Följ med på en guidad tur genom Xcom 2:s mobila bas

Robot
Följ med på en guidad tur genom Xcom 2:s mobila bas

12 minuters övningskörning genom det nya högkvarteret.

#firaxis, #xcom-2, #xcom-enemy-unknown


Medlem
Följ med på en guidad tur genom Xcom 2:s mobila bas

Ser fram emot detta! Hoppas på att det är lika bra eller bättre än Enemy Unknown!


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Driver dom med mig, Hypen för mig vart ännu större!

Medlem

Fan kommer nog bli världens kanske bästa spel!

Medlem
Skrivet av Achtung:

Fan kommer nog bli världens kanske bästa spel!

Ja tyvär har andra spel redan den titlen, men det kommer bli nog jävligt awsome ialla fall ^^

personligen älskar jag xcom spelen, speciellt det första orginalet, och det senaste, så tror ingen blir besviken när detta kommer heller, spel som dessa önskar jag att inte folk skulle ens tänka tanken på att piratkopiera heller, vilket säkert folk kommer att göra, bara för visa utvecklarna att vi älskar deras spel och det är värt att göra spel för PC only också. SÅ jag ber till gudarna att snåla folk ska lägga sina pengar på spelet om dom gillar det och inte bara laddar hem det olagligt , bara för det är singleplayer dom vill åt.

Medlem
Skrivet av Natrium:
Skrivet av Achtung:

Fan kommer nog bli världens kanske bästa spel!

Ja tyvär har andra spel redan den titlen, men det kommer bli nog jävligt awsome ialla fall ^^

personligen älskar jag xcom spelen, speciellt det första orginalet, och det senaste, så tror ingen blir besviken när detta kommer heller, spel som dessa önskar jag att inte folk skulle ens tänka tanken på att piratkopiera heller, vilket säkert folk kommer att göra, bara för visa utvecklarna att vi älskar deras spel och det är värt att göra spel för PC only också. SÅ jag ber till gudarna att snåla folk ska lägga sina pengar på spelet om dom gillar det och inte bara laddar hem det olagligt , bara för det är singleplayer dom vill åt.

Fan heller att jag betalar 200 kr eller vad spelet nu kostar.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av Natrium:
Skrivet av Achtung:

Fan kommer nog bli världens kanske bästa spel!

Ja tyvär har andra spel redan den titlen, men det kommer bli nog jävligt awsome ialla fall ^^

personligen älskar jag xcom spelen, speciellt det första orginalet, och det senaste, så tror ingen blir besviken när detta kommer heller, spel som dessa önskar jag att inte folk skulle ens tänka tanken på att piratkopiera heller, vilket säkert folk kommer att göra, bara för visa utvecklarna att vi älskar deras spel och det är värt att göra spel för PC only också. SÅ jag ber till gudarna att snåla folk ska lägga sina pengar på spelet om dom gillar det och inte bara laddar hem det olagligt , bara för det är singleplayer dom vill åt.

Fan heller att jag betalar 200 kr eller vad spelet nu kostar.

ja nog tror ja det blir mer än 200 på release dagen, men spelet i mina ögon är lätt värt 400ish om det är hälften så bra som spelet före.

Medlem

Ja det här ska köpas, oavsett hur snål jag är (95% snål). Xcom är nog mina favoritspel, om man ska summera de sista femton åren. Jag skulle gärna se en Xcom-film...om den är OTECKNAD

Testpilot

Allt som visats hittills är förbättringar , jag ser fram emot vintern då man kan kura ihop sig framför datorn och spela!

Nu blev man inte lite taggad.

Tyckte också det var kul att se svenska flaggan i videon.

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:

Nu blev man inte lite taggad.

Tyckte också det var kul att se svenska flaggan i videon.

om det nu bara fanns ett sätt att enbart rekrytera svenskar till sin xcom så är allt biff =D

Medlem

Åhh längtar!! Kommer bli en bra höst det här

PaZ
Medlem

Det här kommer bli grymt! Jag gillade nog förra veckans video bättre, där de pratar om nyheterna i basbyggandet: https://www.youtube.com/watch?v=4ehiiza6Yao

Gnällkuk

Haha, ser ju ut som en grafiskt avancerad variant av Fallout Shelter?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av tricky:

Haha, ser ju ut som en grafiskt avancerad variant av Fallout Shelter?

Och Fallout Shelter har tagit det ifrån XCom: Enemy Unknowns

Medlem

Ser riktigt intressant ut. Jag hoppas bara det inte är för linjärt och simplifierat. Hade gärna sett att de tänkt om och infört ett inventory systeme mer som i originalen, där man kunde plocka upp fienders eller döda soldaters vapen och granater.

Visst kan det då lätt bli att man lägger mer tid på micromanagement, men jag tycker det går att balansera det med en smart UI.

Hade gärna backat och spelat en uppföljare mer för oss veteraner än att det måste funka för mainstream, men visst de behöver ju dra in pengar också.

Gnällkuk
Skrivet av WulffX03:
Skrivet av tricky:

Haha, ser ju ut som en grafiskt avancerad variant av Fallout Shelter?

Och Fallout Shelter har tagit det ifrån XCom: Enemy Unknowns

Ja, jo det är iofs jävligt sant


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

1
Skriv svar