Se" så ofta i rubbar är för att det fungerar: en rubrik ska locka läsare, och vissa ord gör det bättre än andra. Därför använder vi det, ibland lite oftare än vi kanske vill.

Bra feedback, tack!

Tack för svaret Tompa. Jag förstår att det funkar, eller att det ska locka, även om det för mig sticker i ögonen och får motsatt effekt är jag nog i minoritet.

Tråkigt med den dåliga attityden i tråden dock.

1
Skriv svar