Resident evil-serien

Medlem
Resident evil-serien

Ligger och kollar på när två stycken spelar resident evil 6.
Detta spelet kunde ha blivit något bra. Det hade stort potential att bli riktigt bra. Sedan någon gång på vägen så ändrade de sig och ville göra det till för mycket action.
Du hade en skön scen, där du är i en tågtunnel och du ser skuggorna av zombies på väggarna, du känner att detta kommer bli läskigt. Detta kommer ge mig mardrömmar.
Sedan kommer ett tjutande tåg och dödar dig. Stämningen dog direkt av skräck känsla, men inte skräck på det bra sättet. Mer att detta kommer bli dåligt.

Jag minns när jag spelade 4an. Jag fick gåshud av skräck, när jag hoppade på båten på det dimm
belagda sjön. Hur monstret flöt upp ur ytan och försökte dränka dig.

Sedan kliver man ur båten och man hörde motor sågarna som kom närmare och närmare. Hur ens skott tog slut och du hade panik av att få överleva, att få klara av det.

Men det var ett tag sen nu.
Filmerna är väldigt bra i mitt tycke. Den sista var bara okej dock.
Men tänkte köpa resident evil Revelations 2 till ps4an. Medans jag ändå väntar på 1 september.

#blogg

Medlem
Resident evil-serien

"Jag minns när jag spelades 2an. Jag fick gåshud av skräck, när jag hoppade på båten på det dimm
belagda sjön. Hur monstret flöt upp ur ytan och försökte dränka dig."

Låter mer som RE4.

Medlem
Skrivet av SpajX:

"Jag minns när jag spelades 2an. Jag fick gåshud av skräck, när jag hoppade på båten på det dimm
belagda sjön. Hur monstret flöt upp ur ytan och försökte dränka dig."

Låter mer som RE4.

Du har så rätt! Det jag menade. Inte bra ibland å skriva mitt i natten xD

Medlem

"Detta spelet kunde ha blivit något bra. Det hade stort potential att bli riktigt bra. Sedan någon gång på vägen så ändrade de sig och ville göra det till för mycket action. "

Ganska säker på att RE6 var ett actionspel redan på ritbordet. Serien har ju varit det sen RE4.

Jag gillar RE6 för vad det är - ett over the top action-spel som underhåller. Men jag orkar inte starta en debatt om spelet är dåligt eller inte - läskigt är det i varje fall inte.

Revelations 2 är bra. Det är mindre action i spelet, långsammare pacing, mycket bättre atmosfär, Inventory-systemet är roligare för du kombinerar saker oftare och där är typ 2 fiendetyper som faktiskt är läskiga. Sen finns där Invisible Mode, som är bäst att spela med en kompis (vilket bara funkar i Local Split-screen mode av någon anledning). Alla fienderna blir osynliga och det är bara support-karaktärerna (Moira och Natalia) som kan se dem. Jag tror definitivt att du blir mer nöjd med det spelet - annars är det Resident Evil Remake som är bäst på det där med skräck i RE-serien imo!

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

"Detta spelet kunde ha blivit något bra. Det hade stort potential att bli riktigt bra. Sedan någon gång på vägen så ändrade de sig och ville göra det till för mycket action. "

Ganska säker på att RE6 var ett actionspel redan på ritbordet. Serien har ju varit det sen RE4.

Jag gillar RE6 för vad det är - ett over the top action-spel som underhåller. Men jag orkar inte starta en debatt om spelet är dåligt eller inte - läskigt är det i varje fall inte.

Revelations 2 är bra. Det är mindre action i spelet, långsammare pacing, mycket bättre atmosfär, Inventory-systemet är roligare för du kombinerar saker oftare och där är typ 2 fiendetyper som faktiskt är läskiga. Sen finns där Invisible Mode, som är bäst att spela med en kompis (vilket bara funkar i Local Split-screen mode av någon anledning). Alla fienderna blir osynliga och det är bara support-karaktärerna (Moira och Natalia) som kan se dem. Jag tror definitivt att du blir mer nöjd med det spelet - annars är det Resident Evil Remake som är bäst på det där med skräck i RE-serien imo!

Alla har vi olika åsikt, så kommer det alltid vara ^^
Det låter ju kanon! Jag köpte racoon city oxå nu till 360. Aldrig spelat det ^^ så blir resident evil helg för mig ^^

1
Skriv svar