Star Wars: Dark Forces

Medlem
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av ManchildKart:

Missade det här spelet, men DF2: Jedi Knight spelade jag massor av - riktigt bra spel!

samma här, helt underbart spel

Helt klart det bästa av Lucasarts Star Wars-spel för min del. Jedi Knight kom med riktig musik och DSP på de redan bra ljudeffekterna, inlevelsen var total. Kul multiplayer också.

Medlem
Skrivet av Raid25:

Jag ber om ursäkt för vad som kan stämplas som "spam", men här är alla "Good old Games" (gog) Star Wars spel!
https://www.gog.com/games##search=star%20wars&sort=bestse...

Jag lirade Tie-Fighter igår som jag köpte där. Det är FORTFARANDE lika kul som för 20 år sedan.

Jag tror aldrig det kommer komma en sån rymdsimulator som är så seriös som det spelet.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Inaktiv

Ett av få FPS spel som portades till Mac. Riktigt bra !

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av ManchildKart:

Missade det här spelet, men DF2: Jedi Knight spelade jag massor av - riktigt bra spel!

samma här, helt underbart spel

Helt klart det bästa av Lucasarts Star Wars-spel för min del. Jedi Knight kom med riktig musik och DSP på de redan bra ljudeffekterna, inlevelsen var total. Kul multiplayer också.

Håller med! DF2 var väl det första spelet man faktiskt kunde använda "krafter". Var helt såld på att man kunde använda force jump för hoppa upp på en catwalk samt force pull för att sno fiendens vapen sen hugga ner dem med ljussabeln, eller pusha fienden utför klippkanter. Hur många spel hade något liknande på den tiden?

Medlem

Nej, det här är spelmagi från den gamla goda tiden, då man inte hade så jäkla höga krav utan verkligen tog till sig det goda i spelen utan att fokusera på vad som var dåligt eller saknades helt. Även om jag hellre spelade "Stjärnornas Krig"-rollspelet med kompisarna så gick det här och systerspelen ner, så fort jag fick möjlighet att spela dom.

Det bästa spelet i Lucas fjärran galax är och förblir dock "Star Wars: Republic Commando", det förtjänar verkligen en remake eller en uppföljare.


signatur

War, War never changes...

Skribent
Skrivet av Tarotikum:

Nej, det här är spelmagi från den gamla goda tiden, då man inte hade så jäkla höga krav utan verkligen tog till sig det goda i spelen utan att fokusera på vad som var dåligt eller saknades helt. Även om jag hellre spelade "Stjärnornas Krig"-rollspelet med kompisarna så gick det här och systerspelen ner, så fort jag fick möjlighet att spela dom.

Det bästa spelet i Lucas fjärran galax är och förblir dock "Star Wars: Republic Commando", det förtjänar verkligen en remake eller en uppföljare.

Republic Commando är om inte annat väldigt förbisett idag. Håller själv Tie Fighter som det kanske bästa Star Wars-spelet, men Republic Commando hade hemskt gärna fått en remake eller uppföljare, absolut.

12
Skriv svar