Star Wars: Dark Forces

Robot
Star Wars: Dark Forces

Minns ni tiden då Star Wars fortfarande var ett varumärke förknippat med odiskutabel kvalitet? Det gör vi. Häng med till en galax inte allt för långt borta, kallad 90-talet.

#star-wars-tie-fighter, #doom, #star-wars-dark-forces


Medlem
Star Wars: Dark Forces

Köpte detta på steam och lirade igenom förra sommaren Grymt spel.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Bara att för första gången få kliva in i detta underbara universum gav mig ståpäls på den tiden det begav sig - och ljudeffekterna är nog det jag kommer ihåg bäst, underbart ljud!

Medlem

Ett av mina favoriter från min tidiga PC-era

Skribent
Skrivet av MatsDahlgren:

Bara att för första gången få kliva in i detta underbara universum gav mig ståpäls på den tiden det begav sig - och ljudeffekterna är nog det jag kommer ihåg bäst, underbart ljud!

Håller helt med. Fantastiskt ljud. Det gjorde underverk för inlevelsen och atmosfären.

Skrivet av Raid25:

Ett av mina favoriter från min tidiga PC-era

Japp. Ett av de spelen som verkligen befäste för mig vilken enorm potential förstapersonsperspektivet faktiskt hade.

Medlem

Missade det här spelet, men DF2: Jedi Knight spelade jag massor av - riktigt bra spel!


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

Medlem
Skrivet av ManchildKart:

Missade det här spelet, men DF2: Jedi Knight spelade jag massor av - riktigt bra spel!

samma här, helt underbart spel


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Jag vill inte vara sådär irriterande petig, men hur ska vår käre skribent ha det egentligen?
Det första han skriver är om tiden då Star Wars var ett varumärke som förknippades med odiskutabel kvalitet. Sedan bara ett par meningar senare skriver han att besvikelserna var många i spelväg?
Och snälla,rara, söta.. Kalla det inte för "lasersvärd"!
Så, nu har jag spytt nog galla över en bra artikel

Skribent
Skrivet av hallowalex78:

Jag vill inte vara sådär irriterande petig, men hur ska vår käre skribent ha det egentligen?
Det första han skriver är om tiden då Star Wars var ett varumärke som förknippades med odiskutabel kvalitet. Sedan bara ett par meningar senare skriver han att besvikelserna var många i spelväg?
Och snälla,rara, söta.. Kalla det inte för "lasersvärd"!
Så, nu har jag spytt nog galla över en bra artikel

Ha ha. Okej. Ljussabel.

Bra poäng. Borde varit tydligare där med kvaliteten. Vad jag menade var väl mer att varumärket förknippades med kvalitet (även om inte allt med namnet på var bra ens då). Det gör det väl delvis nu också, men det har fått sig ett antal törnar sedan dess.

Medlem

Fy fan vad man spelade det här när man var liten.

Minnena <3


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Lucasarts gjorde helt fantastiska spel förr.

Medlem

Spelade det men kan inte minnas det var så himla bra men allt med starwars ska läsas,spelas,tittas på.

Nått i mina gener


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Åååh.. Dark Forces! Kommer ihåg när jag testade demot, blev helt såld på direkten. Körde igenom demot flera gånger, sen köpte jag spelet. <3

Medlem
Skrivet av herrkilman:
Skrivet av hallowalex78:

Jag vill inte vara sådär irriterande petig, men hur ska vår käre skribent ha det egentligen?
Det första han skriver är om tiden då Star Wars var ett varumärke som förknippades med odiskutabel kvalitet. Sedan bara ett par meningar senare skriver han att besvikelserna var många i spelväg?
Och snälla,rara, söta.. Kalla det inte för "lasersvärd"!
Så, nu har jag spytt nog galla över en bra artikel

Ha ha. Okej. Ljussabel.

Bra poäng. Borde varit tydligare där med kvaliteten. Vad jag menade var väl mer att varumärket förknippades med kvalitet (även om inte allt med namnet på var bra ens då). Det gör det väl delvis nu också, men det har fått sig ett antal törnar sedan dess.

Haha, sorry. Känner mig lite på nitpick- humör idag

Medlem

Jag spelade aldrig det här men jag kommer ihåg det från Timeout i ZTV.

Avstängd

För den som vill kan man också köra Dark Forces i XL Engine.

http://xlengine.com

Den har också stöd för DaggerFall, Blood och Outlaws.

Medlem

Fortfarande ett av dom bästa FPS som gjorts. Stouker concussion rifle äger stenhårt!


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Tiden då FPS var bra. Detta är en ren klassiker. Rätt så frustrerande banor (vissa). Sägs vara en av de första fps-spelen med uppdrag.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Minns detta med glädje! Tillsammans med DF2 och Jedi academy utgör det mina bästa spelminnen från förr och även till viss del fortfarande.
"Tie fighter" nämndes i artikeln, kommer en artikel om det?

Medlem

Vänta lite nu.. såg inte det här hundra gånger bättre ut då ?


signatur
Medlem

är det freeware/abandomware nu för tiden?

Medlem

Bra skrivet. Så jäkla bra spel. Varför slängde jag originalförpackningen när föräldrarna flyttade!!?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Suveränt spel, kan mycket väl vara det FPS jag spelat igenom flest gånger i mitt liv.

Skrivet av Pretorian24:

Bra skrivet. Så jäkla bra spel. Varför slängde jag originalförpackningen när föräldrarna flyttade!!?

Gjorde samma misstag när jag bodde i en liten studentlägenhet och hade riktigt ont om plats, slängde nästan alla förpackningar och behöll bara skivorna och manualerna. Så jäkla dumt, dom flesta bryr jag mig inte om, men det hade varit trevligt att ha kvar Dark Forces, Planescape: Torment, Thief 1&2 och Deus Ex bara för att nämna några.

Medlem

Fantastiskt spel. Har fortfarande kvar kartong och cd-rom i pojkrumslådan i förrådet. Skulle kanske ordnat en glasmonter som förvaring istället

Medlem

Vet ej om det var detta spel brorsan lirade, spelade aldrig själv.
Minns ett Star Wars spel från när jag var liten, finns inte så många att välja på egentligen. Rebel Assault är väl andra kandidaten.

Har för mig att han mötte Vader, om det nu var slutbossen?


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Mer sådna här texter i FZ tack


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag har kvar alla förpackningar och kartonger till alla gamla spel.
Fast det tar ju tyvärr en del plats.


signatur

autograph

Medlem

Jag gillar att det har Dooms gamla härliga gungande när man går

Det är otroligt skönt att de flesta spel har lagt ner otyget att placera fiender direkt när man går ut ur hissar/genom dörrar: https://youtu.be/lPGhsy-L7vc?t=357

Medlem

Älskade detta spelet och uppföljarna. Blir nostalgisk när jag tänker på detta och Rebel assault, Tie-fighter.

Hade också väldigt kul med Rogue Squadron några år seare när jag fick mitt första "3d-kort". Det var tider det..

Medlem

Jag ber om ursäkt för vad som kan stämplas som "spam", men här är alla "Good old Games" (gog) Star Wars spel!
https://www.gog.com/games##search=star%20wars&sort=bestsellin...

12
Skriv svar